Chloe12 Skrevet 5. september 2017 #1 Skrevet 5. september 2017 Hei! Har tatt med meg hesten min til studiested, og grunnet trang studentøkonomi gått ned en del i 'standard' på stallen. Det er ganske ruskete, og skjønner at det ikke er som jeg er vant med hjemme, men jeg reagerer veldig på at de røyker i stallen, eller i 'beste fall' i døråpningen (men da blåser det jo uansett rett inn). Fikk kontrakten for noen dager siden, og der står det veldig tydelig i reglene at det er strengt forbudt å røyke i stallen. Det var stallsjefen som ga meg kontrakten, og regner med det er hun som har skrevet reglene, men hun er den verste av alle mtp. røykingen. Den gjengen som er der har vært der i 15-20 år og har vel drevet på sånn 'i alle år'. Skrev på stallsiden og spurte om vi kunne bli litt flinkere til å følge den regelen om å ikke røyke, ettersom det er fint for både mennesker og dyr og kunne puste frisk luft. Jeg har astma og reagerer kanskje sterkere enn andre på det, men det skal jo egentlig ikke ha noe å si for om man skal røyke innendørs. Alle har sett innlegget, men ingen har respondert, og røykingen er like ille. I tillegg er alt utstyret vårt i stallen, og aalt av dekken, shabracker osv lukter røyk. Jeg kommer hjem og selv jeg stinker røyk, og det er ikke sånn det skal være i en stall. Noen som har tips til hva mer jeg kan gjøre? Har bare vært her i et par uker og vil ikke fremstå som en prippen østlandsjente med en gang liksom.
Sirah Skrevet 5. september 2017 #2 Skrevet 5. september 2017 (endret) Flytt hesten din! Hva om en glo blåser inn i stallen? Med så mye høy og flis er jo katastrofen et faktum 😱 Jeg står selv oppstallet på ridesenter hvor mange røyker, men ALLE røyker på utsiden i god avstand fra hestene! Hadde ALDRI falt noen inn og røyket inne i stallen, ved høyet eller lignende! Det er jo komplett galskap! Og om de som står der er såpass uforsiktige med tanke på røyking (som er SÅ enkelt og gjøre noe med, gå fem meter vekk fra døra lissom) hvordan er det da med høykvalitet, møkking av padokker, strøm på gjerdene osv osv? Nei, jeg hadde glatt flyttet. Jeg vil mye heller være en prippen Østlandsjente enn en som risikerer å få hesten brent inne fordi en idiot røyket inne i stallen!!! Hilsen prippen Østlandsjente som ikke er redd for å innrømme det når det kommer til sikkerhet for bestevennen min. Endret 5. september 2017 av Sirah 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #3 Skrevet 5. september 2017 Nei å nei å nei å nei å nei......si at du har astma og blir syk av det! At alt utstyret og du stinker røyk er alvorlig for en som har astma! Anonymkode: 18c0c...b20
Chloe12 Skrevet 5. september 2017 Forfatter #4 Skrevet 5. september 2017 Heldigvis er høyet i en annen bygning, men helt enig i at det er kjempefarlig. Ellers fungerer rutinene bra (utifra det jeg har sett hittil), og jeg møkker paddock og kjøper høy osv selv. Selvfølgelig skulle jeg helst ha flyttet, men det er nesten ingen staller her, og alle har ventelister eller koster mer enn husleia. Det er mye lettere å si hva man skal gjøre teoretisk enn å faktisk finne en gjennomførbar løsning. Trodde jeg hadde funnet den beste løsningen med denne stallen, men nå vil jeg bare ta han med hjem..
Sirah Skrevet 5. september 2017 #5 Skrevet 5. september 2017 Akkurat nå, Chloe12 skrev: Heldigvis er høyet i en annen bygning, men helt enig i at det er kjempefarlig. Ellers fungerer rutinene bra (utifra det jeg har sett hittil), og jeg møkker paddock og kjøper høy osv selv. Selvfølgelig skulle jeg helst ha flyttet, men det er nesten ingen staller her, og alle har ventelister eller koster mer enn husleia. Det er mye lettere å si hva man skal gjøre teoretisk enn å faktisk finne en gjennomførbar løsning. Trodde jeg hadde funnet den beste løsningen med denne stallen, men nå vil jeg bare ta han med hjem.. Da hadde jeg satt meg på venteliste på alle staller i nærheten som du kan forsvare økonomisk og flytte ved første mulighet... Hva med å eventuelt sette den vekk på fôr noen dager i uken? Så kanskje du kan forvare å ha den på en litt dyrere stall?
Chloe12 Skrevet 5. september 2017 Forfatter #6 Skrevet 5. september 2017 Just now, Sirah said: Da hadde jeg satt meg på venteliste på alle staller i nærheten som du kan forsvare økonomisk og flytte ved første mulighet... Hva med å eventuelt sette den vekk på fôr noen dager i uken? Så kanskje du kan forvare å ha den på en litt dyrere stall? Altså jeg står på venteliste, formulerte meg kanskje litt dårlig. Men det hjelper jo ikke akkurat nå, vil jo få en løsning på det. Har allerede forrytter:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå