AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #1 Del Skrevet 5. september 2017 Jeg mistet min mor etter sykdom og mange triste omstendigheter rundt hva som er en verdig måte å dø på og ikke. Nå venter vi på å få dato for urnenedsettelse og når vi tar kontakt med kirkekontoret får vi følgende beskjed. " Hun har ikke kommet til kirken enda. Urnen er på posten og vi har ikke mottatt hentelapp" HVA!!! Jeg trodde vi hadde opplevd det meste som gjaldt nedverdigelse og respektløshet i hennes siste dager, men neida. De sender altså mamman min med posten.... Er dette vanlig prosedyre? Javel, la oss si at det er det. Burde ikke vi som pårørende da bli kontaktet av krematoriet med beskjed om at vanlig prosedyre her hos oss er å sende urnene pr post, ønsker du dette på en annen måte? Da kunne i hvertfall jeg som pårørende velge hva jeg følte for. Altså jeg kunne hentet urnen selv, eller jeg kunne ha betalt en budbil for å hente den å frakte den til kirken. Jeg er så utrolig skuffet! Er det jeg som overreagerer her, eller hva mener dere om dette? Anonymkode: 30c02...b41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #2 Del Skrevet 5. september 2017 Først og fremst, kondolerer Familien min driver butikk, og i postskranken der er det visst vanlig å motta og sende urner. Så jeg tror det er et ganske vanlig fenomen. Men jeg syns nå kanskje de på kirkekontoret kunne lagt det frem til deg på en litt annen måte, enig i at det høres ganske uverdig ut Anonymkode: 7640d...a48 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #3 Del Skrevet 5. september 2017 Det sendes ikke direkte med posten. Det sendes som spesial post. Posten står jo for det meste av frakt i Norge. Hadde nok ikke hatt noe å si hvilket firma de bruker, posten er sikrest. Kondolerer. Anonymkode: 02b4a...032 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 5. september 2017 #4 Del Skrevet 5. september 2017 Kondolerer. Det er vanlig prosedyre å sende askeurner pr bedriftspost. Så vidt jeg vet er det kun Posten/Bring som er gitt ansvar for å for å frakte askeurner. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 5. september 2017 #5 Del Skrevet 5. september 2017 Kondolerer... Jeg trodde ikke man kunne beholde askeurner selv og at det var strenge regler i Norge for hvordan disse ble oppbevart? Urnen etter vår mamma ble begravd i en egen liten sermoni, det var aldri spørsmål om annet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #6 Del Skrevet 5. september 2017 Kondolerer 💜 Det er faktisk vanlig prosedyre. Hvis man tenker over hvor mange som skal ha urne hver eneste dag så sier det seg selv at personlig levering ikke er mulig. Hvis du hadde snakket med dem om dette på forhånd kunne du sikkert fått hentet den selv eller betalt for egen budbil. Men gjort er gjort. Å dette er absolutt ikke et tramp på dere, det er bare sånn ting fungerer Anonymkode: 28bd4...c00 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #7 Del Skrevet 5. september 2017 16 minutter siden, Mystix skrev: Kondolerer... Jeg trodde ikke man kunne beholde askeurner selv og at det var strenge regler i Norge for hvordan disse ble oppbevart? Urnen etter vår mamma ble begravd i en egen liten sermoni, det var aldri spørsmål om annet. Om hun gikk bort i en annen kommune enn hun skal "gravlegges" i, så gjør de prosessen for så å videresende urnen "hjem" igjen. Om du skjønner hva jeg mener. Anonymkode: 02b4a...032 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest making.a.mess Skrevet 5. september 2017 #8 Del Skrevet 5. september 2017 En skal høre mye før øra faller av... Håper de i det minste har sporing på pakken så den ikke blir borte.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #9 Del Skrevet 5. september 2017 Takker så mye for kondolanser og tilbakemeldinger. Hun gikk bort i samme kommune som hun skal gravlegges i og krematoriet er ca 25 minutter unna kirken. Jeg fikk jo heller ingen informasjon om hun var kremert før jeg fikk faktura i postkassen på kremasjon. Jeg synes nå uansett de kan sende ut informasjon om at det er deres prosedyre og om man vil undersøke andre alternativer så kan man ta kontakt. Det å høre mamma, urne, posten og hentelapp i samme setning synes jeg er usmakelig og nedverdigende. Jeg er enig med deg som skriver at kanskje man burde fremlagt det på en annen måte fra kirkekontoret. Jeg hadde ikke behøvd å vite dette. Ja, Mrs Pudey jeg håper virkelig de har sporing av pakken. Tar seg fint ut om de ringer og ikke aner hvor mamma er :-o Anonymkode: 30c02...b41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 11. september 2017 #10 Del Skrevet 11. september 2017 kondolerer. Jeg fikk valget mellom å hente urnen selv eller sende den med posten, men det var fordi jeg selv tok kontakt og spurte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 11. september 2017 #11 Del Skrevet 11. september 2017 Kondolerer. Min far døde dette året og ble og sendt med post, er jo helt sært at de gjør det på denne måten men er visst helt normalt. Her ble han sendt til kirken ved kirkegården han skulle på og stakkaren ble stående på postkontoret en uke før de hentet han, de glemte det... Tror eneste grunnen for at de gikk og hentet han var siden jeg ringte og maste. Lærte mye av den prosessen ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #12 Del Skrevet 8. oktober 2017 Ja,det sendes urner med posten. Det er spesialpakker som (selvfølgelig ikke)blandes med andre pakker eller som sendes over maskin. Sender man en urne feks Oslo-Trondheim så ligger den i en egen menneske,oppi et eget postbur og med et skilt merket godt. Det er altså ikke slikt at urnen blir slengt med all annen post og må ligge nederst i et postbur med 25 pakker oppå seg. Anonymkode: 5fa2e...9ba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #13 Del Skrevet 8. oktober 2017 Egen menneske- egen eske.. Beklager. Anonymkode: 5fa2e...9ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå