Gå til innhold

"Mamma og pappa slår meg"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var liten likte jeg oppmerksomhet. En dag jeg kjeda meg bestemte jeg for å hoppe opp på en stol og rope ut "mamma og pappa slår meg", for deretter å hoppe ned og fortsette å leke. Foreldrene mine har aldri slått meg, men jeg var 4 år og skikkelig drittunge. 

Når jeg tenker på dette i ettertid så syns jeg det er rart at ingen lærere reagerte, og at det ikke ble noe sak ut av det... Jeg har snakka med mamma om dette senere i tid, men hun sier ingen i barnehagen noen gang tok kontakt pga. noe dette. 

Jeg er selvsagt glad for at lærerne ikke reagerte, mtp. at det bare var tull fra min side, men samtig lurer jeg på hvorfor.. Lurer nesten på om denne hendelsen i det hele tatt skjedde...

Anonymkode: 19f54...2e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

barn har mye fantasi og om et barn sier mamma slår meg for oppmerksomhet då er det gjerne lett å gjennomskue. 

Anonymkode: 12b7c...622

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er nok litt forskjell fra den gang til nå. Før var barn bare barn uten vett og meninger (satt på spissen), mens i dag har det rett på å bli hørt og tatt på alvor.

Og vold i hjemmet har blitt en større del av fokuset blant helsestasjoner, barnehager og skoler nå enn før.

Endret av Mass
Skrevet

De så vel at du ellers var en veltilpasset unge som ikke virket å leve i et voldelig hjem. Barn som lever under slike forhold viser jo gjerne andre tegn til at noe plager dem. Alle barn sier vel noe sånt en gang i løpet av barndommen, og somregel er det jo ikke noe i det. Sønnen min gikk gjennom en periode når han var 3-4 år hvor har nesten hver dag ropte høyt i butikken "Mamma, ikke klyp meg" "ikke spark meg" "slutt å slå meg" osv... Det var jo bare tull, tror de fleste skjønte det selvom det hørtes litt dramatisk ut når han sa det.

Anonymkode: 8b0b1...4cc

Skrevet

Hvor gammel er du?

Det kan være at det er så lenge siden at sånt var mer normalt på den tida og folk mente det var greit. Dask på rompa, en smekk over fingrene.. 

Eller så er det lett å gjennomskue barn. Jobber med små barn selv, og de sier mye rart. Vi hopper aldri til konklusjoner med en gang når et barn sier noe sånt, men undersøker. Det er ofte flere tegn som vises ved barnet om det er vold hjemme. 

Anonymkode: cf2d0...87b

Skrevet

Sønnen min sa noe lignende i barnehagen, og de ansatte ba meg snakke med ham om å si ting som ikke var sant. De sa at dersom de hadde trodd det var sant hadde de ikke fortalt det til meg. Det var i fjor.

Anonymkode: fa4d1...1a6

Skrevet

Min sa til læreren at jeg straffer ham og at han ikke får drikke og spise på 3 dager :fnise: læreren snakket med han etter han var skravlete i timen og da kom krokodilletårene og han holdt en lang tale om hvor forferdelig han har det hjemme.

Ble ganske flau når jeg konfronterte han hjemme.:fnise:

Anonymkode: 8c37c...f7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...