AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #1 Skrevet 5. september 2017 Ønsker ikke å tråkke noen på tærne, men dette er et reellt problem for meg. Jeg er ikke religiøs på noen som helst måte, men mange av verdiene mine er like som dem i kristendommen og jeg er generelt veldig "ordentlig". Kler meg ordentlig, drikker med måte, er høflig, ligger ikke med folk, også videre. Nå har det seg sånn at jeg har flyttet for å studere og har nærmest ingen venner eller i kontakter i denne byen, men jeg prøver å ta initiativ og diverse. Likevel opplever jeg flere ganger at folk ikke har invitert meg ut på byen fordi de ikke tror at jeg er interessert og begrunner det med "Er ikke du kristen da? Er du sikker på at det er din greie?". Har hørt så utrolig mange ganger opp gjennom livet mitt at jeg ser ut som en typisk kristen jente og at folk nøler med å ta kontakt pga det. Jeg har forsøkt å endre oppførselen min, virke litt med utadvendt og diverse til ingen nytte, og tenker derfor at det kanskje er det fysiske som må endres for at flere folk skal ta kontakt med meg. Noen tips? (ja jeg er klar over at det er en utrolig tåpelig problemstilling, men jeg ønsker så utrolig gjerne å bli kjent med folk og få vekk det stempelet) Anonymkode: bd720...89d
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #2 Skrevet 5. september 2017 Drit i hva andre måtte mene om deg. Om de tror du er en prektig kristen, hva så. La de tro det. Du skal ikke forandre deg for å tekkes andre. Bli kjent med folk som vil bli kjent med deg som du er. Oppsøk miljøer som driver med ting du faktisk synes er givende, da oppstår vennskap og bekjentskap helt naturlig. Øv deg på å gi mer faen. Anonymkode: c0bad...09d 6
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #3 Skrevet 5. september 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Drit i hva andre måtte mene om deg. Om de tror du er en prektig kristen, hva så. La de tro det. Du skal ikke forandre deg for å tekkes andre. Bli kjent med folk som vil bli kjent med deg som du er. Oppsøk miljøer som driver med ting du faktisk synes er givende, da oppstår vennskap og bekjentskap helt naturlig. Øv deg på å gi mer faen. Anonymkode: c0bad...09d Det er jo det som er problemet. Jeg søkte på mange ulike linjeforeninger for både ting som interesserer meg faglig og på fritiden, jeg kom inn til intervju, men kom ikke med i noen av linjeforeningene fordi jeg ikke virket helt som deres type sosialt sett med tanke på festing og drikking. Det er et reellt problem Ts Anonymkode: bd720...89d
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #4 Skrevet 5. september 2017 Plukk ut en mann med en vennekrets du kunne tenke deg. Bli sammen med denne fyren. Bli venner med hans venner. Når vennene er i boks, dump han. Ellers så får du prøve deg på linjeforeninger som i utgangspunktet kanskje ikke matcher dine interesser. Enten får du deg en positiv overraskelse og utvidet horisont, eller så har du i alle fall prøvd. Anonymkode: c0bad...09d
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #5 Skrevet 5. september 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Plukk ut en mann med en vennekrets du kunne tenke deg. Bli sammen med denne fyren. Bli venner med hans venner. Når vennene er i boks, dump han. Ellers så får du prøve deg på linjeforeninger som i utgangspunktet kanskje ikke matcher dine interesser. Enten får du deg en positiv overraskelse og utvidet horisont, eller så har du i alle fall prøvd. Anonymkode: c0bad...09d Jeg kan da ikke bruke noen på denne måten? Ellers søkte jeg på 8 linjeforeninger og nå er det for sent å søke på flere. Lite å gjøre med akkurat dette Ts Anonymkode: bd720...89d
Macro Skrevet 5. september 2017 #6 Skrevet 5. september 2017 Altså, du er ikke vennemateriale for meg. Men hvorfor skal du da bruke tid på å tilpasse deg mine behov da? Hvorfor skal du bruke td på å få innpass hos meg, når du heller kan finne noen som aksepterer deg for den du er? Hvordan kan du uansett få et langvarig og godt vennskap med folk som er så annerledes enn deg? Bedre å vente på to gode venner, enn å ha 100 ca bekjente. Virkelig! Å utslette seg selv for andre er aldri en god ide. 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #7 Skrevet 5. september 2017 Kle deg litt annerledes? En venninne av meg så veldig kristen ut da jeg møtte henne (hun er det også), usminket med naturlig farget hår, et skjerf som lignet palestinaskjerf og ultrastreite klær. Et par år senere gikk hun bare i svart og hadde farget håret, ingen tar henne for kristen nå. Få noen tips fra en venninne eller søk litt på nettet på klesstiler. Anonymkode: c1a3e...93a
Gjest NotNaomi Skrevet 5. september 2017 #8 Skrevet 5. september 2017 Hva mener du med å "kle deg ordentlig?" Og hva tror DU det er som gjør at de ikke tror du passer inn? Sånn konkret? Altså,du skal være den du er,men hvis du ofte snakker "høy moral"eller tar høylydt avstand fra det andre syns er "morsomt",så er det ikke rart om de tenker sånn? Men jeg får liksom ikke helt tak i hvordan du fremstår? Kjenner flere kristne,og de ser da akkurat ut som andre jeg kjenner. Er det det at du heller blir betraktet som veldig konservativ? Jeg prøver bare å danne meg et bilde av deg :-) for jeg skjønner ikke hvorfor de mener at du ikke passer inn etter hva du skriver.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #9 Skrevet 5. september 2017 32 minutter siden, Macro skrev: Altså, du er ikke vennemateriale for meg. Men hvorfor skal du da bruke tid på å tilpasse deg mine behov da? Hvorfor skal du bruke td på å få innpass hos meg, når du heller kan finne noen som aksepterer deg for den du er? Hvordan kan du uansett få et langvarig og godt vennskap med folk som er så annerledes enn deg? Bedre å vente på to gode venner, enn å ha 100 ca bekjente. Virkelig! Å utslette seg selv for andre er aldri en god ide. Jeg finner jo ingen som aksepterer meg for den jeg er. Sist gang jeg hadde en ordentlig venninne så var jeg 11. Da tenker i alle fall jeg at det må være meg som det er noe galt med, og ikke andre. Ts Anonymkode: bd720...89d
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #10 Skrevet 5. september 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kle deg litt annerledes? En venninne av meg så veldig kristen ut da jeg møtte henne (hun er det også), usminket med naturlig farget hår, et skjerf som lignet palestinaskjerf og ultrastreite klær. Et par år senere gikk hun bare i svart og hadde farget håret, ingen tar henne for kristen nå. Få noen tips fra en venninne eller søk litt på nettet på klesstiler. Anonymkode: c1a3e...93a Håret mitt er naturlig blondt, jeg sminker meg, kler meg i nøytrale farger, men også svar. Liker klær og mote, men jeg viser ikke for mye hud heller Ts Anonymkode: bd720...89d
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #11 Skrevet 5. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Håret mitt er naturlig blondt, jeg sminker meg, kler meg i nøytrale farger, men også svar. Liker klær og mote, men jeg viser ikke for mye hud heller Ts Anonymkode: bd720...89d Du kler deg som meg, så det må være personlighet eller fremteden som avgjør da. Anonymkode: c0a9c...cb0
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #12 Skrevet 5. september 2017 25 minutter siden, NotNaomi skrev: Hva mener du med å "kle deg ordentlig?" Og hva tror DU det er som gjør at de ikke tror du passer inn? Sånn konkret? Altså,du skal være den du er,men hvis du ofte snakker "høy moral"eller tar høylydt avstand fra det andre syns er "morsomt",så er det ikke rart om de tenker sånn? Men jeg får liksom ikke helt tak i hvordan du fremstår? Kjenner flere kristne,og de ser da akkurat ut som andre jeg kjenner. Er det det at du heller blir betraktet som veldig konservativ? Jeg prøver bare å danne meg et bilde av deg :-) for jeg skjønner ikke hvorfor de mener at du ikke passer inn etter hva du skriver. Jeg kler meg "pent". Pene bukser eller skjørt, perleøredobber, høyhalset genser, fine materialer, osv. Litt voksent kanskje. Jeg vet jo egentlig ikke helt hva jeg gjør. Jeg snakker aldri om "høy moral" eller tar avstand fra andre. Jeg liker å gå ut, drikker gjerne alkohol, men med måte, ler med andre når de forteller om morsomme ons. Likevel virker jeg "kristen" ifølge dem. Siden jeg begynte på studiet har jeg likevel blitt spurt minst 10 ganger av ulike folk om jeg er kristen Ts Anonymkode: bd720...89d
Forundret.. Skrevet 5. september 2017 #13 Skrevet 5. september 2017 Få deg en t-skjorte med trykket; JEG ER IKKE KRISTEN!... ? 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #14 Skrevet 5. september 2017 Hvordan se mindre streit ut: Farg håret og klipp det i en kort, kul sveis. Bruk voks/fiberpasta i håret. Gå i jeans fra JC og trange t-skjorter. Anonymkode: acf42...ca7
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #15 Skrevet 5. september 2017 1 minutt siden, Forundret.. skrev: Få deg en t-skjorte med trykket; JEG ER IKKE KRISTEN!... ? Har vurdert å ha noe "CHARLES DAWKINS IS MY HERO" Anonymkode: bd720...89d 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #16 Skrevet 5. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvordan se mindre streit ut: Farg håret og klipp det i en kort, kul sveis. Bruk voks/fiberpasta i håret. Gå i jeans fra JC og trange t-skjorter. Anonymkode: acf42...ca7 Nei, jeg lever i nåtiden, ikke tidlig 90-tallet Anonymkode: bd720...89d 4
WubWub Skrevet 5. september 2017 #17 Skrevet 5. september 2017 De fleste jenter kler seg pent så det er ikke sikkert det er antrekket som avskrekker mennesker 1
Forundret.. Skrevet 5. september 2017 #18 Skrevet 5. september 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan se mindre streit ut: Farg håret og klipp det i en kort, kul sveis. Bruk voks/fiberpasta i håret. Gå i jeans fra JC og trange t-skjorter. Anonymkode: acf42...ca7 Tror ikke cluet her var å se lite hetro ut..
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #19 Skrevet 5. september 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har vurdert å ha noe "CHARLES DAWKINS IS MY HERO" Anonymkode: bd720...89d Ikke for å virke pirkete (noe jeg sikkert gjør😅), heter hsn ikke Richard? Anyways, liker ideen din 🙊 Anonymkode: 68816...a45
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #20 Skrevet 5. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke for å virke pirkete (noe jeg sikkert gjør😅), heter hsn ikke Richard? Anyways, liker ideen din 🙊 Anonymkode: 68816...a45 Jo, men med Charles Dawkins blir det litt blanding mellom Charles Darwin og Richard Dawkins Flotte begge to Anonymkode: bd720...89d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå