Gå til innhold

Fiberfattig mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har stomi som reagerer veldig om jeg spiser fiberrikt. Jeg kan tåle jordbær og bittelitt blåbær. Men får diare om jeg spiser en skål av det. Føler ikke banan hjelper mtp å stoppe diare. Jeg har Imodium men brukes sjelden. Jeg tåler løk i små mengder, men spiser jeg f eks seibiff med løk så får jeg diare. Plommer er også fy , nå åt jeg 4 stk på fredag

Ikke lurt. Fikk ikke diare da, men bæsjet sikkert 20 ganger i døgnet. Først nå det har roet seg.

Jeg liker grov brødmat. Men mye er for grovt og jeg får diare. Skal heller ikke spise hele frø og nøtter. Men kjedelig å bare ete lyse knekkebrød og loff

Så har dere tips til sunne gode ting som bare er bitte litt grove? Ting jeg kan lage? Savner grove knekkebrød, åt mye sportswasa før, men den er altfor grov.

Anonymkode: 14ed5...d69

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å bake brød selv? Da kan du regulere hvor grovt du vil ha det. Har samme problem som deg uten å ha stomi, men ikke i like stor grad. Altså kan jeg spise blåbær og plommer og alt sånt uten problem, men kan ikke spise så mye grønnsaker. 

Anonymkode: 3e510...1da

Skrevet

I forhold til grønnsaker og frukt: hvordan går det med juice? Det er i fall det går bra en ypperlig måte å sikre seg vitaminer uten fiber. 

I forhold til bakverk: hjemmebakt fransk landbrød smaker og kjennes ikke som loff, selv om ingrediensene er det samme (vann, finmalt hvete, salt og olje). Var jeg deg ville jeg startet med å tilsette feks 1-2 ss fin sammalt rug (tenkt kornsort) og 1-2 Ts finmalte frø i den basen. Går det greit så justerer du neste gang litt opp. Når du når smertepunktet så justerer du litt ned og har en oppskrift du kan jobbe med. 

Anonymkode: 936b2...5aa

Skrevet

Hvorfor vil du spise matvarer du tåler dårlig? Hva tåler du? Tåler du kjøtt og fisk? 

Anonymkode: 41d31...395

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...