AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #1 Skrevet 6. september 2017 Når du ser rundt om kring i verden setter kvinnene samfunnet før dem selv. Dvs. at de er villige til å være med mer barna, kanskje ikke jobbe og ta så mye utdanning. Til gjengjeld får flere av mennene arbeid, og tar seg av det økonomiske. I Norge forblir svært mange menn arbeidsløse og dermed forblir ugifte og single. Kvinner i vesten har en sterk gruppelijalitet. Det vil si at de ønsker å hjelpe hverandre oppover. Det kan ta form gjennom stemming eller hjelp dem i mellom. Jeg er usikker på hvorfor, men familiene er blitt splittet. Har det med at kvinner liker mindre mennene deres i dag enn før eller hvordan er Det? 3/4 skilsmisser blir tatt ut av kvinnen. Kvinners inntog i politikk og media har hatt konsekvenser i den form at utlendinger har fått komme til landet i stor skala og ulike livsstiler er blitt mer akseptabelt. Denne politikken har økt andelen ikke sysselsatte og gjort livene bærte for mange. Generelt kan det virke som om vestlige kvinner er svært unike i verden. Hvorfor er det kun de som er Slik? Anonymkode: 06f14...188
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #2 Skrevet 6. september 2017 *livene værre for mange. Litt autocorrect problemer ser jeg. Anonymkode: 06f14...188
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #3 Skrevet 6. september 2017 Hvem sier at vestlige kvinner ikke har lyst til å heller være hjemme med barna og forsørges av menn? Klart mange av oss vil det men menn i vesten gir oss ikke det valget. De forventer at vi tjener like mye som dem og tar oss av barn og hjem, i større grad en dem fortsatt om de overhodet vil ha ei kone for å ikke snakke om barn. Menn i den vestlige verden er nok helst hakket mer ødeleggende for samfunnet en kvinnene. Anonymkode: 9d129...4f8 1
Perle Skrevet 6. september 2017 #4 Skrevet 6. september 2017 (endret) Du skal ikke se bort i fra at menneskerettigheter og stemmerettigheter og kan ha noe med saken å gjøre. Anbefaler deg å flytte for alles skyld. (velg deg et av de gule landene på kartet. Tror du vil trives best der) https://www.quora.com/Which-countries-most-severely-abuse-and-restrict-womens-rights Endret 6. september 2017 av Perle 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #5 Skrevet 6. september 2017 Det er for at du skal ha noe å gjøre. Hva skulle du gjort om du ikke kunne starte 20 av disse trådene i uka? Anonymkode: 8b5ad...3ba 3
Gjest NotNaomi Skrevet 6. september 2017 #6 Skrevet 6. september 2017 Så mye svada på en gang. Tror du glemmer at Norge er et av verdens beste land å bo i. Takk til kvinnene da eller? Problemet med å bo i et sånt "lykkelig"land er at de som faller utenfor,-de merker det desto bedre. Det er medaljens bakside. Du føler kanskje at du faller utenfor,men det du prøver å skyve ansvaret over på er kvinnene,og det blir liksom litt feil. Og til opplysning så backer kvinner hverandre opp også andre steder når det gjelder :-) kvinner i andre land tar også høyere utdanning. Familier blir splittet oftere av flere grunner. En er at kvinner ikke er avhengige av en mann for å klare seg økonomisk. Og så er det utroskap fordi "tilbudene" og fristelsene er lettere tilgjengelig. Også,og ikke minst,for gifte menn. Du ser ulemper fra ditt ståsted,men all den tid fakta viser noe annet,såvel..du får ha dine teorier.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #7 Skrevet 6. september 2017 9 minutter siden, NotNaomi skrev: Så mye svada på en gang. Tror du glemmer at Norge er et av verdens beste land å bo i. Takk til kvinnene da eller? Problemet med å bo i et sånt "lykkelig"land er at de som faller utenfor,-de merker det desto bedre. Det er medaljens bakside. Du føler kanskje at du faller utenfor,men det du prøver å skyve ansvaret over på er kvinnene,og det blir liksom litt feil. Og til opplysning så backer kvinner hverandre opp også andre steder når det gjelder :-) kvinner i andre land tar også høyere utdanning. Familier blir splittet oftere av flere grunner. En er at kvinner ikke er avhengige av en mann for å klare seg økonomisk. Og så er det utroskap fordi "tilbudene" og fristelsene er lettere tilgjengelig. Også,og ikke minst,for gifte menn. Du ser ulemper fra ditt ståsted,men all den tid fakta viser noe annet,såvel..du får ha dine teorier. Du kan umulig nekte på at økt konkurranse om arbeid, lavere sysselsetting, flere menn som forblir single og ødeleggelsen av kjernefamilien ikke har vært et faktum. Anonymkode: 06f14...188
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #8 Skrevet 6. september 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Når du ser rundt om kring i verden setter kvinnene samfunnet før dem selv. Dvs. at de er villige til å være med mer barna, kanskje ikke jobbe og ta så mye utdanning. Til gjengjeld får flere av mennene arbeid, og tar seg av det økonomiske. I Norge forblir svært mange menn arbeidsløse og dermed forblir ugifte og single. Kvinner i vesten har en sterk gruppelijalitet. Det vil si at de ønsker å hjelpe hverandre oppover. Det kan ta form gjennom stemming eller hjelp dem i mellom. Jeg er usikker på hvorfor, men familiene er blitt splittet. Har det med at kvinner liker mindre mennene deres i dag enn før eller hvordan er Det? 3/4 skilsmisser blir tatt ut av kvinnen. Kvinners inntog i politikk og media har hatt konsekvenser i den form at utlendinger har fått komme til landet i stor skala og ulike livsstiler er blitt mer akseptabelt. Denne politikken har økt andelen ikke sysselsatte og gjort livene bærte for mange. Generelt kan det virke som om vestlige kvinner er svært unike i verden. Hvorfor er det kun de som er Slik? Anonymkode: 06f14...188 Det ganger jo ikke samfunnet at kvinner ikke jobber eller tar utdanning, tvert i mot . At menn i Norge er arbeidsløse kan de takke seg selv for. Det er heller liten sammenheng mellom arbeidsløshet og forhold, det er mange arbeidsløse som er i forhold og jeg har enda til gode å høre om en kvinne som blir forelsket i en mann men dumper han av den eneste grunn at han er arbeidsløs. Grunnen til at familiene har blitt splittet er fordi menn oppfører seg dårligere, både mot sin partner (ulojal, voldelig, lite hjelpsom, lite omtenksom) og som dårlig forbilde ovenfor barn. Du har vanskeligheter med å forstå hvorfor det er fler skillsmisser i dag og hvorfor flesteparten av skillsmisser skjer etter kvinnens ønske? Vel , se på dine brødre, og dine egne holdninger og oppførsel. Og debatten om at kvinner har skyld i innvandring har vært oppe på forumet før, mange mange sider du kan lese om du tror det. Det er stor overvekt av menn i politikken og stor overvekt av menn i media , foran og bak kamera, i aviser og i radio. Men huff menn som deg er jo bare fastlåst i at kvinner har skyld i alt som ikke går bra i verden og skyld i at ditt liv er bittert og jævlig. Stakkars mora di ..... Hun må virkelig skamme seg og være trist over at du har et sånt syn på kvinner. 43 minutes ago, AnonymBruker said: Du kan umulig nekte på at økt konkurranse om arbeid, lavere sysselsetting, flere menn som forblir single og ødeleggelsen av kjernefamilien ikke har vært et faktum. Anonymkode: 06f14...188 Ja og det er menns feil, ikke kvinners. Forblir du singel er det deg det er noe galt med, ikke kvinnene. Holdingen din er jo ett sted å starte, for å si det sånn. ! Anonymkode: 60eae...8dc 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #9 Skrevet 6. september 2017 Jeg er en vestlig kvinne som bor i Norge. For meg er familien nummer en på listen, det vil alltid være så mye viktigere enn jobb og karriere etc. For min del er jobb det samme som penger til å klare meg. Jeg vil mer enn gjerne jobbe redusert/være hjemmeværende når jeg får barn, slik at jeg lan ta meg av mann, barn og hus slik jeg ønsker. Mannen min vil også alltid komme i første rekke, vet det er feil å si her inne, og så klart vil ikke barna mine lide noen nød og så klart vil jeg ikke vente med å skifte en bleie fordi mannnen min vil ha sex (eksempel). Men jeg skal heller aldri glemme hvem som er mannen min, jeg skal alltid vise hvor viktig han er for mye, hvor mye jeg respekterer, ser opp til og elsker han. MEN om en mann skal være overhodet i familien min kan han ikke være en hvilkensomhelst mann, han må være en mann som er god nok for den rollen, og deriblant ikke være en mann som skriver slike tråder på kg og sliter med slike tanker. Ergo, om dette er hva du ønsker, jobb med deg selv, legg fra deg bitterheten din og då såpass verdi at kvinner som meg faktisk vil ha deg. Hvorfor bryr du deg om andre kvinner? Du skal bare bry deg om en. Det er sikkert mange menn som aldri ville vært i et forhold med meg, men det er bare en mann jeg vil ha... Anonymkode: 90715...b65 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #10 Skrevet 6. september 2017 Alltid spennende med brukere som klager over norsk kultur og utlendinger i samme post uten at de prøver å være ironiske. Anonymkode: 021f8...fad 1
Gjest C.Tramell Skrevet 6. september 2017 #11 Skrevet 6. september 2017 Der var du igjen! Jeg begynner å mistenke at du jobber for en feministisk organisasjon og har fått i oppdrag å poste et visst antall kvinnefientlige innlegg per uke for å bevisstgjøre, provosere og forme neste generasjon feminister
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #12 Skrevet 6. september 2017 Jeg ser bare en grunn til det. Man gjør det fordi man kan. Man lar seg følge med av andre, samfunnsstrømninger, vi dør uten en flokk. Da er det mange som tilpasser seg gjeldende system og finner løsninger til sin fordel. Mennesket takler ikke å ta feil. Man drar heller med seg andre i døden, så all depresjonen, osv er litt snodig, når man finner det samme laget i dem og. Så, ja. Fordi man kan. Ingen annen grunn. Individet kunne når som helst sagt, 'stopp opp! Hva skjer EGENTLIG?' Men det kommer aldri til å skje, når dette er hovedmantraet: denne personen tar feil, og det er MITT ansvar å rette opp i det! Ingen som tenker: hei, trenger jeg ikke mer informasjon? En hel befolkning som ser etter andres feil hele tiden. Peker på, forteller at du er fordomsfull, rasist, intolerant, whatnot. Hvilken som helst idiot klarer det.... De synes livet er verdt det å være bittesmå mennesker. Og de vil at andre skal være like dårlig som dem. (Det finnes jo ikke noe nivå over dem, i eget hode, og så begynner man med maktspill i den bittelille andedammen deres, med bittesmå sild.) Dette er selve grunnlaget i manges eksistens. Og de er mange som deler den så ingen kan rette opp i det heller. Kan en frisk person gå inn på mentalsykehus og fjerne all smerten med et knips? 'Tjoho, her er jeg. Frelseren deres har kommet, og det er selveste MOI!' Anonymkode: 575f6...b7b
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #13 Skrevet 6. september 2017 5 hours ago, AnonymBruker said: Når du ser rundt om kring i verden setter kvinnene samfunnet før dem selv. Dvs. at de er villige til å være med mer barna, kanskje ikke jobbe og ta så mye utdanning. Til gjengjeld får flere av mennene arbeid, og tar seg av det økonomiske. I Norge forblir svært mange menn arbeidsløse og dermed forblir ugifte og single. Kvinner i vesten har en sterk gruppelijalitet. Det vil si at de ønsker å hjelpe hverandre oppover. Det kan ta form gjennom stemming eller hjelp dem i mellom. Jeg er usikker på hvorfor, men familiene er blitt splittet. Har det med at kvinner liker mindre mennene deres i dag enn før eller hvordan er Det? 3/4 skilsmisser blir tatt ut av kvinnen. Kvinners inntog i politikk og media har hatt konsekvenser i den form at utlendinger har fått komme til landet i stor skala og ulike livsstiler er blitt mer akseptabelt. Denne politikken har økt andelen ikke sysselsatte og gjort livene bærte for mange. Generelt kan det virke som om vestlige kvinner er svært unike i verden. Hvorfor er det kun de som er Slik? Anonymkode: 06f14...188 Hvor har du vært de siste 50 årene? Det enkle svaret er frihet. Kvinner i "andre land" (enn de vestlige) har ikke noe valg. De er undertrykket. Om de hadde kunnet velge, ville langt flere tatt utdannelse og fått bedre betalte jobber og kunnet stå på øk egne ben. Så den viljen du viser til er langt på vei tvang. Hvor har du det fra at sysselsettingen er lavere og at folk har det verre enn før? Det er rent oppspinn. Mye takket være at kvinner jobber utenfor hjemmet, dvs st en så stor andel av den voksne befolkning er i arbeid utenfor hjemmet, ligger de skandinaviske landene svært høyt mht produktivitet som igjen gir oss dagens høye levestandard og velferdssystem. Vestlige kvinner er ikke unike, det er frigjøringen i vesten som gjør det mulig for kvinner å agere på egne premisser. Under de samme vilkårene og mulighetene ville kvinner i andre land utenfor vesten, vært som de vestlige kvinnene. Det ser vi jo i alle land der kvinner får mulighet til utdannelse. Innlegget ditt er gjennomsyret av en holdning som om kvinner er en slags rekvisitt til samfunnet, som kun skal yte, ikke at kvinner utgjør halvparten av samfunnet og også skal ta del i godene. Seriøst; du bør lese Det annet kjønn, av Simone Beauvier før du poster noe mer om dette temaet, når ignoransen er så stor. Anonymkode: 3f8cf...f59 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #14 Skrevet 6. september 2017 5 hours ago, AnonymBruker said: Du kan umulig nekte på at økt konkurranse om arbeid, lavere sysselsetting, flere menn som forblir single og ødeleggelsen av kjernefamilien ikke har vært et faktum. Anonymkode: 06f14...188 Jo. Det er ikke lavere sysselsetting nå enn før. Økt konsum inkl samfunnstjenester/ velferd innen helse og utdanning har skapt flere arbeidsplasser. At menn forblir single og det er færre kjernefamilier er riktig, men det er jo fordi kvinner nå har et valg, at de velger slik er en konsekvens av at de ikke har hatt det bra i forhold. Før måtte de bli pga mannens maktovertak, manglende inntekt og derfor ikke mulighet til å ta bare på barna sine selv. Mener du kvinner skal ofre seg? Anonymkode: 3f8cf...f59
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #15 Skrevet 6. september 2017 Ts ser ikke at kvinner er 50% av befolkningen. Han er en mann som vil tilbake til 50-tallet. Kun menn som hadde frihet og rettigheter. Nå er han bare bitter..... Anonymkode: d6b6d...54f
debatant Skrevet 9. september 2017 #16 Skrevet 9. september 2017 På 06.09.2017 den 3.37, AnonymBruker skrev: Når du ser rundt om kring i verden setter kvinnene samfunnet før dem selv. Dvs. at de er villige til å være med mer barna, kanskje ikke jobbe og ta så mye utdanning. Til gjengjeld får flere av mennene arbeid, og tar seg av det økonomiske. I Norge forblir svært mange menn arbeidsløse og dermed forblir ugifte og single. Kvinner i vesten har en sterk gruppelijalitet. Det vil si at de ønsker å hjelpe hverandre oppover. Det kan ta form gjennom stemming eller hjelp dem i mellom. Jeg er usikker på hvorfor, men familiene er blitt splittet. Har det med at kvinner liker mindre mennene deres i dag enn før eller hvordan er Det? 3/4 skilsmisser blir tatt ut av kvinnen. Kvinners inntog i politikk og media har hatt konsekvenser i den form at utlendinger har fått komme til landet i stor skala og ulike livsstiler er blitt mer akseptabelt. Denne politikken har økt andelen ikke sysselsatte og gjort livene bærte for mange. Generelt kan det virke som om vestlige kvinner er svært unike i verden. Hvorfor er det kun de som er Slik? Anonymkode: 06f14...188 Vestlige kvinner er bortskemte. Hverken mer eller mindre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå