Gjest Sprettballen Skrevet 5. september 2017 #1 Del Skrevet 5. september 2017 (endret) Jeg møtte tilfeldigvis naboens datter i helga. Vi stoppet, hilste, og utvekslet noen høflighetsfraser før jeg presenterte meg for den unge kvinnen nabojenta gikk sammen med. Hun sa navnet sitt, og fortalte at hun var nabodatterens kjæreste, og at de holdt på å flytte sammen. Nabodatteren innskjøt "ja, for jeg er homofil". Jeg stusset litt på den kommentaren, og visste ikke helt hva jeg skulle si, men jeg sa noe sånt som "så hyggelig", før vi alle tre fortsatte snakke om hvor de skulle flytte, leilighet, og studier. Hele samtalen varte i et par minutter før vi avsluttet, ønsket hverandre en fin dag, og gikk hver til vårt. I gå kveld kom naboen til meg, og lurte på hva som hadde skjedd mellom datteren og meg, for hun var skikkelig lei seg. Nabodatteren hadde visst akkurat stått frem som homofil for familien, og jeg var den første utenfor familien som fikk vite det. Jeg hadde blitt vist en veldig stor tillit ved at hun betrodde seg til meg, og jeg viste ikke at jeg satte pris på tilliten jeg fikk. Jeg oppfattet ikke dette som en betroelse, men som en faktaopplysning, og jeg forstår ikke helt hva de forventet av meg. Jeg forstår nå i ettertid at det var en stor sak for henne, men burde det være en stor sak for meg? Endret 5. september 2017 av Sprettballen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norre Skrevet 5. september 2017 #2 Del Skrevet 5. september 2017 Utifra det du skriver, kan jeg ikke se at du gjorde noe galt. Du kunne jo ikke vite noe on det bakenforliggende. Jeg tror nabodatteren er veldig følsom rundt dette og at hun "forventer" å bli reagert negativt på. Ikke en stor sak, synes jeg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sprettballen Skrevet 5. september 2017 #3 Del Skrevet 5. september 2017 Det er slik jeg føler det også, at det ikke er en stor sak, men det ble jo en stor sak når naboen kom for å snakke med meg om hva som hadde skjedd. (For ordens skyld, naboen skjønte heller ikke hva som var galt) Jeg tenkte som deg, at hun kanskje hadde laget seg et scenario i hodet om hvordan folk vil reagere på at hun står frem som homofil. Hvis hun hadde mentalt forberedt seg på en "kamp", og kampen ikke kom, ble hun på en måte skuffet over manglende respons. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #4 Del Skrevet 5. september 2017 Dette tror jeg ikke noe på. De fleste homofile mener jo nettopp at legningen dems ikke er noen big deal, ingen heterofile presiserer at de er hetero, så hvorfor skal homofile gjøre det? Når noen presenterer kjæresten sin til meg, så svarer jeg det samme uavhengig av kjønn. Så nei, du gjorde ikke noe galt, men jeg tror ikke på at denne datteren ble lei seg over dette. Heller at faren stusset over at det ikke ble flere kommentarer. Anonymkode: fc788...5ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sprettballen Skrevet 5. september 2017 #5 Del Skrevet 5. september 2017 AnonymBruker skrev (På 5.9.2017 den 6.58): Dette tror jeg ikke noe på. De fleste homofile mener jo nettopp at legningen dems ikke er noen big deal, ingen heterofile presiserer at de er hetero, så hvorfor skal homofile gjøre det? Når noen presenterer kjæresten sin til meg, så svarer jeg det samme uavhengig av kjønn. Så nei, du gjorde ikke noe galt, men jeg tror ikke på at denne datteren ble lei seg over dette. Heller at faren stusset over at det ikke ble flere kommentarer. Anonymkode: fc788...5ff Ekspander Det kan hende at du har rett, at det var naboen som stusset på det hele, men det virket ikke slik. Først og fremst fordi nabodatteren påpekte at "ja, jeg er homofil" da kjæresten sa at de skulle flytte sammen, men også fordi jeg kjenner foreldrene godt, og de er ikke mennesker som skaper problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #6 Del Skrevet 6. september 2017 Nei, her kan jeg ikke skjønne annet enn at hun har tolket din reaksjon på feil måte. Du sier du stusset litt på kommentaren og ikke visste hva du skulle si, og hvis du viste noen form for feil reaksjon kan det kanskje ha blitt tolket som at du syns dette var merkelig, ubehagelig eller lignende, særlig hvis hun er veldig følsom for dette i utgangspunktet. Anonymkode: bf70e...b8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #7 Del Skrevet 6. september 2017 Mente "feil" reaksjon. At hun tolket det at du ikke visste helt hva du skulle si som at du fordømmet henne eller noe. Anonymkode: bf70e...b8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #8 Del Skrevet 6. september 2017 AnonymBruker skrev (På 5.9.2017 den 6.58): Dette tror jeg ikke noe på. De fleste homofile mener jo nettopp at legningen dems ikke er noen big deal, ingen heterofile presiserer at de er hetero, så hvorfor skal homofile gjøre det? Når noen presenterer kjæresten sin til meg, så svarer jeg det samme uavhengig av kjønn. Så nei, du gjorde ikke noe galt, men jeg tror ikke på at denne datteren ble lei seg over dette. Heller at faren stusset over at det ikke ble flere kommentarer. Anonymkode: fc788...5ff Ekspander Det der er i alle fall veldig langt i fra min erfaring.. Jeg kjenner mange homofile, lesbiske og bifile, og det jeg har aldri vært borti noen som har så stort behov for å fortelle sin legning, enn homofile/bifile! Uansett samtaleemne, klarer de, på en eller annen måte, å trykke inn legningen sin. Samtlige har gjort dette. Og de lager ofte en stor sak ut av det, og det er gjerne et tema de skal vende tilbake til under en samtale gang, på gang, på gang. Det er kun en av homoene jeg kjenner som ikke har gjort dette, og han tok det faktisk lang tid før jeg oppdaget var homo (og det var bare tilfeldig i en samtale, hvor han snakket om at xen hans var sånn og sånn, og da skjønte jeg at han var homo, når han sa han, i stedet for hun). Jeg kjenner ingen heterofile som har hatt dette behovet om å få frem legningen sin, uavhengig av samtaleemne. Bare for å ha det sagt, en av mine beste venner er homofil, så det her er ikke et hat-utsagn, det er bare mine personlige erfaringer. Anonymkode: 69ce7...762 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 6. september 2017 #9 Del Skrevet 6. september 2017 De to siste kommentarene viser jo bare at homofile er like forskjellige som andre. Om noen skulle tro noe annet. Noe er "typisk"når det gjelder alle legninger og kjønn,men folk er individuelle skapninger da. Ts. Jeg tror at hun mistolket reaksjonen din da du ble satt ut av at hun sa at de var homofile. Du ble forvirret fordi de fortalte det,mens hun sikkert tolket det negativt. Hun er vel ekstra på vakt da vel,i og med at hun akkurat har stått fram. Uansett så gjorde du ingenting feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #10 Del Skrevet 6. september 2017 Ville reagert helt likt selv. Bryr meg katta om folk er hetero, bi eller homofil. Det er bare hun som tror det er en big deal. Gi blaffen. Anonymkode: 3e75c...b19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sprettballen Skrevet 6. september 2017 #11 Del Skrevet 6. september 2017 (endret) Dere har sikkert rett. For meg var det åpenbart at hun var homofil, i og med at hun hadde en kvinnelig kjæreste, og når jeg ble forvirret over at hun påpekte legningen sin ytterligere tolket hun det mest sannsynlig feil. Jeg møter henne sikkert flere ganger, og da får vi se om det er naturlig å ta det opp da. Endret 6. september 2017 av Sprettballen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå