Simbyxor Skrevet 5. september 2017 #1 Del Skrevet 5. september 2017 Bursdagsfest. Check. Bryllupsfest. Check. Det er forskjellige typer "fester", og da kalles de gjerne for !%)#-fest. Eller fyll inn det som passer. Halloweenparty (party er det engelske ordet for fest, bare sånn for ordens skyld). Juletrefest. Jada. Men la oss glemme de festene. Jeg snakker om fest. Ja, bare fest, uten noe mer, eller mindre. Jeg har sjøl vært på fest, opptil flere faktisk. Men hva er en fest? "Vil du være med på fest?". "Jeg skal på fest". "Typen var utro på fest". De festene der venner samles og fester. HVA I HULESTE FEIRER DE!? Abortloven? Høyreregjeringen? Homoparader? At bikkja til verten vant agilitykonkurransen dagen før? At man er ungdom? At man har rike foreldre? At man liker øl? At man liker vin? At man klarer å gå? Altså, hva er en fest, egentlig? Hva feirer man? Tafatthet? Mangel på hobbyer, så helgene må brukes på alkoholkonsumering og mindre intelligente samtaler? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #2 Del Skrevet 5. september 2017 Feirer at det er fredag/lørdag og fri fra studier/jobb Anonymkode: 6e756...b77 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #3 Del Skrevet 5. september 2017 Hvis du ikke vil på fest, la være. La de som vil gå. Hvorfor er du så full av hat? Anonymkode: d7fa8...82d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MilleMolle Skrevet 5. september 2017 #4 Del Skrevet 5. september 2017 Når jeg sier jeg skal på fest så møter jeg gode venner, musikk, danser, ler og drikker litt. Er godt å få en kveld uten hverdagens mas og alvorlige samtaleemner ofte drar vi videre på byen, men jeg reiser som oftest hjem. Ligner mye på en bursdagsfest. Vi feirer jo ingenting, men ordet blir vell brukt for å forenkle invitasjon litt Fest for meg er en uformell sammenkomst av venner, bekjente og ukjente i en leilighet/hus Ellers kaller jeg det bryllupsfest, bursdagsfeiring, julebord osv når det er mer "formelle" sammenkomster Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simbyxor Skrevet 5. september 2017 Forfatter #5 Del Skrevet 5. september 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Feirer at det er fredag/lørdag og fri fra studier/jobb Anonymkode: 6e756...b77 Da har du kanskje (og bare kanskje ) valgt feil studier? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simbyxor Skrevet 5. september 2017 Forfatter #6 Del Skrevet 5. september 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du ikke vil på fest, la være. La de som vil gå. Hvorfor er du så full av hat? Anonymkode: d7fa8...82d "Stop judging Britney" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simbyxor Skrevet 5. september 2017 Forfatter #7 Del Skrevet 5. september 2017 3 minutter siden, MilleMolle skrev: Når jeg sier jeg skal på fest så møter jeg gode venner, musikk, danser, ler og drikker litt. Er godt å få en kveld uten hverdagens mas og alvorlige samtaleemner ofte drar vi videre på byen, men jeg reiser som oftest hjem. Ligner mye på en bursdagsfest. Vi feirer jo ingenting, men ordet blir vell brukt for å forenkle invitasjon litt Fest for meg er en uformell sammenkomst av venner, bekjente og ukjente i en leilighet/hus Ellers kaller jeg det bryllupsfest, bursdagsfeiring, julebord osv når det er mer "formelle" sammenkomster Du "chiller" mao? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #8 Del Skrevet 5. september 2017 1 minutt siden, Simbyxor skrev: Da har du kanskje (og bare kanskje ) valgt feil studier? Neida, storkoser meg Leser veldig mye og tar ikke helt fri før jeg er sammen med venner på en fredags- eller lørdagskveld Anonymkode: 6e756...b77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #9 Del Skrevet 5. september 2017 En fest er en samling mennesker som ønsker å ha det gøy og være sosiale. En feiring er feks. bryllupsfeiring med tilhørende fest (bryllupsfest), bursdagsfeiring med tilhørende fest (bursdagsfest) etc. Jeg mener det er du som ikke har forstått ordet fest. Anonymkode: af8c9...b4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simbyxor Skrevet 5. september 2017 Forfatter #10 Del Skrevet 5. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Neida, storkoser meg Leser veldig mye og tar ikke helt fri før jeg er sammen med venner på en fredags- eller lørdagskveld Anonymkode: 6e756...b77 Hvis du må feire at du endelig kan legge bort studiene, koser du deg ikke. Da ville du jo ikke feiret det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simbyxor Skrevet 5. september 2017 Forfatter #11 Del Skrevet 5. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: En fest er en samling mennesker som ønsker å ha det gøy og være sosiale. En feiring er feks. bryllupsfeiring med tilhørende fest (bryllupsfest), bursdagsfeiring med tilhørende fest (bursdagsfest) etc. Jeg mener det er du som ikke har forstått ordet fest. Anonymkode: af8c9...b4a Nei, det er å "henge med venner". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 5. september 2017 #12 Del Skrevet 5. september 2017 Tja det var egentlig et godt spørsmål Kanskje man skal døpe om begrepet fest? Man feirer jo egentlig ikke noe annet enn at man blir "full og dum" og det er jo egentlig ikke noe særlig å feire 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #13 Del Skrevet 5. september 2017 Begrepet fest har ikke lenger samme betydning som feiring Anonymkode: 12500...6b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #14 Del Skrevet 5. september 2017 1 minutt siden, Simbyxor skrev: Hvis du må feire at du endelig kan legge bort studiene, koser du deg ikke. Da ville du jo ikke feiret det Joda, koser meg, men å lese 7-10 timer daglig blir i det meste laget for de aller fleste. Ikke alle fag er like spennende å lese heller selv om selve studiet passer meg. Anonymkode: 6e756...b77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simbyxor Skrevet 5. september 2017 Forfatter #15 Del Skrevet 5. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Joda, koser meg, men å lese 7-10 timer daglig blir i det meste laget for de aller fleste. Ikke alle fag er like spennende å lese heller selv om selve studiet passer meg. Anonymkode: 6e756...b77 Jaja.... sikkert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simbyxor Skrevet 5. september 2017 Forfatter #16 Del Skrevet 5. september 2017 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Begrepet fest har ikke lenger samme betydning som feiring Anonymkode: 12500...6b5 Joda. Ungdummen nu til dags kan ikke bære endre slik det passer dem, skjønner De Endret 5. september 2017 av Simbyxor glemte en "R" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simbyxor Skrevet 5. september 2017 Forfatter #17 Del Skrevet 5. september 2017 3 minutter siden, Sirah skrev: Tja det var egentlig et godt spørsmål Kanskje man skal døpe om begrepet fest? Man feirer jo egentlig ikke noe annet enn at man blir "full og dum" og det er jo egentlig ikke noe særlig å feire 😂 Nehh... nettopp! Endelig en som skjønner'e! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MilleMolle Skrevet 5. september 2017 #18 Del Skrevet 5. september 2017 (endret) 12 minutter siden, Simbyxor skrev: Du "chiller" mao? Nei. Når jeg "chiller" så samles ett få tall gode venner hvor vi ser film, lager litt god mat og prater om hverdagslige ting (her tar vi også opp litt mer alvorlige temaer) Jeg chiller ikke på fest Endret 5. september 2017 av MilleMolle Skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrittgåendeBurugle Skrevet 5. september 2017 #19 Del Skrevet 5. september 2017 Lystig lag er kanskje et bedre begrep? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simbyxor Skrevet 5. september 2017 Forfatter #20 Del Skrevet 5. september 2017 5 minutter siden, MilleMolle skrev: Nei. Når jeg "chiller" så samles ett få tall gode venner hvor vi ser film, lager litt god mat og prater om hverdagslige ting (her tar vi også opp litt mer alvorlige temaer) Jeg chiller ikke på fest Hva gjør du da, stresser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå