Gå til innhold

Microfiber sofa/IKEA kjøkken

Petrine

Anbefalte innlegg

Lurer på å besille en sofa fra living i microfiber(sandfarget).. i alle møbelforretninger sier de at du holder den veldig lett ren og at du kan søle både rødvin og nonstopp og likevel få det bort..stemmer dette??noen med erfaring med microfibersofaer?? er dere fornøyd??

Har også vært å sett på kjøkken på IKEA. Tidaholm Eik var det som fallt best i smak... Er det noen som har erfaringer å dele?? Er dere fornøyd med kvalitet ol..??

:roll:

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke noe om Microfiber sofaer.

Men jeg kan gå god for IKEA kjøkkeninnredninger.

Har hatt flere slike og har aldri hatt problemer, annet enn at vi slurvet litt når skuffene har blitt skrudd sammen på det forrige :oops:

Stammene er sterke og holdbare, det er lett (og billig) å bytte fronter når man blir lei, ikke noe problem med integrerte hvitevarer og man får det som man vil.

Vi så først på et Norema-kjøkken, men det viste seg å være vanskelig å få det som vi ville. Lyslister/sokler fantes ikke i den fargen vi ville ha og det var dårlig med løsninger synes jeg. I tillegg kostet kjøkkenet det dobbelte av IKEA-kjøkkenet vi valgte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderte IKEA kjøkken (Tidaholm eik slik som deg, det er fint), men endte opp med ett fra Det Norske Kjøkkensenter i steden.

Grunnen til det er at IKEA ikke er like tilpassningsdyktige som andre, hvis en ikke har standardmål på kjøkkenet. Veldig mye hadde gått bort i foringer med IKEA. Men, hvis en har et kjøkken som passer til IKEA sine mål er nok det ett godt alternativ.

Særlig hvis en kan montere det selv er det en god del å spare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har Ikea-kjøkken og det samme har to andre i familien også - og vi er alle godt fornøyde. Vet om noen som velger heltre-benkeplate fra andre leverandører, da Ikeas (spesielt laminat) lettere får skader på hjørnene. Selv har vi ikke hatt noen problemer med det, men så er ikke kjøkkenet vårt så gammelt.

Vil derimot ikke anbefale hvitevarene fra Ikea, ikke at de er direkte dårlige, men andre merker enn Whirlpool er mye bedre mht energi-bruk, brukervennlighet og støy-nivå. Men så koster de selvfølgelig mer også, men skulle heller kjøpt et Siemens- eller Electrolux-kjøleskap enn det fra Whirlpool vi har nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har IKEA-kjøkken (Ulriksdal eik). I vår forrige leilighet hadde vi Âdel krem, monterte begge kjøkken selv. Du får mye for pengene hos IKEA, og designen er fin, synes jeg. Nå hører det jo med til historien at dette er en leilighet vi ikke skal bo i resten av livet. Hadde det vært det, hadde jeg nok investert i en dyrere kjøkkenløsning. Men kvaliteten er bra, det har jeg fra flere snekkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...