Gå til innhold

Hva studerer du og hvorfor valgte du det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Studerer pedagogikk! Ønsker å ta master i spesialpedagogikk etter fullført bachelor.

Anonymkode: 1ed13...21a

Skrevet (endret)

Studerer klinisk ernæring, og det er flere grunner til dette.

Folkehelse er utrolig interessant, og det oppstår større og større kontrast mellom dem som er såkalte "helsefreaker" og dem som alltid fisker opp det første og beste fra frossendisken (satt på spissen). Det er viktig å hindre at de "usunne" gir opp fordi sunn kost virker for avansert eller vanskelig, så jeg tror det er viktig å få fokuset bort fra supermat og tilskudd, og heller få beina på jorda og gjøre kosthold så enkelt som mulig uten å måtte ty til Grandisen. :) 

Ellers så er jeg glad i å lage mat selv, og det å kunne sette sammen godt balanserte måltid / dager /uker er kjempespennende - hvor utfordringen da blir å ikke miste den kulinariske opplevelsen, men å forene godt for ganen med godt for kroppen. 

I tillegg er jeg kjempenysgjerrig av meg, så videre forskning innenfor ernæring er også et alternativ til å arbeide med mennesker (noe jeg for øvrig også ville trives med). Ernæring er et svært ungt felt hvor vi fremdeles har mye å oppdage - it's a goldmine of information out there. 

Lykke til, alle dere andre studenter! Håper dere har det like gøy som meg. :)  

Endret av Muffen
Skrevet (endret)

Bachelor i Sosialt Arbeid. Jeg ønsker å være til nytte i samfunnet, da spesielt hjelpe barn.:nordvesta:

Endret av Spiteful
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva ønsket du egentlig? 

Anonymkode: 2a82d...73b

Psykologi profesjon, var det som var planen i mange år og det jeg jobbet mot på vgs. Kom akkurat ikke inn.

Anonymkode: a6b91...e68

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Psykologi profesjon, var det som var planen i mange år og det jeg jobbet mot på vgs. Kom akkurat ikke inn.

Hvorfor valgte du da ikke heller bachelor+master i psykologi? 

Jus er jo ganske langt fra psykologi..

Anonymkode: ddb04...901

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sannsynligvis fordi bachelor + master i psykologi er ganske ubrukelig..med mindre man drømmer om å gå videre med doktorgrad og bli forsker

Anonymkode: 570e8...7b2

• Liker 2
Skrevet
På 7.9.2017 den 10.57, AnonymBruker skrev:

Som en annen ab skriver, er bachelor og master i psykologi lite nyttig og fører ikke til noen spesielle veier i arbeidslivet.

Det er klart jus er langt fra psykologi, men en kan ha flere interesser. Selv er jeg glad i å skrive formelle og akademiske tekster, noe som gjør at jeg trives godt på jusstudiet - selv om det ikke var førstevalget, men sånn er livet. 

Skrevet

Studerer til å bli Lærer på grunnskolen!:nordvesta:😍 Digger det! 

Anonymkode: 71be4...3cf

Skrevet

Tok bachelor i barnevernspedagog og var ferdig i vår. Nå jobber jeg som saksbehandler i barnevernet og elsker jobben min. Ikke angreten dag, verken under studiet eller etterpå. 

Anonymkode: 295a7...c9e

• Liker 1
Skrevet

Fysikk

Siste året bachelor foreløpig, og planen er å fortsette med master.

Valgte det fordi jeg fysikk er spennende, samt gode jobbmuligheter innen finans- eller teknologibransjen når jeg er ferdig.

Anonymkode: f678f...5f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...