Gå til innhold

Sure klær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var så uheldig å reise fra en maskin med klær (som var vasket og derfor våte), og var borte i 5 dager. Når jeg kom hjem så luktet det såklart skikkelig dritt av klærne.
Har kjørt 2 vasker med vaskemiddel og tøymykner, så en vask med vaskemiddel og eddik, så en vask med vaskemiddel og tøymykner igjen. Men jeg syns enda det lukter litt av klærne. Må tilføye at alle 4 omgangene var på 40 grader.

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å få bort lukten?

Anonymkode: 4e4b0...550

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags klær er det? Kan de vaskes på 60 grader? Kjør maskinen med en pose sitronsyre på et 60 graders program og la døra stå åpen når den er ferdig. Tørk klærne og vask de på nytt på 60 gr hvis mulig. Ikke bruk skyllemiddel. Da burde det være i orden. Bruker aldri skyllemiddel selv. Vil ikke tilsette noe etter maskinen har gjort jobben sin med å få vekk lukta av såpe.

Skrevet

Vask de varmt og tørk de ute i solskinnet. For et økosvineri å vaske disse klærne ørten ganger... :S

Anonymkode: 81e6a...284

Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vask de varmt og tørk de ute i solskinnet. For et økosvineri å vaske disse klærne ørten ganger... :S

Vil heller vaske de ørten ganger, enn å måtte hive masse klær og kjøpe nytt..

• Liker 3
Gjest RIFF/LIFE
Skrevet

Du må da tørke klærne, før du vasker de på nytt. Da går lukta bort. 

Skrevet

Hadde det problemet en gang, lasta de i badekaret, helte en flaske eddik over og lot vann renne til det dekket klærne og lot det være sånn et par timer. Vaska som vanlig etterpå og lukta borte. Har dere ikke badekar så bruk vasken, bøtter, baljer..

Anonymkode: 2f394...187

• Liker 1
Skrevet
På Tuesday, September 05, 2017 den 8.50, AnonymBruker skrev:

Var så uheldig å reise fra en maskin med klær (som var vasket og derfor våte), og var borte i 5 dager. Når jeg kom hjem så luktet det såklart skikkelig dritt av klærne.
Har kjørt 2 vasker med vaskemiddel og tøymykner, så en vask med vaskemiddel og eddik, så en vask med vaskemiddel og tøymykner igjen. Men jeg syns enda det lukter litt av klærne. Må tilføye at alle 4 omgangene var på 40 grader.

Når du bruker både eddik og skyllemiddel så kan du ikke forvente å få lukten ut av klærne. Maskinen din lukter vel og? 

Anonymkode: 914c5...6d0

Skrevet

Hell en klunk eddik i skyllemiddelkammeret og vask klærne på nytt.  Eddik gjør det utrivelig for bakterier.

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du bruker både eddik og skyllemiddel så kan du ikke forvente å få lukten ut av klærne. Maskinen din lukter vel og? 

Eddik er vannbåren, det lukter bare litt når det er vått. Når det tørker så tar det med seg bakteriene og lukten. Vips, rene klær. Maskinen skyller seg selv.

Skrevet
På 5.9.2017 den 8.50, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er , at klær som har blitt sure er umulig å få bra igjen. Om klærne blir liggende 1 døgn våte (i vaskemaskin eller annet sted), er det bare å kaste klærne dessverre.

Anonymkode: be4ba...05e

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eddik er vannbåren, det lukter bare litt når det er vått. Når det tørker så tar det med seg bakteriene og lukten. Vips, rene klær. Maskinen skyller seg selv.

Nattens hendelse i Trondheim bør være en vekker for alle tilhengere av at eddik er uskyldig og kan brukes til alt mulig. 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nattens hendelse i Trondheim bør være en vekker for alle tilhengere av at eddik er uskyldig og kan brukes til alt mulig. 

Hvilken hendelse?

Anonymkode: aefac...73a

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er , at klær som har blitt sure er umulig å få bra igjen. Om klærne blir liggende 1 døgn våte (i vaskemaskin eller annet sted), er det bare å kaste klærne dessverre.

Anonymkode: be4ba...05e

Tullball. Vi har også hatt klær stående i e døgn av forskjellige årsaker. Tørker de, bruker de, vasker de - det som måtte være av dårlig lukt blir borte.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selv om eddik kan brukes til vask og alt mulig, så betyr det ikke at det kan drikkes akkurat.........

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan ikke drikke vaskemiddel heller. 

Anonymkode: 00ced...078

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...