Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg skal inn å ta blodprøve hos legen å ta blodprøver dag 2 i mensen ( er i gang med undersøkelser ang eggløsning osv ) før eventuelt prøverør. Jeg skulle hatt mensen på lørdag som kommer, men nå i kveld har jeg begynt å blø, veldig tidlig i forhold til hva den pleier. I å med det er 4-5 dager før tiden. Men mitt spørsmål, må jeg da inn å ta blodprøver i mårra? Blir det dag 2? Begynte å blø sent i kveld, skal jeg inn i mårra da eller torsdag å ta blodprøve? Aldri gjort dette før, helt ny i dette. Noen som vet? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal regne første dag mens den dagen du har frisk blødning. Så dersom du har hatt friskt blod i dag, vil jeg tro du skal ta blodprøven i morgen. Ring i morgen tidlig når det åpner og spør :) 

Anonymkode: f4ad8...166

Skrevet

I morgen blir syklusdag 1 når du fikk mensen så sent på dagen. Dag 2 blir på torsdag. Bare ting dem i morgen å fortell at du alt har fått mensen og avtal. 

Anonymkode: 5ada2...82a

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du skal regne første dag mens den dagen du har frisk blødning. Så dersom du har hatt friskt blod i dag, vil jeg tro du skal ta blodprøven i morgen. Ring i morgen tidlig når det åpner og spør :) 

Anonymkode: f4ad8...166

Det er feil. Det vil bli for tidlig. Når man får mensen sent på dagen er dagen etter syklusdag 1. Prøvene har også litt fleksibiltet og kan taes dag 2, senest 4. I morgen blir for tidlig og vil kunne ødelegge resultatet.

Anonymkode: 5ada2...82a

Skrevet

Takk for svar, da blir det blodprøver i mårren:-) avtalt med lege idag. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...