AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #1 Skrevet 5. september 2017 Har endel tomater jeg skulle brukt. Oppskriften sier "hermetiske tomater", men kan jeg erstatte det med vanlige tomater? Eller har hermetiske tilsatt noe ekstra? (F.eks tomatsaus..) Er det noe jeg kan gjøre med tomatene før jeg bruker den i gryta? F.eks hakke dem opp og koke inn (koke bort vannet)? Eller bake dem i ovn? Anonymkode: 780e1...52f
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #2 Skrevet 5. september 2017 Du vil få rikere smak med hermetiske tomater, som er mer konsentrerte og perfekt solmodne (gitt at man bruker noen gode, feks Mutti). Det vil hjelpe å ovnsbake tomatene du har. Du kan feks ta halvparten, dele i to eller fire, litt olivenolje, salt og pepper over, og ovnsbake ved 125-150 grader i rundt tre timer, til de har halvveis tørket inn. Sammen med de friske får du da fin tomatsmak på gryta. Anonymkode: dbd49...025 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #3 Skrevet 5. september 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du vil få rikere smak med hermetiske tomater, som er mer konsentrerte og perfekt solmodne (gitt at man bruker noen gode, feks Mutti). Det vil hjelpe å ovnsbake tomatene du har. Du kan feks ta halvparten, dele i to eller fire, litt olivenolje, salt og pepper over, og ovnsbake ved 125-150 grader i rundt tre timer, til de har halvveis tørket inn. Sammen med de friske får du da fin tomatsmak på gryta. Anonymkode: dbd49...025 Takk. Får prøve det, da.. og ha en hermetisk boks på lur.. Anonymkode: 780e1...52f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå