Gå til innhold

Gave til mor 50 år.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Meg og min bror har tidligere pleid å legge i 500kr hver til vår mors bursdag. Og finne en samlet gave til kr. 1000.

Nå blir hun 50, og vi har lyst å feire henne litt. Jeg foreslo å ta henne med utenbys. Helg på hotell fredag til søndag. Billetter til teater lørdag. Og tog billett tur retur. Hotell er 1400 kr totalt. Show 600 kr. Og tog 600 kr. Dvs 2600 kr totalt.

Så det blir 1300kr.på hver av oss, men at vi kriver på våre partnere på gaven også selvfølgelig. 

Det er mye penger, men hun blir tross alt 50..  Vi har begge helt ok økonomi. Jeg i butikkjobb og med utbetalt 16000 kr mnd,han har en jobb med mye overtid og vil regne med å få utbetalt 25-28 tusen i mnd. Men har også mer lån og høyere forbruk..

Uansett. Hun blir 50. Jeg foreslo denne gaven men får følelse av at han synes det ble litt mye.. uten at han direkte har sagt det.. Er det for mye? Hva mener dere?

Anonymkode: 38498...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest NotNaomi

Syns det var en passende gave om dere har råd til det. Fin gave også. Men hva mener du 1400 totalt for hotell? Det så veeldig billig ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes gaven i seg selv høres passende ut.

Så stusser også jeg på hotellprisen (2 netter à 700 kroner) og på teaterprisen. 

Både jubilanten og dere betaler maten for dere selv?

Anonymkode: 9bc38...6ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamman min fikk tur til Irland, rundreise og noen dager i Dublin. Jeg var med på hele turen, 7dager, mine søsken kom til de 3 dagene vi hadde i Dublin. Man gir gave etter evne men jeg hadde syntes 1000kr til min mors 50årsdag var i minste laget.... 

Anonymkode: 09a09...b0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, NotNaomi skrev:

Syns det var en passende gave om dere har råd til det. Fin gave også. Men hva mener du 1400 totalt for hotell? Det så veeldig billig ut?

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes gaven i seg selv høres passende ut.

Så stusser også jeg på hotellprisen (2 netter à 700 kroner) og på teaterprisen. 

Både jubilanten og dere betaler maten for dere selv?

Anonymkode: 9bc38...6ce

Min brors samboer jobber på hotell og vi har fått vennerabatt. Så vår mor blir sponset med hotell billett og tog for kr 2600 i bursdagsgave. Fordelt på meg og min bror med kr 1300 var tanken. Også må vi alle selv stå for dette for egen del også. 

Vi har tenkt å gi dette i gave, så det skjer ikke på bursdagen. Da feirer hun med fest/selskap. Hun har bursdag i slutten av november, så vi tar ei helg på nyåret. Vurderer også å gjøre julegaven om til "mat på turen" slik at hun ikke får noe særlig utgifter på denne langhelgen. Men ikke helt sikre om det blir rart, evt en gave til jul pluss gavekort på middag lørdagen. Veldig usikre altså.. 

Men min bror er noe lavmælt, så litt usikker om han følte det ble for mye penger eĺler om han bare ikke hadde særlig å si om saken. Derfor jeg ville få noen synspunkter.

Dvs slik jeg ser for meg betaler jeg og min bror 1300 kr hver så hotell tog og show er dekket for min mor.

Også må hun evt stå for mat selv med mindre det blir en del av julegaven..

Også må hver enkelt også stå for eget rom reise og billett i tillegg.. 

Høres dette fornuftig ut eller er jeg helt på bærtur?? 

Anonymkode: 38498...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...