Gå til innhold

Hva studerer du og hvorfor valgte du det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er kjekt å høre hva andre studerer :) Gleder meg til neste år for da skal jeg ta fatt igjen på nye studier! Da tenkte jeg på bachelor innen programmering med webdesign og interaksjonsdesign. Jeg har allerede master en i markedskommunikasjon og bachelor innen saf.vit, men har lyst på flere ben å stå på. Hva studerer dere?

Anonymkode: 2a82d...73b

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Skal starte på psykologi studier neste år :)

Skrevet

Jeg har studert ingeniørfag i fornybare energikilder. Anbefales ikke da ingen bedrifter satser på det, så det er umulig å få jobb

Anonymkode: 7db5e...04d

• Liker 2
Skrevet

Jeg studerer jus. Synes det er veldig spennende med denne typen problemløsning og i tillegg er jeg veldig glad i lover og regler og det å kunne de og veilede folk rundt det. Begynte vel å studere det fordi jeg er opptatt av politikk og samfunnet og så på det som et fag som inngår i de interessene samtidig som det kan brukes til nesten alt, og man er mer sikret jobb enn hvis man velger en mer ymse retning innen samfunnsfag feks. 

Anonymkode: ddb04...901

• Liker 2
Skrevet

Studerer sykepleie. Valgte det fordi det er en yrkesrettet utdannelse med god jobbsikkerhet, og fordi det virker som en spennende og variert jobb. 

Anonymkode: 3f4cc...7ec

• Liker 1
Skrevet

Studerer årsstudium i sosiologi! :)
Valgte det i første omgang fordi jeg var ikke helt sikker på hva jeg ønsket å studere, men trives så langt veldig godt med valget mitt. Tror jeg skal søke meg videre på bachelor til neste år. 

Skrevet

Studerer sosialt arbeid, veldig interessant og lærerikt! :)

Anonymkode: 28bc6...fbd

Skrevet

Multimedieteknologi og design. Er veldig interessert i media og design generelt, spesielt grafisk, film og bilde. Dette studiet har også mer teknisk side med (Datateknikk og Programmering), så jeg får lært noe nytt samtidig som jeg får jobbet med noe jeg interesserer meg for. Er veldig spennende, har aldri programmert noe før, men er moro til nå.

Skrevet

Går praktisk-pedagogisk utdanning (etterutdanning) slik at jeg kan undervise etterhvert. Er siviløkonom og har et årsstudium i medievitenskap som bakgrunn.

Anonymkode: 119c5...5e8

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har studert ingeniørfag i fornybare energikilder. Anbefales ikke da ingen bedrifter satser på det, så det er umulig å få jobb

Anonymkode: 7db5e...04d

Bare vent! Din tid kommer.

Anonymkode: 93e11...fe8

• Liker 7
Skrevet
8 timer siden, Blair Waldorf skrev:

Skal starte på psykologi studier neste år :)

Profesjon?

Jeg studerer nå "ta opp igjen fag", for å komme inn på profesjonsstudiet neste år.  

Anonymkode: d9029...3fc

Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Profesjon?

Jeg studerer nå "ta opp igjen fag", for å komme inn på profesjonsstudiet neste år.  

Skal ta bachelor , :) så blir det nok en master etterhvert.

Endret av Catalina Culès
skrev feil
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Profesjon?

Synd det kreves så sinnsykt mye for å komme inn. 

Anonymkode: b2d80...ed7

Skrevet

Sosialt arbeid :) Etter alt for mange år i tenkeboksen, og forskjellige jobber kom jeg frem til at det er det eneste som jeg kunne tenke meg. Syns det er utrolig spennende, trives kjempe godt :)

Anonymkode: 6c541...8aa

Skrevet

Litteraturvitenskap. Gjerne jobbe for forlag.

Anonymkode: 02e78...d5a

Skrevet

Profesjonsstudiet i psykologi. Valgte fordi det er et spennende fagfelt med gode jobbmuligheter :) 

Anonymkode: 6d657...1aa

Skrevet

Jus, siden jeg ikke kom inn på det jeg ønsket. Er greit nok da, i hvert fall for meg som er samfunnsengasjert. Men var ikke drømmen.

Anonymkode: a6b91...e68

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jus, siden jeg ikke kom inn på det jeg ønsket. Er greit nok da, i hvert fall for meg som er samfunnsengasjert. Men var ikke drømmen.

Anonymkode: a6b91...e68

Hva ønsket du egentlig? 

Skrevet
6 timer siden, TinyBean skrev:

Multimedieteknologi og design. Er veldig interessert i media og design generelt, spesielt grafisk, film og bilde. Dette studiet har også mer teknisk side med (Datateknikk og Programmering), så jeg får lært noe nytt samtidig som jeg får jobbet med noe jeg interesserer meg for. Er veldig spennende, har aldri programmert noe før, men er moro til nå.

Det studiet ser spennende ut :) Jeg tenkte å ta bachelor i digital kultur på UiB neste år. Håper på å ta lignende fag i den. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...