Gå til innhold

Tips til Tinder? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Tenkte jeg skulle prøve meg på Tinder (er mann, 40), og har hatt en profil der noen dager nå. Sikter meg inn mot de som virker seriøse, og har fått match på flere av de jeg har likt best profilene til :)

Det som er litt frustrerende er at flere av de jeg har fått match med enten ikke svarer på mleding jeg har sendt (nå 1-2dg etter melding), eller bare slutter å svare etter å ha skrevet littegrann. Synes det er pussig. Åpningslinjen min har vært litt varierende, men alltid høflig, humørfylt og med referanse til noe de har skrevet i profilen. De som bare har sluttet å svare har det bare vært noen få linjer med, og ikke noe som burde gitt grunnlag for å avskrive interessen for meg enda.

Noen av dere damer som har noen tanker om hvorfor det er sånn, og eventuelt noen tips?

PS: Bitre menn (og kvinner) som hater kvinner, nettdating osv trenger ikke svare.

Anonymkode: 1022c...169

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kvinne 40 her:)

Det høres ut som du starter bra da. Så det er ikke sikkert du gjør noe feil.

Passer du på å avslutte meldingene i starten med et spørsmål? Eller noe som det er lett å svare på/følge opp? Jeg har i det siste hatt et par Tindersamtaler der jeg til slutt ikke gidder mer fordi jeg føler at det kun er jeg som spør litt og prøver å holde samtalen i gang. Får kun svar på akkurat det jeg har spurt om og lite oppfølging, og da tolker jeg det veldig fort dit hen at de ikke er interessert. Og da gidder jeg ikke spørre mer. Ellers så gjelder det å finne tonen. Det er litt vanskelig å sette fingeren på hva det er, men noen ganger kommer man bare inne i en samtale og den flyter lett av seg selv. Vil tro det har med at man finner felles interesser og at begge blir interessert i å bli kjent, eller blir oppslukt av samtalen i alle fall. Kanskje finner man lik humor o.l. Man kan ofte merke ganske raskt om man er på bølgelengde eller ikke.

Ellers kan det være at de allerede er i gang med en mer interessant samtale/har kontakt med en de ser på som mer potensiell partner enn deg. Eller de er igang med å date noen, men har ikke kommet så langt at de har slettet Tinder. Noen kan kanskje ta opp tråden igjen om det andre dør ut, andre må du regne med å ikke høre i fra. Det eneste tipset jeg kan gi er vel å ikke gi opp. Dvs at de som ikke svarer må du jo gi opp, men finne noen andre. Plutselig får du napp.;)

Hilsen ei som om dagen går og venter på at det skal dukke opp en interessant mann på Tinder igjen...:rolleyes: Tørke i mitt område.

Anonymkode: 4b247...197

Skrevet

Hei, 22 år gammel jente her. 

Erfaringsmessig fra Tinder, så gikk jeg rimelig fort lei. Glemte å sjekke meldingene, og hvis jeg ikke var i rett humør så gadd jeg heller ikke svare, og dermed falt det ut og det var mange som ikke fikk svar. Jeg sier ikke at det er standard for jentene på tinder, men jeg tror nok det kanskje kan være tilfellet for noen. 

For meg så høres det ikke ut som det er du som gjør noe galt, men derimot at det kanskje kan være som hun over meg sier, kanskje de allerede holder på å date noen, og tinder bare er noe de kan falle tilbake på hvis daten skjærer seg. 

Hang in there! ;)

Skrevet

Kvinne 27, her.

Har opplevd det samme fra motsatt side, og vet egentlig ikke helt hva årsaken er. Hvis vi har hatt en god samtale men det ebber ut, så regner jeg bare med at han skriver med flere og har planlagt date med en annen. Det kan være tilfelle med damene du har skrevet med og.

Erfaringsmessig så vil mennene som er ordentlig interessert avtale en date rimelig raskt. Det er slik alle de (bra) datene jeg har hatt har forekommet. Det er noen få linjer frem og tilbake, og dersom tonen er morsom/god - vil du ta en drink til helgen. Jeg foretrekker det også slik, da jeg ikke er glad i smse/skrive på nett, og jeg føler at en date er mindre klein om man ikke har snakket seg bort på forhånd. Så har jeg et tips, så er det å ikke skravle for mye før det blir konkret.

Nå skal det sies at jeg er veldig kresen på hvem jeg sveiper til høyre på, og de jeg er interessert i vil jeg som regel treffe. Men det er jo fullt mulig at ikke er alle er slik, og noen kvinner sveiper og er ikke superinteressert likevel (slik menn tross alt gjør hele tiden ;) )

Anonymkode: 68a4e...ad8

Skrevet

Kvinner har nok hundre andre matcher enn deg og glemmer derfor å svare. Personlig ble det kjedelig for meg å svare x antall ganger på hva jeg gjør til vanlig, interesser ++ til 5-6 forskjellige. Man gjentar seg jo bare. Men nå skrev jeg med mange da. Traff en fin fyr på byen og slettet tinder heller - Ingen menn derfra var seriøse omtrent. De fleste kvinner er inneforstått med at dette er en useriøs hook up app, så slettes ikke sikkert de da tror du er seriøs. Ergo manglende svar.. men moro tidsfordriv da. 

Anonymkode: 1e362...430

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner har nok hundre andre matcher enn deg og glemmer derfor å svare. Personlig ble det kjedelig for meg å svare x antall ganger på hva jeg gjør til vanlig, interesser ++ til 5-6 forskjellige. Man gjentar seg jo bare. Men nå skrev jeg med mange da. Traff en fin fyr på byen og slettet tinder heller - Ingen menn derfra var seriøse omtrent. De fleste kvinner er inneforstått med at dette er en useriøs hook up app, så slettes ikke sikkert de da tror du er seriøs. Ergo manglende svar.. men moro tidsfordriv da. 

Anonymkode: 1e362...430

TS har jo skrevet at han ikke vil ha svar fra de som er bitre, negative til apps/nettdating etc....

Skrevet

Over har du to versjoner:

- Kvinnene er mette for og gått lei.
- Kvinnene ahr flere hundre matcher og glemmer å svare.

Egentlig er det samme svar, men ene versjonen er svart av kvinner, andre versjonen er svart av mann som straks blir bitterkjent.

Vet du hva? Ja, du gjør noe feil. Du prøver, men det blir ikke helt rett.

Du sender en melding, humørfylt og alt det der, men den er ikke bra nok. Noen, et par tre stykker, har bedre innledninger enn deg. Og da har matchene dine å holde på med. 

Det digitale markedet er beinhardt. Det er vanskelig å si akkkurat hva du kan gjøre bedre. Vanlig teknikk er å si noe som kommer med et spørsmål, men det var velkjent for fire år siden. Alle gjør det. Se om du klarer å finne et forum hvor de som bruker tinder til å magasinere seg opp dater diskuterer og se hva du kan plukke opp derfra.

Ja, og får noen kvinner du kjenner til å plukke ut profilbilder for deg.

Skrevet
2 timer siden, draug 75 skrev:

Over har du to versjoner:

- Kvinnene er mette for og gått lei.
- Kvinnene ahr flere hundre matcher og glemmer å svare.

Egentlig er det samme svar, men ene versjonen er svart av kvinner, andre versjonen er svart av mann som straks blir bitterkjent.

Begge er skrevet av kvinner. Og nei, det er ikke samme svar.

Har til gode å treffe en kvinne som har "hundrevis" av matcher. Det gir jo ingen mening.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har til gode å treffe en kvinne som har "hundrevis" av matcher. Det gir jo ingen mening.

Jeg hadde sånn 7 matcher, dette var de 7 jeg valgte å trykke ja på. Fant så raskt ut om jeg følte noen kjemi eller noe i det hele tatt, og de jeg merket ikke var noe for meg slettet jeg etter at samtalen døde ut. Satt igjen med to jeg skrev mye med, han ene vant overlegent, han fikk altså min fulle interesse. Han andre hadd jeg da snakket med i en uke flr jeg sluttet å snakke med han også, han sa jeg til at jeg hadde møtt en annen og synes det blir feil å date to på en gang. Syntes det var frekt å skulle forsvinne etter å ha snakket i en uke.  Etter å ha datet han jeg ville møte i noen uker slettet jeg tinder profilen min :) (eneste jeg har møtt  fra tinder, og det var full klaff :D )

Nå er jeg kanskje litt rar sånn sett... Synes det er veldig feil å skulle snakke med mange på en gang, så liker å forholde meg til få, og bare en når det kommer til selve datingen. Jeg har heller ikke reserver, om jeg velger å møte en så snakker jeg ikke med de andre matchene for å holde dem varme tilfelle det ikke går bra med daten.

Anonymkode: 8ecde...59a

Skrevet
På 6.9.2017 den 18.10, AnonymBruker skrev:

Nå krangler du for å krangle. "hundrevis av matcher" kom fra svaret til 1e362...430 og er ikke min påstand. (For ordens skyld: min påstand: flere matcher enn de gjør med, jamnt over).

Jo, det er samme svar, i og med at effekten av påstandene er det samme. Bar måten det ble mottatt på var helt forskjellig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...