Gå til innhold

Har dating sider og applikasjoner gjort det vanskeligere for menn å få kjæreste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dating sider og applikasjoner gjort det vanskeligere for menn å få kjæreste?

Jeg lurer på om det hår gjort det lettere for kvinner å hoppe over enkelte (moralske, men ikke spennende og attraktive) menn. Slik at de driver på med de samme isteden og blir alenemødre når han eller hun blir lei.

Anonymkode: 4ab62...739

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei tror heller det er motsatt. Det har gjort det mye vanskeligere for kvinner å få seg en trofast kjæreste fordi menn har begynt å se på det å date damer som en sport og som å gå i godtebutikken og velge det man liker og spytte ut så fort smaken blir litt sur eller kjedelig. Det er en ekstremt stor overvekt av menn i forhold som bruker dating apper og applikasjoner for spenning og utroskap , mens kvinner bruker disse appene for å finne seg en livspartner og holder seg trofast til den når de finner an.

Om man er mann med god moral så må man jo vise den på et tidspunkt akuratt som om det hadde vært i virkeligheten og ikke over app, slike menn må by på seg selv uansett, og ofte, som hos kvinner, så holder det ikke å bare være snill og moralsk. Du ser ingen sjekke opp de stygge sjenerte men supersnille konemateriale jentene heller.  Har man ikke utseende med seg så finnes det mange grep man kan gjøre både som mann og dame. Gå til frisøren, nappe unibrowet sitt, gro skjegg/barbere seg/lære seg sminketeknikker, kle seg penere, øve på å bli flinkere sosial og mer imøtekommende og sosialt trygg osv.

Man trenger ikke å ha hoppet i fallskjerm og reist mange spennende steder for å få kjæreste, men ingen vil ha en dame som aldri sier noe og ikke har noen meninger eller interesser, så om man er kjempe moralsk mann men uten noe lidenskap og interesser så kan man skaffe seg det for å ha noe å snakke om å connecte med andre mennesker med.

Anonymkode: f3a13...59e

• Liker 11
Skrevet

De vil jo ikke ha kjæreste? Ville heller sagt at dating sider har gjort det enklere for menn å bruke kvinner uten engang å betale for dem for tjenestene da det er heller få kvinner som bruker dating sider for å få sex.  

Ellers er det vel bare menns store ego som bremser dem i å få seg kjæreste, da menn går helt berserk om de får oppmerksomhet fra flere kvinner å én gang sånn som kan skje på sånne sider. Da tror de at de er verdens hotteste og at ingen kvinner er riktig god nok for dem.

Livet var vel enklere for menn før, da de måtte gifte seg med den de gjorde gravid eller havne i fengsel så de slapp å ta stilling til alle sine dårlige egenskaper som egoister, høy på seg selv etc. 

Anonymkode: e9219...614

Skrevet

Nå er jeg kvinne på 40 år, som sliter med å få kjæreste. Og bruker nettdating sider. Nå har menn den evige jakten på den perfekte damen. Og jeg, er helt middels, middels pen, middels smart, snill og morsom. Datet og en ganske overvektig mann, over en tid, og da ble jeg dumpet, fordi siden han kunne få en så fin dame som meg, så måtte han se om han kunne få noe ennå bedre. Det sa han faktisk rett ut. Og denne mannen kontakter meg fortsatt jevnlig, nå 4 år etterpå. Tydeligvis fant han ikke noe bedre.

Når jeg var yngre, og nettdating ikke var vanlig, så var det ikke sånn. Da var de mennene jeg møtte, fornøyde med å få meg, for jeg var pen nok, snill nok, smart nok og morsom nok. Da var det ikke den evige jakten på hun perfekt.

Anonymkode: b3e6a...c63

• Liker 2
Skrevet

Oppsøk kvinnene i virkeligheten og sjansene dine øker betraktelig 

Anonymkode: 60ca1...752

• Liker 2
Skrevet

På et eller annet tidspunkt må folk forstå at man ikke kan gå på kjæreste-shopping. Det gjelder både menn og kvinner. Senk skuldrene og kom dere ut i det virkelige liv!

Anonymkode: eef7f...2fc

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor blande inn kjønn..? Det er da like mange menn som hopper over snille og greie jenter, men som gjerne ikke har så pent ytre, som det er kvinner som gjør det samme med menn? 

Jeg er forøvrig kvinne, og jeg traff mannen min på sukker. Det er det første seriøse forholdet til oss begge, og vi var begge der at vi hadde gitt opp håpet om å noen sinne få oss kjæreste via andre steder enn nett. Så for min manns vedkommende var nettdating avgjørende for å få seg kjæreste. Han hadde ikke truffet meg andre steder.

Anonymkode: 5dceb...42f

Skrevet

Datingapper har nok gjort det vanskeligere for mange av begge kjønn. Vinnerne på sånne steder er de pene/kjekke av begge kjønn, for man kommer ikke utenom at det sorteres mye på utseende der. Mens de fleste av oss som har levd litt vet jo at man kan bli sjarmert av personer som ikke er "billedskjønne" i utgangspunktet når man blir kjent med de i en naturlig setting.

På en annen side så ser jeg på disse appene som positiv for meg, for det gir med i alle fall en mulighet til å lokalisere single i mitt område. De aller fleste på min alder er i forhold, så det er ikke lett å finne de som er ledige og komme i prat med de på andre måter. Da må man ha masse flaks...

Anonymkode: e67e1...b55

Skrevet

Det har gjort det enklere for meg som er ferdig med studiene og i full jobb å treffe potensielle personer. Nå skal det jo nevnes at det beste og verste med nettdating er at personene ikke bestandig er likedan i virkelighet som på appen. De kan se bedre/dårligere ut i virkeligheten. De kan være sjenert eller andre ting. 

6 hours ago, AnonymBruker said:

Nei tror heller det er motsatt. Det har gjort det mye vanskeligere for kvinner å få seg en trofast kjæreste fordi menn har begynt å se på det å date damer som en sport og som å gå i godtebutikken og velge det man liker og spytte ut så fort smaken blir litt sur eller kjedelig. Det er en ekstremt stor overvekt av menn i forhold som bruker dating apper og applikasjoner for spenning og utroskap , mens kvinner bruker disse appene for å finne seg en livspartner og holder seg trofast til den når de finner an.

Dette skulle jeg gjerne sett kilder på. Vil tro at enkelte menn gjør det, men tviler for at det er så mange somm du skal ha det til. Damer oppfører seg også på samme måte på datingmarkedet. Går de på date med noen de ikke liker, gjett hva? De fleste dropper dem og går for de alternative matchene som de har på appen. 

Anonymkode: 95e06...645

Skrevet

Nei. Jeg tror datingsider har gjort det lettere ånfinne det man vil ha. Man gifter seg ikke bare med naboen lengre. Sisen hun var den eneste jenta han så noe til.

Anonymkode: e7111...9d9

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg lurer på om det hår gjort det lettere for kvinner å hoppe over enkelte (moralske, men ikke spennende og attraktive) menn. Slik at de driver på med de samme isteden og blir alenemødre når han eller hun blir lei.

Anonymkode: 4ab62...739

Det er mange flere single menn i aldersgruppen 20 - 39 år ...i noen kommuner her i landet er det faktisk over 200 single menn i denne gruppen mot 100 kvinner. Det kan du søke opp på SSB om du vil. 

Ta i betraktning innvandringen av unge menn til Norge så får du ytterligere skjevfordeling. Landsgjennomsnittet i Norge er alle kommunene sett under et mellom 100 - 130 menn pr 100 kvinne i denne aldergruppen - så det er klart at det er lettere for kvinner å få seg kjæreste når fordelingen er slik uavhengig av dating sider o.l teknologi. 

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om man er mann med god moral så må man jo vise den på et tidspunkt akuratt som om det hadde vært i virkeligheten og ikke over app, slike menn må by på seg selv uansett, og ofte, som hos kvinner, så holder det ikke å bare være snill og moralsk. Du ser ingen sjekke opp de stygge sjenerte men supersnille konemateriale jentene heller.  Har man ikke utseende med seg så finnes det mange grep man kan gjøre både som mann og dame. Gå til frisøren, nappe unibrowet sitt, gro skjegg/barbere seg/lære seg sminketeknikker, kle seg penere, øve på å bli flinkere sosial og mer imøtekommende og sosialt trygg osv.

Man trenger ikke å ha hoppet i fallskjerm og reist mange spennende steder for å få kjæreste, men ingen vil ha en dame som aldri sier noe og ikke har noen meninger eller interesser, så om man er kjempe moralsk mann men uten noe lidenskap og interesser så kan man skaffe seg det for å ha noe å snakke om å connecte med andre mennesker med.

Beste innlegget jeg har lest på kg på lenge. 

Anonymkode: 962af...4df

Skrevet
55 minutter siden, Xcase33 skrev:

Det er mange flere single menn i aldersgruppen 20 - 39 år ...i noen kommuner her i landet er det faktisk over 200 single menn i denne gruppen mot 100 kvinner. Det kan du søke opp på SSB om du vil. 

Ta i betraktning innvandringen av unge menn til Norge så får du ytterligere skjevfordeling. Landsgjennomsnittet i Norge er alle kommunene sett under et mellom 100 - 130 menn pr 100 kvinne i denne aldergruppen - så det er klart at det er lettere for kvinner å få seg kjæreste når fordelingen er slik uavhengig av dating sider o.l teknologi. 

Lettere å få pult. Vanskeligere å få en normalt oppegående kjæreste. Det er en stooooor forskjell der. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Lettere å få pult. Vanskeligere å få en normalt oppegående kjæreste. Det er en stooooor forskjell der. 

Samme hvor mye du pusser en bæsjekladd så er og forblir den en bæsjekladd. Den gamle visdommen i eventyrene fortalte oss at en måtte kysse en frosk for å få sin prins. I dag kysser kvinner prinser som blir til frosker. Kvinnene har fått dette om bakfoten.

Derfor er det så vanskelig for begge parter å få kjæreste.

Anonymkode: 5c66e...8d1

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Nå kom det fram at for eksempel på tinder så har menn som samlet gruppe bare en matchrate på 0,6%. Dette betyr at vanlige menn må sveipe gjennom 170 damer for å få en match. Dersom man hadde sett på matchraten til de kjekkeste mennene hadde den vært langt høyere. Dere sier bestandig at menn ser på det å date damer som en sport, men de fleste menn kommer ikke til på datingapper. Problemet er at dere kvinner er ganske enige om hvem som er de attraktive mennene noe som skaper stor konkurranse om akkurat dem. Siden bare 20% av mennene er over gjennomsnittlige attraktive ifølge kvinner så blir dette et vanskelig prosjekt. Så hjelper det ikke dere at menn er mindre kresne og gir flere kvinner muligheten. Det betyr bare større konkurranse igjen.

Problemet er ikke bare at de attraktive mennene multidater. Det er en kombinasjon av det og at kvinner generelt er veldig selektive på datingsider og apper. Dere skaper for stor konkurranse om mennene ved å holde på slik noe som gir de attraktive mennene alt for mye "makt" slik at de kan gjøre akkurat som de vil. Jeg er lei av å høre at menn behandler kvinner dårlig. Det store flertall av menn kan ikke holde på slik for de har i realiteten bare en matchrate på 0,6%. Responsen på nettdating er ikke noe særlig bedre.

Dere må slutte å bruke de attraktive mennene som grunnlag for å gi generelle påstander om menn. 

Anonymkode: e4918...468

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

hvordan får du det regnestykket til å gå opp når det er opptil 130% mer mannfolk som er single enn kvinner i aldergruppen 20-39år ?  har du ikke flere mannfolk å velge mellom da? 

Er det slik at kvinner er mer oppgående enn menn slik at da lider vi ikke av denne skjevfordelingen om man er en oppgående mann som ønsker en oppegående kvinne ? 

• Liker 1
Skrevet
28 minutes ago, Xcase33 said:

hvordan får du det regnestykket til å gå opp når det er opptil 130% mer mannfolk som er single enn kvinner i aldergruppen 20-39år ?  har du ikke flere mannfolk å velge mellom da? 

Er det slik at kvinner er mer oppgående enn menn slik at da lider vi ikke av denne skjevfordelingen om man er en oppgående mann som ønsker en oppegående kvinne ? 

Du forutsetter at kvinner kan være oppegående. For det meste er de drevet av instinkter og status. De mangler også selvinnsikt og nekter ta til seg kritikk. Ikke rart de failer. Det beste er bare å ha sex med de, og ha kompiser for alle de andre behovene man måtte ha. 

Anonymkode: ec22b...d62

Skrevet
23 minutes ago, AnonymBruker said:

Du forutsetter at kvinner kan være oppegående. For det meste er de drevet av instinkter og status. De mangler også selvinnsikt og nekter ta til seg kritikk. Ikke rart de failer. Det beste er bare å ha sex med de, og ha kompiser for alle de andre behovene man måtte ha. 

Anonymkode: ec22b...d62

Det blir en litt annen diskusjon - men jeg tror det finnes like mange oppgående mannfolk som kvinnefolk relativt sett. 

Problemet er at det er overskudd av mannfolk i Norge - altså som jeg sa 130% er landsgjennomsnittet for single menn kontra kvinner i den 20 - 39års aldersgruppen. 

Hvis utgangspunktet er at det er likevekt på hvor oppegående mannfolk og kvinnfolk er så blir det like mange færre kvinnfolk som er oppegående for oss mannfolk å velge mellom - noe som er viktig om man søker kjæreste. 

Skrevet

Nettdating har nok gjort det vanskeligere å finne seg en makker for begge kjønn. Det er blitt så enkelt å vrake noen kun basert på utseendet og en liten biografi, og det er lett å bryte kontakten hvis samtalen ikke fører dit de ønsker (noe som kanskje også er en god ting, hvis noen opplever det som direkte ubehagelig).

Skrevet
2 minutes ago, Chriistiinee said:

Nettdating har nok gjort det vanskeligere å finne seg en makker for begge kjønn. Det er blitt så enkelt å vrake noen kun basert på utseendet og en liten biografi, og det er lett å bryte kontakten hvis samtalen ikke fører dit de ønsker (noe som kanskje også er en god ting, hvis noen opplever det som direkte ubehagelig).

Hvordan går det an ? hvordan var lettere før for en single mann i en liten bygd i Norge å få seg kjæreste når han idag via nettdating kan finne flere single kvinnfolk i en langt større radius som kan befinne seg i nabo bygda noen mil unna bare? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...