Gå til innhold

Hvordan skal man takle at man er en taper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en 25 år gammel mann, og hele ungdomstiden/tidlig voksenliv har jeg ikke tenkt noe særlig på skole, vært i dårlig miljø, og samtidig har jeg vært vandt med å få damer. Nå de siste 5 åra har jeg ikke klart å få meg noe lenger, i det hele tatt. Og jeg ser gutta fra ungdomskolen som aldri fikk seg noe, de har nå høye utdanninger og flotte koner. På toppen av kaka så var jeg ekstremt dum og ble med på noe jeg absolutt ikke burde, og skal derfor begynne å sone en dom på 5 år i fengsel..... skal bo på en celle som bare har køyeseng, klesskap, bokhylle og en vask -.- rart at det ikke er dusj på cella, skal ringe og høre om det i morgen. Men jo, hva slags tankegang/fokus må jeg ha for å takle dette??

Anonymkode: ad301...ff3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk tida? Ta utdanning i fengselet f.eks? 5 år er nok til master det.

Anonymkode: 9c1aa...fb0

• Liker 1
Skrevet

Det har du vel fem år på å reflektere over. 

Anonymkode: d092a...13d

• Liker 2
Skrevet

Du får det som plomma i egget: gratis mat og hus og klær i fem år. Litt synd at det ikke er full hotellstandard, det hadde du virkelig fortjent, men men. Se om du kan nytte tida til å lære noe, snekre paller og trehester f.eks.?

Skrevet

Hvertfall ikke sitte på internett å hate kvinner.

Fengsel er ikke så ille. Det er bedre enn norske gamlehjem. Både maten, rommene, behandlingen og aktivitetene.  Man deler ikke celle under soning i norske fengsler så det er ikke køyeseng, og noen av fenglsene har egen dusj på cella.  Du trenger ikke være en taper for resten av livet fordi du har vært dum i fortida. Det er en perfekt anledning til å ta en utdannelse uten distraksjoner som dop, fest, damer og dårlige kompiser. Kanskje får du da til og med enda bedre karakterer enn dem som fullførte skolen når du droppa ut og har gode jobber i dag, kanskje du får en like god og bra betalt jobb. Det er daglig skoletilbud , og daglig tilbud om aktiviteter som sløyd og fotball og matkurs. Noen fengsler har også eget musikk studio. Hvilket fengsel skal du sone i og hvilken paragraf(er) er du dømt etter?

Det viktigste i fengsel er å være innstilt på at man vil at livet skal fungere bra når man kommer ut, det vil si, være målretta på å fullføre utdannelse, endre personligheten sin og verdiene sine, og ikke liksom prøve å tøffe seg for de andre menna i fengsel eller gamle venner når du kommer ut for det er bare kortvarig fordel, ikke langvarig fordel å være tøff og kriminell. Alle fengsler har psykolog , og prest man kan ha faste samtaler med. Det kan hjelpe deg å innse hvilke reaksjoner i deg som gjør at du trår feil, og lære å unngå disse, og rette fokus på de ekte verdiene i livet og gi inspirasjon.

Anonymkode: 6c9b8...800

• Liker 3
Skrevet

Hva med å skaffe deg en utdannelse i fengsel? Bruk tiden der inne fornuftig, og start på nytt når du kommer ut.

Anonymkode: c558e...415

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...