Gå til innhold

Et nytt liv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen. Så, jeg er en dame på 30 år, utdannet barnehagelærer og bor i Oslo. Jeg kjenner jeg er lei av meg selv, jeg trenger noe nytt. Jeg har lyst og flytte og derfor trenger jeg deres hjelp. Hvor skal jeg flytte? Jeg skulle gjerne bodd litt mer landlig, pluss jeg må kunne få jobb lett. Jeg er glad i naturen og er åpen for alle muligheter rundt om i landet. Hvor er en fin plass og bo? Har tenkt på Finnmark og eller midt Norge. Aner ikke. Bare kjenner jeg trenger noe helt nytt. Kunne tenkt meg Kristiansand, men er ikke enkelt jobbmarked for meg der. Hvor i landet bor dere andre? Kan dere fortelle litt om livet dere lever? Hverdagen? Vil helst høre fra andre som er singel og på min alder. Da jeg synes familielivet er dørgende kjedelig å høre om. 

Anonymkode: 36eff...c20

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med Rauma/Åndalsnes? Har slagordet  "Verdens beste kommune for naturglade mennesker" :)  Naturskjønt, veldig stort fokus på friluftsliv, liten plass, landelig, mye turister om sommeren, flere gode spisesteder, kulturhus, yogastudio og generelt mye til å være en liten kommune med 7500 innbyggere. 

Anonymkode: cb491...b42

Skrevet

oi. det har jeg faktisk aldri hørt om før. sikker på det ikke blir for lite da? vil jo gjerne treffe en mann etterhvert. ts .

Skrevet

Jeg bor selv på bygda og liker det godt, det er mange fordeler ved det, slik jeg ser det. Jeg bor i en region hvor jeg selv har vokst opp, og hvor jeg hadde et nettverk før jeg ble voksen. Dette tror jeg har gjort livet mitt enklere, enn om jeg skulle bryte opp og flytte til et helt nytt sted. 

Nå skal jeg ikke påstå at det er umulig å få venner og nettverk som helt ny et sted på bygda, men jeg syns likevel det er lurt å ikke rosemale en slik flytting. Mange nyinnflyttede i bygdene rundt omkring opplever å måtte jobbe hardt for å få venner, og erfarer at det er vanskelig å få "en fot innenfor" sosialt. 

Dessuten skriver du at familielivet kjeder deg. Etter min erfaring er mange på vår alder som bor på bygda, veldig opptatte av dette. Familie, barn og sånt noe, står etter min erfaring sterkere på bygda, enn i byer. 

I din situasjon, hvis du vil gjøre dette, ville jeg vært påpasselig med å velge en arbeidsplass hvor det virker som det er godt miljø. Da har du i hvert fall utsikter til å få et nettverk. I tillegg, når du ikke har så mange andre, tenker jeg det blir særlig viktig å trives sosialt på jobb. Ville også valgt et sted med et miljø for en hobby du har, f.eks. Om friluftsliv er en sånn interesse, flott! Men bare ikke velg deg et sted med fin natur, og rosemal denne "nye starten" du tenker det kan gi å bo i naturskjønne omgivelser. For man skal faktisk trives også. 

Huff, dette ble negativt, fra ei som liker "bygda". Men jeg mener det er viktig å være realistisk. 

Skrevet

Tusen takk for svar. Setter stor peis på det. Tenker jeg ikke vil bo på et altfor lite sted. Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...