AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #1 Skrevet 5. september 2017 Jeg har lenge hatt lyst til å dyrke druer, og nå som jeg endelig har drivhus, skal det ligge til rette for dette. Planen var egentlig å vente til våren med å kjøpe en drueplante eller to, men så dro jeg tilfeldigvis innom plantasjen for et par dager siden og fant en Sukribe og en Zilga til slikk og ingenting. Så jeg bestemte meg for å prøve. De ser derimot noe stusselig ut, så jeg vet ikke om de kanskje er syke og lite vits å satse på? Jeg plantet de i noe sur jord, som jeg har lest at de ønsker... Noen som har disse plantene og kanskje har noen tips eller råd? Takk for all hjelp! Anonymkode: b94a1...2e1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #2 Skrevet 5. september 2017 Skulle selvfølgelig stå "drueplanter" i overskriften... irriterende autocorrect. Anonymkode: b94a1...2e1
Frøkensina Skrevet 6. september 2017 #3 Skrevet 6. september 2017 Jeg kan ikke se at de er syke, hva slags sykdommer tenker du på? Mener du de svarte prikkene kanskje? Nå som det har blitt kaldere ser hvertfall min drueplante temmelig høstlig ut med guloransje blader. Den er plantet utendørs på en balkong. Tenker det går bra jeg, jeg ville bare ikke hatt det for varmt for Zilga om vinteren siden den er tilpasset ganske streng kulde.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #4 Skrevet 6. september 2017 Tusen takk for svar. Jeg tenkte bare de så veldig stusselige ut, og at det kanskje var noe mer enn at de skifter til høstfarger. Men det kan jo hende de bare har stått for lenge i salgspottene sine? Pakker du inn zilgaen din på vinteren, eller klarer den seg fint uten det? Lurer på om jeg skal la de stå i drivhuset gjennom vinteren, eller heller i en mørk, kjølig kjeller. Anonymkode: b94a1...2e1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #5 Skrevet 8. september 2017 Tok bilde av vinen vår på vei ut av huset i morges. Den er straks ferdig med sin andre sommer på plassen. Første året bandt jeg den ikke opp, og den vokste bortover plenen. Nå tar vi sats og håper på at vinteren går bra. Rundt røttene ligger det store, tjukke steinheller, og en del grus. Dette mtp at de skal holde varmen om vinteren. Så står de veldig tett på garasjen også. Tror kanskje din plante har bare gjort seg klar for høsten. Sett den ute under balkongen eller et annet lunt sted, så skal vel dette gå bra. Anonymkode: c9b23...8fa 3
♥Missy♥ Skrevet 17. september 2017 #6 Skrevet 17. september 2017 De ser litt syke ut som du sier, og siden de står inne så er det litt spesielt. Kan hende de mangler næring? Ville plantet de i ny jord.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå