Gå til innhold

Kan dette klages inn til forbrukerrådet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg handlet på en norsk nettbutikk som solgte ganske dyre kosmetiske produkter. Produktet jeg kjøpte var et naturlig kosmetisk produkt, men det jeg mottok var dårlig. Jeg har brukt produkter fra samme brand flere ganger, men her var det noe feil. Dette gangen luktet det helt beskt slik oljer gjør når de har blitt harske. Lukten var nesten kjemisk og det var umulig å ikke legge merke til den

Jeg tok kontakt med nettbutikken og forklarte alt dette og nevnte også at jeg hadde andre slike produkter som ikke luktet slik. Fikk svar i løpet av et par dager hvor de ba meg om å "lufte" produktet. Og at lukten sannsynligvis kom av at det var nytt. Dersom dette ikke skulle hjelpe ville de med glede sende et nytt et.

Jeg tok selvfølgelig kontakt på nytt fordi det ikke hjalp. Jeg gjentok at dette ikke kunne stemme fordi jeg har andre produkter av samme type som ikke lukter slik. Jeg nevnte også at anmeldelser på nett ikke beskriver en så besk og jævlig lukt slik produktet mitt hadde, og ønsket derfor å et nytt et. Jeg sa til og med at det var greit for min del om de sjekket produktet mitt denne gangen, men nytt fikk jeg selvfølgelig ikke! I stedet ble jeg bare ignorert. På butikkens facebookside er det et par andre kunder hadde hatt ganske dårlige opplevelser med kundeservice. En nevnte at de gjorde en feil, skyldte på kunden og var spydige i svarene.

Kan dette klages inn til forbrukerrådet? Greia er at jeg har kvitteringen, men brukte nettbutikkens kontaktskjema og har derfor ikke noe bevis på at jeg har sendt disse e-postene, annet en det svaret jeg fikk. Butikken selger åpenbart dyre, utgåtte produkter og tar ikke ansvar. Kommer i hvert fall ikke til å bruke dette produktet når det for alt jeg vet kan være helsefarlig.

Anonymkode: 61cd7...c0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har jo rett på å returnere produktet.

Om du har mottatt harsk kosmetikk så er jo produktet skadet. du har rett på et nytt eller pengene tilbake.

Nå er det vel slik at du har allerede returnert det, og butikken har enda ikke oppfylt sin del. Da bør det absolutt være noe for forbrukerrådet.

Skrevet

Returner og få pengene igjen. 

Er jo 14 dager returrett.

Anonymkode: fa96b...5cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...