AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #1 Skrevet 5. september 2017 og stusser fremdeles over en liten ting. Da jeg fylte 18 (noen år siden) hadde mamma bestilt et smykke til meg i sølv. Smykket var utsolgt hos gullsmeden og måtte dermed bestilles og ville ikke komme før etter selve dagen. På bursdagen min hadde tanten min gitt meg en liten sum penger og i tillegg kjøpt meg nøyaktig det samme smykket til meg siden det var en spesiell dag, moren min synes det var helt greit og avbestilte smykket hun hadde bestilt. Var en veldig fin dag, men jeg fikk ikke noen gave av moren min i etterkant. Er det litt rart? Prøver ikke å virke smålig eller kreve noe av henne på noen som helst måte, lurer bare på om det var en normal reaksjon? Anonymkode: 7fab8...a72
Gjest NotNaomi Skrevet 5. september 2017 #2 Skrevet 5. september 2017 Jo,litt rart. Men det er litt rart at du tenker på det etter flere år uten å ha nevnt det for moren din også?
Gjest Elseby13 Skrevet 5. september 2017 #3 Skrevet 5. september 2017 Jeg hadde ikke giddet å ta det opp med henne, eller tenkt noe mer på det.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #4 Skrevet 5. september 2017 Det høres ut som om moren din holdt selskap for deg, og det er vel en fin gave i seg selv. Anonymkode: 1ea11...e4a 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #5 Skrevet 5. september 2017 Kanskje hun bare glemte det? Fort gjort. Anonymkode: b2bd1...47e 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #6 Skrevet 5. september 2017 Kanskje hun hadde dårlig råd og syns det var flaut? Evt betalte halvparten av smykket fra tanta di uten å si noe. Anonymkode: f1d18...d2f
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #7 Skrevet 6. september 2017 Syns ikke det var spesielt rart, poenget var jo selve smykket, ikke pengeverdien. Da jeg fylte 18 var jeg på en folkehøyskole, og presang kom i posten (kun fra mamma, kan ikke huske noen tanter, onkler eller søsken sendte noe som helst eller syntes det var en spesiell dag). Jeg fikk en toalettmappe og et par håpløse øredobber hun hadde laget selv (vi hadde ikke dårlig råd eller noe), husker jeg ble glad for det, presang i posten var stas, selv om jeg lo av de øredobbene. Ei annen jente sutra om hva hun skulle få til 19-års dagen sin, hun hadde nettopp mottatt et stort diamantsmykke, på 18-årsdagen "fikk man jo lappen og bil skulle komme senere", men 19-årsdagen, hva skulle hun ønske seg? Jeg var glad jeg ikke hadde slike problemer i verden, og syntes toalettmappa mi var søt Hvis det var slik at du aldri fikk presanger eller oppmerksomhet på bursdagene dine ville jeg skjønt det var sårt. Siden du tydeligvis pleier å få gaver, moren din hadde tenkt på deg til 18-årsdagen (hun hadde bestilt smykket), så glemte hun vel hele greia, du fikk jo det smykket. Ikke noe jeg ville tenkt på senere i det hele tatt. Er tanten hennes søster? Da kan det være mer samkjørt enn du trodde også, iom du fikk penger i tillegg. Anonymkode: 95823...206 2
Gjest Catalina Culès Skrevet 6. september 2017 #8 Skrevet 6. september 2017 Hadde ikke giddet å kverulere, på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå