AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #1 Skrevet 4. september 2017 Hei, jeg er en jente på 16 år. Har aldri hatt kjæreste, var et par på barneskolen men det var bare for gøy. Har heller aldri holdt på med noen eller opplevd at noen har vært interessert i meg. Jeg vet jeg ikke trenger å stresse med det å finne meg kjæreste siden jeg "bare" er 16, men når alle rundt meg enten har kjæreste, holder på med noen eller har gutter som liker dem og vil bli sammen med dem så begynner jeg jo å tenke litt da.. Mangler ikke sosiale antenner når det gjelder gutter, har guttevenner i "gjengen" og trives greit med dem. Men det er alltid venninnene mine som får gutters oppmerksomhet, og ikke meg. Jeg får dårlig selvtillit av dette siden jeg begynner å tenke det er noe galt med meg. Føler meg også ensom selvom jeg har venner, for har ingen veldig nærme, en bestevenn liksom. Har sklidd vekk fra alle og føler meg så dritt siden ingen virker å ville være med meg.. tenker også at det gjelder gutter, at jeg skremmer dem bort, jeg er venn med dem men ingen har vist romantisk interesse. Har vært et par ganger gutter har snakket en del med meg og vist interesse, trodde jeg. Men egentlig var de bare fjols og rundbrennere. Jeg blir da ordentlig såret, for jeg har lett for å knytte meg til personer siden jeg ikke har særlig mange å knytte meg til. Reaksjonen min på dette er å stenge meg helt inne og ikke åpne meg for noe eller noen og kan bli stresset om jeg får et kompliment av en gutt (det skjer ikke ofte akkurat), og skyver vedkommende bort og er så redd for å knytte meg og så bli såret. Har aldri vært ordentlig forelsket heller, men mest fordi jeg er så redd for det. Jeg vet ikke. Men jeg bor i en liten by og kjenner alle godt så det er ingen potensielle kjærester her. Om jeg merker jeg synes en gutt er litt interessant så driter jeg meg alltid ut og skremmer han bort og føler ingenting går min vei. Om noen gutter så vidt snakker med på en annen måte enn vennskapelig eller noe så føler jeg det er bare fordi jeg er jente, og fordi de bare vil ha seg noe.. føler ingen ser _meg_ liksom. Jeg synes bare det er veldig kjipt, og mens alle rundt meg får oppmerksomhet fra guttene på trinnet, (1.klasse) eller 2. Og 3.klasse guttene (går på vgs) så vet ingen av de hvem jeg er en gang. Føler bare at jeg ikke er dum og teit og stygg og verdiløs. I hvert fall når jeg så vidt har noen gode venner som faktisk bryr seg om meg.. og føler da et ekstra behov for kjæreste så jeg kan ha en som elsker meg, er der for meg, og en jeg kan få bekreftelse hos om at jeg er bra nok... Anonymkode: 68ed0...651
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #2 Skrevet 4. september 2017 Ta det heeelt med ro Worst case scenario så løsner det seg ikke for deg før du begynner på videre utdanning eller folkehøgskole (som med kanskje halvparten av alle..) Beste du kan gjøre er å være hyggelig med andre, ikke stresse med det motsatte kjønn, og gjøre det bra nok på skolen Anonymkode: e118b...c01 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #3 Skrevet 4. september 2017 Vær litt mindre selvbevisst og mer opptatt av å ha det gøy med andre og trives i livet så skal du se at ting snur. Selv om fu opplever det som at du driter deg ut i blant så hva gjør vel egentlig det? Det er noe som skjer alle fra tid til annen men folk går da videre i livet uten å grave seg ned for det. Vi må tåle litt her i verden for å ha det bra. Om du stenger deg mer og mer inne og støter andre mer og mer bort for hver gang du mener du gjør noe "feil" hva tror du skjer? ALLE gjør masse feil og slikt gjennom livene sine, greia er at selv kjipe ting skjer så må man børste det av seg og gå videre, for det blir bedre! Anonymkode: 833df...e14 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #4 Skrevet 5. september 2017 Jeg fikk ikke kjæreste før jeg var 26 Det er ikke noe galt med deg! Men siden du har blitt såret før, så merker nok gutter at du ikke er like flørtete og "på" som vennindene dine. Det er bare en fin ting at guttegjengen viser respekt for deg nå og ikke ser deg som et lett catch og flørter masse med deg som de gjør med vennindene dine. Det har nok mye med utstrålingen til vennindene dine å gjøre at de er mer "på" og ønsker flørt mer velkomment. Mens du heller vil være venn og vente og se ann lenge før du blir trygg nok på å la noen flørte med deg eller du flørte med noen. Veldig mange gutter i din alder snakker med jenter bare fordi de er en jente de håper å få, de har jo akuratt kommet i puberteten og er som utsultede hunder som endelig får bade i hundegodteri. Så det er smart av deg å ikke bare la hvem som helst flørte med deg, for det er nok litt sånn som du sier og føler at noen bare snakker med deg fordi du er jente, men de liker deg jo også da, men i den alderen så er det ikke mange som faktisk er seriøse og vil binde seg for mange år. Jeg syntes du gjør smart i å bruke god tid på å skille de bra guttene fra de dårlige, observer, og bli kjent med de som venn lenge, og se an om de tar seg tid til å bli kjent med deg den ekte deg før de prøver seg og skremmer deg vekk. Det er vanlig å føle litt at man driter seg ut men jeg skal love deg at det føles sånn bare fordi dette er nytt for deg også. Om noen år så vil du le av at du var så nervøs og overanalyserte ting. Og gutta merker det ikke engang at du er nervøs eller driter deg ut, for de er altfor blendet av å i det hele tatt få oppmerksomhet fra deg Anonymkode: 0cee5...376 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #5 Skrevet 5. september 2017 Ta det med ro, det kommer en dag til deg også! Jeg er 21 år, men har fortsatt ikke vært i et forhold. Anonymkode: c8e43...d50 1
Miraculix Skrevet 5. september 2017 #6 Skrevet 5. september 2017 (endret) Det kan skje når som helst og det viktige er at du tar i mot mulighetene når de kommer til deg. Har noen vist interesse før så kommer det til å skje igjen og du er definitivt en attraktiv og karismatisk person. Endret 5. september 2017 av Miraculix
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå