AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #1 Skrevet 5. september 2017 Hei! Jeg driver et enkeltmannsforetak og nærmer meg inntekt på 50.000 på det i år. Da må jeg fakturere moms i tillegg. Jeg har oppgitt til skatteetaten at jeg vil tjene ca. 70000 på enkeltmannsforetaket i år, og det er blitt beregnet skatt av det. Men når jeg nå må legge på 25 % på fakturane så blir det jo et høyere beløp, eller holdes moms helt utenfor skatteberegningen? Noen som vet? Anonymkode: 7191c...95f
livmor Skrevet 5. september 2017 #2 Skrevet 5. september 2017 Moms er en avgift du krever inn på vegne av staten, og er således ingen inntekt for deg (og skal derfor ikke skattes av). 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #3 Skrevet 5. september 2017 Har du sjekket at inntekten er momspliktig? Hvis ikke ville jeg gjort det. Noe er unntatt. Ellers det riktig at dette ikke skal skattes av. Anonymkode: 3c7e2...7c4
_Mayhem_ Skrevet 5. september 2017 #4 Skrevet 5. september 2017 Spør regnskapsføreren din, har du ikke burde du få en..
Ild Skrevet 5. september 2017 #5 Skrevet 5. september 2017 4 timer siden, livmor skrev: Moms er en avgift du krever inn på vegne av staten, og er således ingen inntekt for deg (og skal derfor ikke skattes av). Dette!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå