Gjest Anonymous Skrevet 16. januar 2005 #1 Del Skrevet 16. januar 2005 Er Juice sundt egentlig? Mener å ha hørt at det er like ille som brus. Finnes det ikke noen sunn juice? Hilsen Juice-digger'n 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 16. januar 2005 #2 Del Skrevet 16. januar 2005 Like ille som brus for tennene, men mye bedre for kroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. januar 2005 #3 Del Skrevet 16. januar 2005 Det er vel omtrent like skadelig for tennene som brus, i og med at det er surt. En del juice er også tilsatt sukker, og vitamininnholdet kan variere. Men ferskpresset juice bør da sannelig være sunnere enn brus med hensyn på vitaminer og andre ting som finnes i frukten den lages av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. januar 2005 #4 Del Skrevet 16. januar 2005 Like ille som brus for tennene, men mye bedre for kroppen. Ja okey. Men er det ikke ganske mye sukker i juive også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 16. januar 2005 #5 Del Skrevet 16. januar 2005 Tja, ta appelsinjuice for eksempel - usukret og uten tilsetningsstoffer, det er jo bra, dessuten er det en super kilde for C-vitaminer. På den annen side er den ganske sur, og syre er skadelig for emaljen på tennene. Syreskader er det nye store tannhelseproblemet her i vesten, og brus og juice har skylden. Det hjelper ikke å pusse tennene rett etter at du har drukket juice, da forsterker du slipeeffekten eller hva man skal kalle det, og gjør faktisk vondt verre. Drikk/skyll med vann eller spis noe etter at du har drukket juice. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 16. januar 2005 #6 Del Skrevet 16. januar 2005 Så rart, jeg brukte ikke mer enn toppen et minutt på å skrive innlegget mitt, og likevel var de andre innleggene "usynlige" inntil jeg postet mitt eget... Dere får unnskylde at det ble litt gjentakelser av det andre alt har sagt, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shoegal Skrevet 16. januar 2005 #7 Del Skrevet 16. januar 2005 bare en liten tilleggskommentar: pass på å skille mellom juice og nektar! nektar er tilsatt masse sukker, mens juice ikke er tilsatt ekstra sukker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 16. januar 2005 #8 Del Skrevet 16. januar 2005 Blir ikke hull i tenna om man pusser dem, så det var et dårlig argument.... Vitaminer er sundt det, men man skal ikke drikke en liter om dagen ev det heller.... Vann er best som tørstedrikke uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 16. januar 2005 #9 Del Skrevet 16. januar 2005 Blir ikke hull i tenna om man pusser dem, så det var et dårlig argument.... Vitaminer er sundt det, men man skal ikke drikke en liter om dagen ev det heller.... Vann er best som tørstedrikke uansett Okay her er det noen som er litt feilinformert.. Man skal ikke pusse tennene rett etter man har drukket juice, fordi juicens syrer løser opp tannemaljen slik at når man pusser så sliper man faktisk av den dyrebare emaljen. Man skal skylle munnen godt med vann og heller tygge sukkerfri tyggi for å få masse spytt som er med på å nøytralisere syrene. Og nei man får ikke hull av juice. Den ETSER vekk det ytterste laget på tannen, over HELE tannen, noe som ikke kan fikses på slik som et hull kan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 16. januar 2005 #10 Del Skrevet 16. januar 2005 Høre på Ninakanin folkens Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 16. januar 2005 #11 Del Skrevet 16. januar 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. januar 2005 #12 Del Skrevet 16. januar 2005 Det er like mange kalorier i vanlig juice som i brus, hvis det var det du lurte på. Men det er selvfølgelig mye sunnere mht vitaminer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy Skrevet 16. januar 2005 #13 Del Skrevet 16. januar 2005 Det er helt riktig som Ninakanin sier... men juice er godt, og det ikke så ille med ett glass om morgenen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trådstarterenn Skrevet 16. januar 2005 #14 Del Skrevet 16. januar 2005 Men, er jeg feilinformert da? Som mener at appelsinjuice er full av sukker? Vet at juice er bedre enn brus (selvfølgelig), men er det virkelig så sundt som folk skal ha det til) Dette med syreskader er jeg klar over. Det er sunnheten på juicen jeg er ute etter. Mye sukker, lite? Egentlig ikke så bra som folk skal ha det til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 16. januar 2005 #15 Del Skrevet 16. januar 2005 Det spørs jo helt hva slags juice du kjøper. En med fruktkjøtt vil jo være sunn fordi den inneholder sikkert mye bra pga kjøttet. Og en uten sukker, eller med lite, er jo sunt. Ferskpresset juice, som Brämhult, er sunt og godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 16. januar 2005 #16 Del Skrevet 16. januar 2005 Juice ER full av sukker, men fruktsukker, som er sunnere enn vanlig hvit (tilsatt sukker), siden det ikke får blodsukkeret ditt til å stige så raskt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy Skrevet 16. januar 2005 #17 Del Skrevet 16. januar 2005 Alt som heter JUICE SKAL være uten NOE tilsatt sukker, uten unntak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 17. januar 2005 #18 Del Skrevet 17. januar 2005 Okay her er det noen som er litt feilinformert.. . Nei, jeg er ikek feilinformert. Jeg skrev ikke at man skulle pusse rett etter.... Jeg vet at eple etser, men det skjer når man spiser eple også. Men appelsin??? er du tannlege, eller er det noe du tror? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 17. januar 2005 #19 Del Skrevet 17. januar 2005 Alt som heter JUICE SKAL være uten NOE tilsatt sukker' date= uten unntak. Var det snakk om TILSATT sukker, da? Naturlig forekommende sukker er like fullt sukker... it walks like a duck, it talks like a duck... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. januar 2005 #20 Del Skrevet 17. januar 2005 I mange juicer er det fruktose IKKE vanligt hvitt sukker.Det får ikke blodsukkerert til å stige så fort,og det er jo bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå