Gjest Hellandussan Skrevet 5. september 2017 #1 Skrevet 5. september 2017 Hei. Jeg er som det kalles en "småsparer" når det kommer til fond. Er nybegynner og sparer i globale indeksfond og rentefond både hos DNB (bruker banken kun til fond-sparing) og hos Nordea som er hoved-banken min med BSU og lønnskonto. Har ca 20tusen i DNB fordelt på DnB global indeks og 10 aktiv som er et rentefond. Lurer egentlig på om det er lurest å samle alt på et sted (Nordea) eller om det er like greit å spre litt rundt. Spør fordi jeg ikke har allverdens med erfaring og peiling. Må jo starte et sted. Setter stor pris på input.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #2 Skrevet 5. september 2017 Å diversifisere er noe av de viktigste innen investering, men da ikke med tanke på om det er DnB, Nordea etc, men selve fondene dine, at du har litt i forskjellig sektor og verdensdel f.eks. At du vekter dine investeringer i %, f.eks aldri mer enn 20% pr investering av totalinvesteringen. For at du skal slippe å logge inn med brukernavn og passord opptil flere plasser, kan det være lurt å finne en tilbyder som har stort utvalg av fond å aksjer. Banker har oftest mer begrenset utvalg. Jeg har min hovedbank med lønnskonto hos Skandiabanken, og men aksje-og fond investeringer hos Nordnet. Anonymkode: 62259...0bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå