Gå til innhold

arbeide med tras?

Anbefalte innlegg

Gjest gotthard
Skrevet

noe her som har arbeidet med tras programet(tidli registrering av språkutvikling)?

noen formeninger om det er et bra projekt og om det virker etter forhåpningene.tenker på og begynne og bruke det på en vi mistenker burde vente et år med og begynne på skolen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har gode erfaringer med tras.

Foreløbog bruker vi det på 2-språklige, og enkelte andre, men signalene fra barnehagekontoret tyder på at vi skal begynne med tras på alle fra høsten av.

Tras tar tid, men du får en god dokumentasjon på språket til barnet.

Les hele før du begynner registreringen, sett de andre inn i det, så kan dere hjelpe hverandre i retgistreringen. Vår erfaring er at det er verdt tida det tar.

Skrevet

Jeg var på TRAS kurs like før jul, og har ikke fått lest gjennom materiellet ennå. En logoped i PPT har tilbudt seg å teste en gutt på min avdeling sammen med meg. Tar gjerne i mot litt starthjelp! Ellers virker jo opplegget ryddig og oversiktlig.

Skrevet

Jeg har veldig god erfaring med TRAS, tar som sagt litt tid og det er viktig å lese godt igjennom det før man setter igang.

Fint kartleggingsverktøy, kan være greit at man er et par personer som kan holde på med dette.

Blir lettere når man har gjennomført det et par ganger, kan være lurt å prøve på et barn som man vet ikke har så store problemer bare for å ha vært igjennom skjemaet en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...