Gå til innhold

Er ff umoralsk?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er 20 år og jomfru, har aldri vært forelsket eller i nærheten, skikkelig seksuelt frustrert og ønsker å utforske sex generelt, vil derfor være monogam, men uten følelser i bildet.

Er ff umoralsk? Burde jeg heller vente på "den rette" ? 

Anonymkode: 8b255...f02

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I mine øyne er det ikke umoralsk.

Men når du har sex, enten du får en ff eller venter, er 100% opp til deg. Du bør ikke høre på andre angående dette. Det er kun du som bestemmer.

Anonymkode: 2fe4f...e9e

Skrevet

Hvordan er det umoralsk å ville ha sex? 

jeg har hatt FF, og klarer ikke se hvordan det skulle blitt galt på noen som helst måte. 

• Liker 1
Skrevet

Umoralsk i forhold til hva?? Om du har lyst så gjør du det, det er jo din kropp

Anonymkode: 435d5...3d6

Skrevet
Akkurat nå, kattepusen skrev:

Hvordan er det umoralsk å ville ha sex? 

jeg har hatt FF, og klarer ikke se hvordan det skulle blitt galt på noen som helst måte. 

Er oppdratt rimelig ordentlig og med kristen familie, selv om ikke kjernefamilien min var noe ekstrem så var venner rundt familien veldig på det med at onani og sex før ekteskapet ikke var bra. Er ikke religiøs selv, men det sitter fremdeles dypt og gjør meg usikker på diverse valg når det kommer til seksualitet. :) 

Er det "ok" å ha valgt ut en ff, men la han vente i 1-2 måneder for å bli kjent for å sjekke om man er kompatible på et sosialt nivå? 

Ts 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er oppdratt rimelig ordentlig og med kristen familie, selv om ikke kjernefamilien min var noe ekstrem så var venner rundt familien veldig på det med at onani og sex før ekteskapet ikke var bra. Er ikke religiøs selv, men det sitter fremdeles dypt og gjør meg usikker på diverse valg når det kommer til seksualitet. :) 

Er det "ok" å ha valgt ut en ff, men la han vente i 1-2 måneder for å bli kjent for å sjekke om man er kompatible på et sosialt nivå? 

Ts 

Ene F'en i FF står for Friends.. jeg endte med en som alt var vennen min, nettopp fordi jeg ikke har sex uten å ha en slags relasjon i bunn. Vennskap er også en relasjon. 

Om du ikke er religiøs selv, syns jeg du skal finne din egen moral, finne hvor DU setter grensen :) 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 20 år og jomfru, har aldri vært forelsket eller i nærheten, skikkelig seksuelt frustrert og ønsker å utforske sex generelt, vil derfor være monogam, men uten følelser i bildet.

Det kommer an på om du er religiøs eller ikke.

Utenfor den religiøse verden, vil de fleste definere umoralske handlinger som noe du gjør mot andre selv om du vet at det skader eller sårer dem. I den sammenhengen, kan det ikke være umoralsk å ha en ff, så lenge dere er ærlige mot hverandre om at dere er nettopp det. 

Hvis du er religiøs, så vil det innenfor mange religioner være umoralsk fordi disse har visse krav (som kanskje var rasjonelle for 1000 år siden) men som gir begrenset mening i dag. 

Et moderne menneske som ikke er spesielt religiøst, vil derfor sjelden oppfatte pulekompiser som uttrykk for manglende moral.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts 

Det kalles dating og det å utforske muligheten for å bli kjærester. 

Gjør som du vil. Det er ikke umoralsk med mindre du går etter en som er i et forhold. 

Du sier jo selv at du ikke er religiøs, så hvorfor leve etter prinsipper og krav nedtegnet i en eventyrbok? Gjør som du vil, og ikke la religiøse overbevisninger hos andre styre deg. Du vil ha det mye bedre på den måten. 

Skrevet

Det er helt menneskelig å ville ha sex, det er ikke umoralsk. De som sier det er rett og slett bare dømmende og trangsynte, og ikke noe vits å høre på.

Det er helt vanlig å ha sex uten følelser involvert, det er jo en del av singel-/datinglivet. Gjør akkurat som du vil, ta vare på deg selv og ha det gøy <3 

Anonymkode: 7c9a7...547

• Liker 1
Skrevet

Nei det er ikke umoralsk så lenge du sier til personen du innleder et FF forhold til at det kun er sex så han ikke får følelser for deg og blir såret. Det er en fin alder å utforske sex på i 20 årene!

Anonymkode: 63c1f...c79

• Liker 1
Skrevet

Ha trygg, samtykkende sex, alt som betyr noe :)

Anonymkode: 3338f...4f6

Gjest Alterego666
Skrevet

Nei, det er slettes ikke umoralsk. Det er en del følelsesmessige fallgruver i dette, men ut fra din ts virker du reflektert. Du skal hvertfall ikke føle skam over å ha en sterk seksualdrift.

Skrevet

FF er ikke bra. Det er veldig typisk at damer ender med å falle for FF'en sin pga hormoner som skilles ut under sex.

I følge annen tråd her inne, så er jo også tilgangen til så billig sex grunnen til at menn ikke inngår i forhold...

Anonymkode: 33692...9a2

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Umoralsk, overfor hvem? Deg selv? Du bør være ærlig med deg selv og hva som er bra for deg. FF er greit nok det, men ikke alle har det bra med slikt opplegg. Ett typisk problem er at den ene parten blir forelsket, og den andre ikke. Ett ubalansert forhold kan oppstå der begge har veldig forskjellige ønsker om f.eks.  nåtid , framtid, kjærlighet, antall FF samtidig og sex.

Jeg mangler FF-erfaring selv.

• Liker 1
Skrevet

Hvis du aldri har hatt sex før er det kanskje lurt å finne en å stole på, ikke bare kaste deg ut til hvem som helst fordi du har lyst på sex. Hadde du lagt ut en annonse der du skrev at du ønsket utforpliktende sex og var jomfru hadde du antagelig fått tusenvis av henvendelser, men du er verdt mer enn at hvem som helst skal få ha sex med deg bare fordi du har lyst til å utforske. Som sagt, finne noen du kan stole på, ikke bare kast deg ut til hvem som helst, det kommer du til å angre på og er lite verdig.

Anonymkode: 2a34b...7b7

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

FF er ikke bra. Det er veldig typisk at damer ender med å falle for FF'en sin pga hormoner som skilles ut under sex.

I følge annen tråd her inne, så er jo også tilgangen til så billig sex grunnen til at menn ikke inngår i forhold...

Anonymkode: 33692...9a2

Billig sex?? Har sex en pris mellom 2 voksne samtykkende mennesker, som ikke er prostituerte?
Nå må folk gi seg altså, sex er en naturlig del av livet, for alle kjønn!! 

Og noen kvinner får kanskje følelser for sin FF, men langt fra alle.. mange av oss klarer fint å skille sex og forhold. 

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, kattepusen skrev:

Billig sex?? Har sex en pris mellom 2 voksne samtykkende mennesker, som ikke er prostituerte?
Nå må folk gi seg altså, sex er en naturlig del av livet, for alle kjønn!! 

Og noen kvinner får kanskje følelser for sin FF, men langt fra alle.. mange av oss klarer fint å skille sex og forhold. 

Men, hvorfor forsvarer du deg/ditt syn på ting.  Spørsmålet, er det umoralsk med ff krever ingen forklaring. 

Anonymkode: e638f...fbc

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men, hvorfor forsvarer du deg/ditt syn på ting.  Spørsmålet, er det umoralsk med ff krever ingen forklaring. 

Man må da få lov å stille spørsmål, det er tross alt en diskusjon.. Jeg forsvarte ikke noe, jeg stilte et spørsmål, og kom med min mening. 

Skrevet

the loudest one in the room is the weakest one in the room.

Skrevet

Umoralsk... Mnei. Men du skal tenke over hva du sjelelig har godt av og ikke. Du vet, når folk har sex, så knyttes de sammen.

Sånn generelt, hvis du ikke har noen "grunn" til å ha kjæreste, så er det både bedre og tryggere å ha puleforhold enn å pule rundt på byen. Særlig hvis det er sextematiske ting ud har lyst å utforske.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...