AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #1 Skrevet 5. september 2017 "tatt søknaden til følge og til tross for underskudd i den bidragspliktiges økonomi starter vi en avregning i barnetillegget med xxxx kroner per måned." Hva betyr dette? Slipper han unna bidrag igjen? Og så forstår jeg ikke hvorfor han får barnetillegg når han ikke har noe samvær, jeg har barnet 100% og han har ikke truffet barnet på flere år. Ikke betaler han det han får i barnetillegg i bidrag heller. Anonymkode: a3845...849
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #2 Skrevet 5. september 2017 Han opparbeider seg gjeld. Anonymkode: a58e1...589
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #3 Skrevet 5. september 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han opparbeider seg gjeld. Anonymkode: a58e1...589 Og så blir ingenting utbetalt? Anonymkode: a3845...849
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #4 Skrevet 5. september 2017 Tror det betyr at det blir trukket fra hans konto automatisk til deg. Siden han ikke har evne til å betale det selv siden han prioriterer andre ting. Anonymkode: 2a1fe...1f3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #5 Skrevet 5. september 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror det betyr at det blir trukket fra hans konto automatisk til deg. Siden han ikke har evne til å betale det selv siden han prioriterer andre ting. Anonymkode: 2a1fe...1f3 Hm, ja da er han nok ikke glad hvis det er slik det er... Grøss og gru... Får ringe NAV i morgen... Anonymkode: a3845...849
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #6 Skrevet 5. september 2017 Det betyr at det han får i barnetillegg nå skal endres. De skal til barna (deg) Anonymkode: 58f3a...e72
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #7 Skrevet 5. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det betyr at det han får i barnetillegg nå skal endres. De skal til barna (deg) Anonymkode: 58f3a...e72 Hm, men overskriften i brevet er jo Varsel om redusert bidragsinnkrevning, og da tolker jeg "tatt søknaden til følge og til tross for underskudd i den bidragspliktiges økonomi starter vi en avregning i barnetillegget med xxxx kroner per måned." som at han slipper. Han har jo fått det redusert en gang før, da vet jeg at det han ikke betalte ble gjeld, men det er jo en gjeld som aldri blir betalt, er helt meningsløst. Så stresset jeg ble av dette. Anonymkode: a3845...849
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #8 Skrevet 5. september 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hm, men overskriften i brevet er jo Varsel om redusert bidragsinnkrevning, og da tolker jeg "tatt søknaden til følge og til tross for underskudd i den bidragspliktiges økonomi starter vi en avregning i barnetillegget med xxxx kroner per måned." som at han slipper. Han har jo fått det redusert en gang før, da vet jeg at det han ikke betalte ble gjeld, men det er jo en gjeld som aldri blir betalt, er helt meningsløst. Så stresset jeg ble av dette. Anonymkode: a3845...849 Da burde du joninkludert dette i Hi.... Anonymkode: 58f3a...e72 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #9 Skrevet 5. september 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da burde du joninkludert dette i Hi.... Anonymkode: 58f3a...e72 Vet det, ble så stressa av hele greia at jeg glemte det. Anonymkode: a3845...849
Gjest mimoe Skrevet 5. september 2017 #10 Skrevet 5. september 2017 Avregning i barnetillegget betyr at de vil ta en del av det tillegget for å dekke bidrag til deg, tror jeg.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #11 Skrevet 6. september 2017 12 timer siden, mimoe skrev: Avregning i barnetillegget betyr at de vil ta en del av det tillegget for å dekke bidrag til deg, tror jeg. Er ennå litt usikker etter å ha pratet med NAV men forsto det slik jeg og. Men de kommer ikke til å kreve mer inn av gjelda hans, forstår det slik at den bare blir stående og så setter de mesteparten av barnetillegget over til meg. Forstår heller egentlig ikke hvorfor han får barnetillegg nå han ikke har barnet, treffer det jo ikke i det hele tatt og han får mer i barnetillegg enn hva han betaler i bidrag... Men det er da meningsløst å ringe til NAV når de sitter å tror, synser og er mer usikre enn hva vi er... Blir så irritert av å prate med folk som jobber med dette hver dag også er de så usikre i svarene sine. Men takk for svar iallfall. Anonymkode: a3845...849
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå