AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #1 Skrevet 5. september 2017 Hva mener du? Det er ikke lov eller greit å slå eller klappe til, men er det greit å true barn som ikke oppfører seg eller på andre måter gjør foreldrene sinte som et virkemiddel? Kan ett slag unnskyldes? Kan man være en god og kjærlig forelder ellers, og så en dag (av hvilken grunn det måtte være) slå barnet sitt? (Bare lurer på hva folk mener om dette etter å ha lest de andre trådene under her.) Anonymkode: 657ac...e9f
Pupperulla Skrevet 5. september 2017 #2 Skrevet 5. september 2017 Nei, det er ikke greit å true noen. Hverken barn eller voksne. 3
Surreal Skrevet 5. september 2017 #3 Skrevet 5. september 2017 Nei det er ikke greit å true barn. Ikke med noe som helst egentlig, trusler om vold er i mine øyne psykisk mishandling. Ja man kan være en god forelder selv om man har kommet til å slå barnet sitt, men håper og tror at de fleste både angrer dypt, ber om unnskyldning og oppsøker hjelp. Hvis jeg hadde oppdaget at noen hadde vært voldelig mot barna sine, så hadde jeg meldt bekymring. Så får det bli opp til bvtj å vurdere hvilke tiltak den familien trenger.
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 5. september 2017 #6 Skrevet 5. september 2017 (endret) w Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #7 Skrevet 5. september 2017 Nei, det er selvfølgelig ikke greit. Anonymkode: f98ad...61e 1
Arkana Skrevet 5. september 2017 #8 Skrevet 5. september 2017 Nei, det er selvfølgelig ikke greit å bli truet med vold. Skal man tenke ren oppdragelse er det heller ikke særlig smart å komme med trusler som man ikke har tenkt å gjennomføre. Tomme trusler gjennomskuer barna ganske raskt, man må være konsekvent og gjennomføre det man sier. Jeg synes ikke det er greit å slå bare én gang heller, men samtidig er jeg sikker på at det er ganske mange foreldre som har gitt barna sine en klaps en gang som en spontan reaksjon i en spesiell situasjon uten at det gjør dem til dårlige foreldre av den grunn. Da må man gå i seg selv og jobbe for at dette ikke skjer igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #9 Skrevet 5. september 2017 Er det greit å true en ansatt med klaps på baken eller slag hvis han gjør en feil? Det du ikke kan gjøre med en kollega/underordnet skal du i alle fall ikke gjøre med et barn. Anonymkode: 74f6c...169 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #10 Skrevet 5. september 2017 Nei, det er selvfølgelig ikke greit. Det er psykisk vold og vel så skadelig som fysisk vold. Slag er ikke ok, men om det skjer EN gang nuller det ikke ut ALT du har gjort som forelder før - men da må man selvølgelig oppsøke hjelp både til seg selv og barnet. Anonymkode: d4553...79a 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #11 Skrevet 5. september 2017 NEI, det er psykisk mishandling. Anonymkode: 5acbd...b8f 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #12 Skrevet 5. september 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du? Det er ikke lov eller greit å slå eller klappe til, men er det greit å true barn som ikke oppfører seg eller på andre måter gjør foreldrene sinte som et virkemiddel? Kan ett slag unnskyldes? Kan man være en god og kjærlig forelder ellers, og så en dag (av hvilken grunn det måtte være) slå barnet sitt? (Bare lurer på hva folk mener om dette etter å ha lest de andre trådene under her.) Anonymkode: 657ac...e9f Selvsagt er ikke noe slikt tillatt overfor andre mennesker - og barn er, hold deg fast.: mennesker! Barn har krav på å bli behandlet bra. TS, jeg ville ha sendt en sterk bekymringsmelding på deg og også anmeldt deg for trakassering og trusler, om jeg kjente til noe slikt. Stakkars barn som møter slike voksenpersoner som tenker som deg! 😢 Anonymkode: fd71d...82d 1
strynejenta Skrevet 5. september 2017 #13 Skrevet 5. september 2017 Konfiskering av leker, nettbrett, spillkonsoll funker mye bedre. Husker jeg og mine brødre lyddet mer etter å bli konfiskert Nintendoen enn etter ris. 1
Gjest Alexis Skrevet 5. september 2017 #14 Skrevet 5. september 2017 Nei nei nei. Ble selv både truet og klappet til og sparket borti et par ganger i oppveksten. Fikk aldri noen unnskyldning og så aldri noe tegn til anger. Det var ikke mer som skulle til for å få et elendig forhold til faren min og vi har ikke kontakt i dag. Har også hatt et anstrengt forhold til Mamma i oppveksten fordi hun er av "det er sånt som skjer" typen, noe jeg ikke kan godta. Men vi har et godt forhold nå da
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #15 Skrevet 5. september 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det greit å true en ansatt med klaps på baken eller slag hvis han gjør en feil? Det du ikke kan gjøre med en kollega/underordnet skal du i alle fall ikke gjøre med et barn. Anonymkode: 74f6c...169 Jaaaa tenk det den sexy dama straffer meg på kontoret sitt. Anonymkode: 39a75...980
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #16 Skrevet 5. september 2017 Falske henrettelser klassifiseres som tortur selv om de ikke fører til fysisk skade. Det er altså offerets subjektive opplevelse av hendelsen som er grunnlaget for beregning skadeomfanget. Årsaken er at det er påvist at offeret for falske henrettelser opplever ekstremt forhøyet spenningsnivå i kroppen som ender i et traume. Mennesker som har vært igjennom traumatiske opplevelser vil ofte utvikle angst, ptsd og depresjon. Trusler om vold mot et lite barn kan skape de samme ekstreme spenningsnivåene i kroppen til et barn. Barnet vet ikke nødvendigvis hva det innebærer å bli slått, annet enn at det skaper en enorm frykt. Husk at små barn kan tro foreldrene har forlatt de bare fordi de er ute av synet. Å bevisst skape et traume hos et barn er tortur. Og før du konkluderer med at trusler om vold ikke skaper traumer hos barn, vil jeg minne deg på at mange heller ikke anser falske henrettelser som tortur, og mener det er en metode som er helt innenfor hva man kan gjøre med fanger for å få de til å samarbeide. Hvilken side av historien vil du være på? Anonymkode: 74f6c...169
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #17 Skrevet 5. september 2017 Ikke greit å true eller å slå barnet sitt. Men jeg synes det er greit å si "hvis du ikke hører etter nå, så tar jeg mobil/pc". Bare ikke la det bli tomme trusler. Jeg synes det er ok å ta barnet bestemt i armen hvis en ikke hører etter. Men ikke planlagt såklart, herregud. Noen mener det å ta barnet i armen er mishandling, andre ikke. Anonymkode: 2b4b7...d01
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #18 Skrevet 5. september 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke greit å true eller å slå barnet sitt. Men jeg synes det er greit å si "hvis du ikke hører etter nå, så tar jeg mobil/pc". Bare ikke la det bli tomme trusler. Jeg synes det er ok å ta barnet bestemt i armen hvis en ikke hører etter. Men ikke planlagt såklart, herregud. Noen mener det å ta barnet i armen er mishandling, andre ikke. Anonymkode: 2b4b7...d01 Det er ikke lov å "ta barnet i armen". Ville du ha gjort det på en kollega eller ektefelle? Barn har krav på respekt - og det er IKKE lov å "ta noen i armen"! Barn er mennesker! Jeg blir sjokkert over at folk kan gjøre slikt. 😳 Anonymkode: fd71d...82d 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #19 Skrevet 5. september 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt er ikke noe slikt tillatt overfor andre mennesker - og barn er, hold deg fast.: mennesker! Barn har krav på å bli behandlet bra. TS, jeg ville ha sendt en sterk bekymringsmelding på deg og også anmeldt deg for trakassering og trusler, om jeg kjente til noe slikt. Stakkars barn som møter slike voksenpersoner som tenker som deg! 😢 Anonymkode: fd71d...82d Du vet ikke hva jeg tenker fordi det har jeg ikke skrevet noe om. Selv har jeg ikke barn. Min mening er at det overhodet ikke er greit å hverken slå, klappe til eller true barn med dette. Jeg synes det er en fæl ting å gjøre, og (tomme) trusler kan også gjøre skade. Nå vet du hva jeg tenker. Anonymkode: 657ac...e9f
Gjest NotNaomi Skrevet 5. september 2017 #20 Skrevet 5. september 2017 I overskriften skriver du "å true",og selvfølgelig er ikke det greit! Trusler er helt høl i hue. Det eneste du oppnår er i verste fall et nervøst barn. Har du truet først og så virkelig slår,er det planlagt. Og nei,selvfølgelig er ikke det greit. Herregud. Lenger ned i HI nevner du om at kunne komme til å slå et barn en gang. Det blir noe annet om det skjer i en eller annen situasjon. Som hun som skrev her om moren som klappet i refleks tilbake da sønnen plutselig slo henne. En kan miste kontrollen,og jeg tenker at om vanlige foreldre vil komme til å gjøre det,så blir de så fortvilet og lei seg og slite så hardt med skyldfølelse at de aldri kommer dit igjen. Det er viktig å se nyanser. Og i ditt tilfelle er de store.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå