Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, som overskriften sier: hvor mange ganger inntekt har dere i lån?

Si gjerne noe om hvor gamle dere er, hvor mange dere er i husstanden og litt om hva du tenker vedr problemstillingen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har litt under 2,5 ganger inntekten vår i lån. Vi er i førtiåra og dette er vår andre felles bolig. Vi pusha det nå sist vi kjøpte hus synes jeg, er ikke komfortabel med mer lån enn dette. 

Anonymkode: b5afe...5fc

Skrevet

Ca 3 ganger inntekten vår. 

Er 27 og 35, har ett barn, nr to på vei :) 

Anonymkode: cfd89...64f

Skrevet

Ca. 2,6 ganger inntekt. Vi er i begynnelsen av 30-årene og har to barn. 

Anonymkode: ef39b...7bd

Skrevet

4x inntekten - 24 år, eier alene 

Anonymkode: d0c59...e1c

Skrevet

Litt over 4x inntekt. Par i midten av 20-årene med ett barn. Har ikke begynt å nedbetale enda. Banken virket veldig trygge på å gi oss lånet, kunne også fått mer.

Anonymkode: d69d0...121

Skrevet

Har 8 x inntekt i rammelån (betaler ikke avdrag). vi er to på ca 50 år.

Anonymkode: f6462...34c

Skrevet (endret)

Ca 2,6 ganger årsinntekt. Par i midten og slutten av 20-årene, har ikke barn (ennå iallefall). Har begynt å betale ned. Rett etter vi fikk lån skulle visstnok bankene bli litt strengere på å gi lån, så vi var heldige sånn sett. 

Endret av strawberry
Skrevet

Nesten 5x inntekt, er alene og i slutten av 30 årene. Fikk mye høyere lån den gangen jeg tok det opp, fordi jeg har en jobb som er 100% sikker, god uføreforsikring, og leiligheten er lett omsettelig hvis jeg vil selge og nedskalere. Liten risiko for banken med andre ord, dessuten hadde jeg høy egenkapital. 

Anonymkode: cbf80...d1d

Skrevet

Vi er tre i husholdningen (ett barn) og har 2,6 ganger årsinntekten vår i lån. Vi kunne betjent betydelig mer i lån, men hadde nok ikke vært komfortabel med mer lån. Mest av alt er vi ukomfortable med at vi har full belåning på boligen vår. Vi har litt over 10 000,- i leieinntekter på huset, men har måttet låne opp og har derfor såpass mye lån som vi har i dag.

Vi er 27 og 37 år gamle. 

Anonymkode: 36c41...e0a

Skrevet

Ca. 3 ganger inntekt. Er student med deltidsjobb. 

Anonymkode: 4ac60...8f4

Skrevet

2,2 ganger inntekt. Vi sikter på nytt hus, som vil legge oss på 3,5 ganger inntekt ca. 

Anonymkode: e1da6...25d

Skrevet

Har ganske så nøyaktig 2 ganger samlet årsinntekt i huslån. Par i 40-årene med seks barn, kunne ikke hatt mer i lån uten at det ble trangt. Bor i enebolig som vi kommer til å selge når vi ikke trenger så mye plass, da blir overskuddet EK til barna. 

Anonymkode: d66ac...9f1

Skrevet

Par i 30 årene. Ca 2 ganger inntekten i boliglån. Kunne betalt ned mesteparten av lånet på dagen om vi ønsket, men prioriterer sparing da vi ikke ønsker å binde opp alle pengene våre i bolig. 

Anonymkode: ddead...8e9

Skrevet

Min del av boliglånet: 1 x årsinntekt

Samboers del av boliglånet: 2 x årsinntekt

Par i 30-årene, ingen barn, 2 katter. Har en god økonomisk situasjon. 

Mvh Yvonne :heiajente: 

Skrevet (endret)

Prøver å pushe til 5-6* inntekt nå de neste ukene. 

Enslig 25-åring som gleder seg til å bli skikkelig gjeldsslave.

Endret av King in the North
Skrevet

Har ca 2,5 gangern, par i 30-årene uten barn. 

Anonymkode: bc2a7...c16

Skrevet

Ca. 3x inntekt.

Jeg kan få lån på 5x inntekt, men kan ikke betjene et så høyt lån mtp. andre månedlige utgifter, så vil ikke ha det :P

Skrevet

Min del av boliglånet: kr 0 (har nedbetalt min del)

Samboers del av lånet: ca 2,5 x inntekt. 

Vi er i midten av tredveårene, første barn på vei. 

Anonymkode: 5a98d...5b5

Skrevet

Ingenting. Par i midten av førtiårene med to barn. Har fått litt hjelp underveis i form av forskudd på arv, men det skyldes vel så mye at vi ikke har lånt til oppussing, ikke lånt til bil men kjøpt en eldre modell brukt, og i det hele er nøye med å ikke kaste oss på trender og kjøpe nye ting hele tiden.

Anonymkode: e7b73...ced

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...