Gjest Cocosa Skrevet 5. september 2017 #1 Skrevet 5. september 2017 Er i uke åtte og er sulten fader meg HeLE tiden!! Spiser middag, skrubbsulten etter en halvtime. Jeg kan da ikke spise hele dagen. Legger meg sulten, får ikke sove fordi jeg er sulten, våkner om natten og må spise fordi jeg er sulten... hva gjør dere? 😞
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #2 Skrevet 5. september 2017 Spis Men spis sunt og variert. Ganske vanlig det der. Jeg var enormt sulten første trimester, men hadde ikke noen voldsom vektoppgang for det. Ble bedre etter første trimester. Valgte å lytte til kroppen, men valgte sunne matvarer (stort sett ) Totalt la jeg på meg helt normalt Anonymkode: c2af0...ce8
penny_ Skrevet 5. september 2017 #3 Skrevet 5. september 2017 Spis grønnsaker. Jeg syns hjertesalat og cherrytomater er godt å knaske på alene. Det inneholder hhv 16 og 17 kalorier per 100 gram, og det er lite!
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #4 Skrevet 5. september 2017 Jeg spiste. Gikk opp masse. Men forsvant fort etter svangerskapet. Anonymkode: 4174d...689
kisskissbangbang Skrevet 5. september 2017 #5 Skrevet 5. september 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg spiste. Gikk opp masse. Men forsvant fort etter svangerskapet. Anonymkode: 4174d...689 Jeg og, begge gangene. Den sulten jeg kjenner når jeg er gravid er en helt anna sult enn den jeg kjenner når jeg ikke er det. Blei ganske omfangsrik ( ), men det forsvant fort igjen etterpå.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #6 Skrevet 5. september 2017 Du ser det jo på vekta om du går veldig fort opp. Strengt tatt trenger en ikke gå opp noe i 1.trimester og noen går ned pga oppkast etc, det vanligste er vel å gå opp 2-3 kg i den delen, men en bruker jo mer energi en ellers uansett. Hele grunnlaget for barnet legges nå. Ville spist og bare sjekket litt på vekta. Flere kg opp i uka er ikke mat til fosteret liksom. Anonymkode: 465c9...3be
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #7 Skrevet 5. september 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du ser det jo på vekta om du går veldig fort opp. Strengt tatt trenger en ikke gå opp noe i 1.trimester og noen går ned pga oppkast etc, det vanligste er vel å gå opp 2-3 kg i den delen, men en bruker jo mer energi en ellers uansett. Hele grunnlaget for barnet legges nå. Ville spist og bare sjekket litt på vekta. Flere kg opp i uka er ikke mat til fosteret liksom. Anonymkode: 465c9...3be Trenger ikke gå opp noe i 1. Trimester!? Oi da.... syntes den er litt drøy å slenge ut, de fleste går vel opp ganske mye i et svangerskap. Alle er ikke fotballfrue liksom.... samme f om man går opp i 1,2, eller 3 trimester. Man går opp så mange kg som man går opp. Så går man ned igjen etter fødsel. Bare spis du ts ! Anonymkode: 00322...d3e 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #8 Skrevet 5. september 2017 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trenger ikke gå opp noe i 1. Trimester!? Oi da.... syntes den er litt drøy å slenge ut, de fleste går vel opp ganske mye i et svangerskap. Alle er ikke fotballfrue liksom.... samme f om man går opp i 1,2, eller 3 trimester. Man går opp så mange kg som man går opp. Så går man ned igjen etter fødsel. Bare spis du ts ! Anonymkode: 00322...d3e I et helt svangerskap bør man opp 8-15 kg. Men det er i 2. og 3.trimester vektøkning er vesentlig. Går en opp 2-3 kg i første trimester er det fint og etter boka, og det er ikke mer en det som er anbefalt da. Men ungen tar ikke skade om en ikke lykkes med det fordi den trenger så lite på det tidspunktet at den klarer snylte på mor helt fint selv om mor enten holder samme vekt eller ender med å gå ned pga kvalme og oppkast. Heldigvis. For mange sliter med dette i 1.trimester. Legger ved kilde om du tviler på dette. Den sier at normalvektøkning i 1 trimester er bare fattige 150 g per uke. https://nhi.no/familie/graviditet/symptomsjekker/vektokning-i-svangerskapet/ Anonymkode: 465c9...3be 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #9 Skrevet 6. september 2017 Jeg har sltit med voldsom ulvehunger hele svangerskapet så langt. Er 12+6 i dag, og det er forferdelig fremdeles. Jeg blir dårlig om jeg ikke spiser. Jeg blir kvalm, svimmel, skjelven, og får "lavt blodsukker" symptomer så det holder. Så å ikke spise går bare ikke. Middag og kveldsmat spiser jeg som normalt, men om formiddagen går det nå med 2 skiver og 3 frukter mer enn normalt.. I tillegg småspiser jeg svisker og drikker biola, som også bidrar med kalorier. Jeg har holdt vekten så langt, men det er mye takket være at jeg tvinger meg til å holde treningen ved like. Anonymkode: 57735...db4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #10 Skrevet 6. september 2017 Hadde det slik i 1 trimester med andremann, men ikke første gang jeg var gravid. Gikk over etter første trimester når kvalmen roet seg. Anonymkode: 1ffd1...49c
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #11 Skrevet 6. september 2017 11 timer siden, penny_ skrev: Spis grønnsaker. Jeg syns hjertesalat og cherrytomater er godt å knaske på alene. Det inneholder hhv 16 og 17 kalorier per 100 gram, og det er lite! 😂😂😂 Sorry, jeg måtte bare le! Jeg har også denne ulvehungeren og ikke søren om det hjelper med salat og tomater da 😅 Jeg er i uke 22 og det har blitt noe bedre, men jeg spiser fremdeles mer enn vanlig. Prøver å holde meg til normal, sunn mat, men har allerede gått opp ganske mye. Stresser ikke med det, en del er nok væske også - jeg kjenner at hender og føtter er mer pløsete og hovne. Med første barnet la jeg på meg 30kg i graviditeten - det var grusomt å være så tung, men det forsvant veldig fort etter fødsel. Anonymkode: 2bffe...955
penny_ Skrevet 6. september 2017 #12 Skrevet 6. september 2017 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: 😂😂😂 Sorry, jeg måtte bare le! Jeg har også denne ulvehungeren og ikke søren om det hjelper med salat og tomater da 😅 Jeg er i uke 22 og det har blitt noe bedre, men jeg spiser fremdeles mer enn vanlig. Prøver å holde meg til normal, sunn mat, men har allerede gått opp ganske mye. Stresser ikke med det, en del er nok væske også - jeg kjenner at hender og føtter er mer pløsete og hovne. Med første barnet la jeg på meg 30kg i graviditeten - det var grusomt å være så tung, men det forsvant veldig fort etter fødsel. Anonymkode: 2bffe...955 Snakker ikke om ett salatblad da. Har du prøvd å spise et par hundre gram?
Dove Skrevet 6. september 2017 #13 Skrevet 6. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: 😂😂😂 Sorry, jeg måtte bare le! Jeg har også denne ulvehungeren og ikke søren om det hjelper med salat og tomater da 😅 Anonymkode: 2bffe...955 Signerer dette! Aldri i verden om jeg hadde klart å stoppe den sulten med hjertesalat og cherrytomater. I 1. trimester klarte jeg å begrense sulten NOE med en halvkilo gulrøtter i slengen. Det utsatte gjerne problemet litt, men gulrøtter er tross alt ganske mye mer mettende og næringsrikt enn hjertesalat. 😛 Og selv da kom sulten ganske fort tilbake. Noen hundre gram hjertesalat hadde jeg neppe merket engang.
Dove Skrevet 6. september 2017 #14 Skrevet 6. september 2017 Jeg har hatt det på akkurat samme måte. Jeg ser at mange forteller at det gikk over etter 1. trimester, og det er sikkert ikke uvanlig, men jeg syns ikke du skal tørre å forvente at det skjer. Jeg er 29 uker nå, og det er akkurat like ille fortsatt, om ikke enda litt verre...
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #15 Skrevet 6. september 2017 11 timer siden, penny_ skrev: Snakker ikke om ett salatblad da. Har du prøvd å spise et par hundre gram? Jeg gomler gjerne en hel boks med cherrytomater på en dag, fordi jeg synes det er godt - men det er kun kalorier som hjelper mot hungeren min gitt, så da blir det gjerne grovbrød med smør og røykalaks (eller noe i den dur) i tillegg. Flere ganger for dagen. Og litt sjokolade. Og gulrøtter. Og middagsrester. Med masse rømme. Og smoothie. Og litt is. Og sånn går no dagan. Salat blir det ikke så mye av, men tror ikke det hadde utgjort store forskjellen Anonymkode: 2bffe...955
AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #16 Skrevet 7. september 2017 Jeg er i uke 11 og har spist som en hest siden uke 4. Leser på matportalen at man i 1.trimester bare trenger tilsvarende kalorier ekstra som ett ekstra eple om dagen! Føles nesten som et hån ha ha. Jeg spiser ihvertfall 3 ekstra måltider om dagen. Er mitt andre svangerskap og i det første la jeg bare på meg ca 8 kg, hadde ikke denne sulten da Anonymkode: ba971...006
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2023 #17 Skrevet 21. juni 2023 Kjempe sulten.. uke 4+4…. Men da mest på grov brødskive med ost smør og kalkunfilet… spiser normalt. Spiste sykt lite før jeg ble gravid. Så kroppen trenger det vel. Anonymkode: 5d2ca...677
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #18 Skrevet 22. juni 2023 Jeg var også ekstremt sulten i føste trimester 😛 bedre enn å være kvalm og kaste opp tenker jeg😂 Anonymkode: 2fe59...5da
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #19 Skrevet 22. juni 2023 Jeg kastet opp hele tiden og var ekstremt kvalm så jeg spiste fordi jeg måtte - det er ikke noe særlig det heller.. og ikke gikk jeg ned igjen kiloene jeg gikk opp etterhvert heller før det var gått flere år som småbarnsforelder med mye fokus på mat og trening.. Anonymkode: 7d5bc...2ac
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #20 Skrevet 22. juni 2023 Gjest Cocosa skrev (På 5.9.2017 den 21.00): Er i uke åtte og er sulten fader meg HeLE tiden!! Spiser middag, skrubbsulten etter en halvtime. Jeg kan da ikke spise hele dagen. Legger meg sulten, får ikke sove fordi jeg er sulten, våkner om natten og må spise fordi jeg er sulten... hva gjør dere? 😞 Tror folk lurer på om du fortsatt er sulten 5 år etter graviditeten Anonymkode: 287e0...e08
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå