AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #1 Del Skrevet 5. september 2017 Klesskapet mitt lukter innestengt, og dette setter seg også i klærne. Er det noen som har noen gode råd til hvordan jeg blir kvitt det? Kan ikke ha det stående åpent hele tiden heller pga. liten plass, og så har jeg ikke så veldig lyst til å vise frem alt undertøyet mitt til de som kommer til hybelen på besøk.. Anonymkode: c3117...e99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #2 Del Skrevet 5. september 2017 Det hjelper å vaske det. Bruk gjerne eddik. Anonymkode: 66ec1...5c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #3 Del Skrevet 5. september 2017 Teposer Ellers har jeg både klesskap og vindu oppe mens jeg ikke er hjemme Anonymkode: 41e3d...a00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aloy Skrevet 5. september 2017 #4 Del Skrevet 5. september 2017 Jeg tar parfyme flasker som er litt igjen i, egentlig oppbrukt, og setter dem uten lokket på i klesskapet. Lukten sprer seg og klærne lukter godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 5. september 2017 #5 Del Skrevet 5. september 2017 Kjøp noen kamfer eller cedertre kuler eller ringer. De gir en behagelig lukt og så holder de møll vekke. Vi har slike ringer tredd ned på kleshengerne. Lukter så godt når skapet åpnes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #6 Del Skrevet 5. september 2017 Tror du skal tømme skapene og se om der er mugg i bakkant. Står skapene mot yttervegge eller inn mot bad? Anonymkode: 94c0a...4e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #7 Del Skrevet 6. september 2017 Kommer ikke dette kun om man legger inn klærne uten at de er helt tørre? Angående det med at det kan være mugg i bakkant, er det vanlig om skapene står inn mot bad? Det gjør de nemlig her, og i perioder lukter det direkte kvalmt og svak promp i fra "skapene". Kan det være fra veggen mellom bad og soveromsskap det da? Gikk nesten opp et lys for meg der. Hva kan man isåfall gjøre? Skapene er jo skrudd fast i veggen og en del av leiligheten, ikke noe jeg har lov til å skru vekk tror jeg. Anonymkode: 2fa3c...8c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #8 Del Skrevet 6. september 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Kommer ikke dette kun om man legger inn klærne uten at de er helt tørre? Angående det med at det kan være mugg i bakkant, er det vanlig om skapene står inn mot bad? Det gjør de nemlig her, og i perioder lukter det direkte kvalmt og svak promp i fra "skapene". Kan det være fra veggen mellom bad og soveromsskap det da? Gikk nesten opp et lys for meg der. Hva kan man isåfall gjøre? Skapene er jo skrudd fast i veggen og en del av leiligheten, ikke noe jeg har lov til å skru vekk tror jeg. Anonymkode: 2fa3c...8c5 Hvor skapene monteres avgjøres i første runde av arkitekten på bygget, i neste runde av folk som bor i og den som eier boligen. Noen ganger havner skapene på yttervegg til tross for at dette er frarådet, andre ganger på veggen mot bad, noe som heller ikke er tilrådet. Men det er jo begrenset hvor mange mulige plasseringer man har. Lukter det mugg, råte, kjellerlukt, gamle poteter eller annet "muffins", så stol på luktesansen. Undersøk det som kan undersøkes, på begge sider av veggen. Kommer du til kort, så finnes det muligheter for fuktmåling eller inspeksjon med fiberoptik, der man lager et ca. 2 cm stort hull og setter kamera inn i veggen for inspeksjon. Vær obs på at fukt som er tørket inn og ikke er aktivt våt kan avgi like mye lukt som våt fukt. Mugg og mugglukt der lekkasje er tettet uten at infisert materiale er fjernet, kan danne luktstoffer i mer enn 30 år etter at fukten er fjernet. Mugg, råte og lukt av dette kan gi negative helseeffekter, særlig der man ligger og sover i timesvis. At klær lukter er dermed et lite problem, men et symptom på at noe er galt. Anonymkode: 94c0a...4e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå