Gå til innhold

Dater en mann med bagasje. Råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har datet en mann i flere månder.

Vi er ikke snakket om at vi er offisielt kjærester.

Problemet her er at han sliter med deprisjoner. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal håndtere dette. Jeg er gla i han og ønsker ikke å forlate han for dette. Men jeg kjenner det kan bli litt mye for meg. 

Jeg gir veldig mye i dette "forholde" og får ikke like mye tilbake. Sånn tror jeg det alltid vil vere. 

Noen andre som kan gi meg et tips hvordan en kan håndtere dette? 

Anonymkode: de526...93a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få han til å søke hjelp. Verre er det ikke. Oppfordre han til innleggelse kanskje? Da får han kvalitativ hjelp over tid. Det finnes også en del piller som kan hjelpe.

Anonymkode: 67f0e...e2c

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Få han til å søke hjelp. Verre er det ikke. Oppfordre han til innleggelse kanskje? Da får han kvalitativ hjelp over tid. Det finnes også en del piller som kan hjelpe.

Som mann som var i samme situasjon for en del år tilbake, så kan jeg si at så enkelt er det egentlig ikke. Var hos lege og fikk antidepressiva, men noe tilbud om kognitiv terapi eller lignende var det ikke snakk om. Med studentøkonomi var det heller dessverre ikke et alternativ å gå til privatpraktiserende psykolog (uten henvisning fra fastlege). Innleggelse får man hvertfall ikke uten videre med mindre det er snakk om at man er til stor fare for seg selv og/eller andre eller behandling utenom innleggelse har vært forsøkt først. 

Har mannen til TS lett til moderat depresjon, noe de fleste har, så må man regne med å mase, mase og mase eller bla opp selv. Det kan bli dyrt. 

Anonymkode: eea83...571

Skrevet

Han sier dette bare fordi han ikke vil ha deg som kjæreste. Du er god nok til sex, ikke mer.

Dump.

Anonymkode: f1ce4...848

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han sier dette bare fordi han ikke vil ha deg som kjæreste. Du er god nok til sex, ikke mer.

Dump.

Anonymkode: f1ce4...848

Ikke helt, men nesten enig i dette. Hvis han var en person som gav mye ville du sett på gode dager selv om han er deprimert. Skjønner heller hvorfor ikke dere er kjærester om dere alt har datet i mange måneder. Ville sett bort fra depresjonen. Hva har du da? En mann som ikke gir og ikke er sikker på at han vil være kjæresten din. Det henger ikke samme med depresjon..

Anonymkode: 95172...4d4

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Dette er å søppelråd som det går an. Psykiatrien svikter menn i storstilt skala. Piller eller en innleggelse funker ikke. Har du selv vært innlagt?

Anonymkode: 56bf7...495

Skrevet

Jeg syns du skal fortelle han at du har sterke følelser for han, og spørre han om han tror han kan lære å elske seg selv mer, sånn at han også kan elske deg, fordi det er vanskelig for deg å kunne bli kjæreste med en som sliter sånn med hvordan han føler livet.

Si at det hjelper faktisk å få hjelp, man må bare gi det en sjanse og gå ordentlig inn for det selv, og at det burde være en inspirasjon for han at du elsker han, til at han skal jobbe for å elske seg selv sånn at han kan elske deg også.

Hvis han sier han også elsker deg osv så si at du greier ikke å bare se på at han har det så vondt, så han er nødt til å begynne i terapi og på antidepressiva for å gjøre sin del , så vil du gjøre din del med å gi han kjærlighet og gjøre oppløftende ting med han .

Gjør ting sammen som han kan få mestring av, føle at han duger til noe, som klatring på klatrevegg, gå fjellturer og mestre toppen, (trenger ikke være stort fjell, kan også være bare en to timers tur med et mål inn i skogen der dere kan fiske eller grille), skru sammen en ikea hylle , lage et godt og vanskelig nytt måltid sammen med deg osv. Når man er deprimert så føler man at man ikke greier noen ting og ikke duger til noe, men når man får oppleve at man jo faktisk greier ting så vil det gjøre at man sakte men sikkert føler seg bedre og får igjen selvtillitten . Selvtillitt er helt avgjørende for å greie  karre seg opp av en depresjon.

Anonymkode: 5e8e6...f2d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...