Gå til innhold

Trenger litt råd - bør jeg droppe han?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har datet en fyr noen få ganger. Jeg foretrekker å date én av gangen og fokusere på det, og eventuelt heller gå videre om det ikke er en god match. 

Tidligere erfaring har vist meg at når en fyr er veldig treig med å svare på meldinger, så er han faktisk ikke så keen. Nå er det slik at når jeg er sammen med han så virker han veldig oppriktig interessert. Det han skriver i meldingene han sender er også positivt og han stiller alltid spørsmål. 

Men! Han bruker opptil 24 timer på å svare. Jeg syntes det er spesielt når han har en helt vanlig jobb med plenty av anledninger til å sende avgårde en sms, på banen på vei hjem eller lignende. 

Jeg ender opp med å tro at han ditcher meg mellom hver sms, fordi han bruker såå lang tid på å svare. 

Bør jeg bare droppe fyren? Kommer dette til å bli verre eller kan det være at han faktisk bare bruker så lang tid uten at det er noen dypere/avvisende mening med det? Blir sprø ☹️

Anonymkode: eeabb...8b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det trenger ikke bety at han ditcher deg fordi han bruker tid på å svare. Selv bruker jeg ofte mange dager, minst 12-24 timer. Rett og slett fordi jeg liker å være helt fokusert når jeg skriver , og ikke bare plompe ut noe tankeløst mens jeg sitter på bussen å kjeder meg.

Anonymkode: c1b0e...846

Skrevet

Tenk på før i tiden du når man bare hadde post og ikke digitale muligheter. Tolmodighet er en dyd :)

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenk på før i tiden du når man bare hadde post og ikke digitale muligheter. Tolmodighet er en dyd :)

Jeg tror det er litt naivt å fortsatt tenke på dette i disse dager hvor de fleste (hvertfall han) går med mobilen på seg hele tiden, inkludert å sove med den ved siden av seg i senga ;) Og jeg har som nevnt dårlig erfaring med det fra tidligere, det har gått fra 12 timer til 24 timer til 1 uke osv, til du tilslutt aldri hører mer. Syntes det er kjipt og det gjør meg veldig usikker. 

Skrevet

Kanskje han bare ikke liker å taste som kommunikasjon? Men, at han liker deg og er "keen" likevel?

Jeg er ihvertfall sånn- haaater å taste, melde, rette opp skrivefeil, bomme på bokstavene - rette opp feil etc... Jeg må lissom "ta meg litt sammen" for å opprette kontakten med mine venner på snap, mld og gud hver hva🙊🙊 Liker best å snakke på tlf, da er det lissom gjort🙄 Så jeg kan godt bruke den tiden på å respondere uten st det er noe galt...

Lykke til😊

Skrevet

Huff, jeg er i akkurat samme situasjon som deg, ts :P Føler veldig med deg. Jeg blir også veldig sånn: 'skal han ditche meg nå?' mellom vært svar. Utrolig irriterende. Lol.

Jeg føler også at jeg er den parten som har tatt mest initiativ, så etter forrige date tok jeg ikke å spurte om vi skulle møtes igjen. Da fikk jeg faktisk spørsmål om jeg ville møtes igjen. Dog litt korte svar tilbake. Da skrev jeg rett og slett til vedkommende at jeg ble usikker av hele situasjonen. Du kan tro han ble på etter det. :P 

Jeg er egentlig ikke for å 'spille', men hva med å bare svare litt kort og uten spørsmål på neste melding? Eller så kan du gjøre som meg, si litt forsiktig at du blir usikker.

Selvsagt er deg jo ikke noe 'krav' som sier at man skal svare på melding med en gang. Men når det går mange dager mellom vært svar, så begynner man jo å lure på om interessen fortsatt er der. En mellomting er kanskje greit? Men folk er forskjellige. 

Anonymkode: c58e3...676

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huff, jeg er i akkurat samme situasjon som deg, ts :P Føler veldig med deg. Jeg blir også veldig sånn: 'skal han ditche meg nå?' mellom vært svar. Utrolig irriterende. Lol.

Jeg føler også at jeg er den parten som har tatt mest initiativ, så etter forrige date tok jeg ikke å spurte om vi skulle møtes igjen. Da fikk jeg faktisk spørsmål om jeg ville møtes igjen. Dog litt korte svar tilbake. Da skrev jeg rett og slett til vedkommende at jeg ble usikker av hele situasjonen. Du kan tro han ble på etter det. :P 

Jeg er egentlig ikke for å 'spille', men hva med å bare svare litt kort og uten spørsmål på neste melding? Eller så kan du gjøre som meg, si litt forsiktig at du blir usikker.

Selvsagt er deg jo ikke noe 'krav' som sier at man skal svare på melding med en gang. Men når det går mange dager mellom vært svar, så begynner man jo å lure på om interessen fortsatt er der. En mellomting er kanskje greit? Men folk er forskjellige. 

Huff, ja, jeg tør ikke si rett ut at han gjør meg så usikker, men jeg kjente at jeg ikke orker dette her, det finnes jo mange som klarer å svare på en sms innen rimelig tid (og det er jo ikke slik at man trenger å tekste dagen lang, men 3-4 mld frem og tilbake noen dager i uka burde man klare, uten å strekke det ut over flere døgn). Jeg har rett og slett droppa å svare på hans siste melding, for jeg gidder rett og slett ikke. Om han er interessert får han ringe da, hvis han lurer på hvor jeg ble av, for han klarer jo tydeligvis ikke å skrive 😒

Skrevet

Hva er det han bruker tid å svare på? Forslag til konkrete planer?

Anonymkode: c707f...c2e

Gjest NotNaomi
Skrevet

Selv om han har en "vanlig"jobb,så kan han jo ha annet å gjøre også?

Jeg kan bruke laang tid på å svare fordi det skjer tusen ting i løpet av ettermiddag/kveld. Jeg kan være sliten eller bare ikke i form til å ja noen dialog på meldinger. Men så misliker jeg å kommunisere via meldinger også. Det kan hende han også gjør,for vet vi er flere.

Det er ikke sikkert han er "forelsket" men at han liner deg,men vil ta det litt rolig.

Spørsmålet da er om du liker han så godt at du vil gi det litt tid. Eller?du kan bare på en fin måte si at du blir litt usikker om han bruker for lang tid på å svare. 

Skrevet

Send ham en melding og spør rett ut. F.eks.: Hei, jeg synes du bruker lang tid på å svare meg på meldinger, og det får meg til å tro at du ikke egentlig liker meg. Så, liker du meg eller ei? 

Anonymkode: d9e28...fc3

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff, ja, jeg tør ikke si rett ut at han gjør meg så usikker, men jeg kjente at jeg ikke orker dette her, det finnes jo mange som klarer å svare på en sms innen rimelig tid (og det er jo ikke slik at man trenger å tekste dagen lang, men 3-4 mld frem og tilbake noen dager i uka burde man klare, uten å strekke det ut over flere døgn). Jeg har rett og slett droppa å svare på hans siste melding, for jeg gidder rett og slett ikke. Om han er interessert får han ringe da, hvis han lurer på hvor jeg ble av, for han klarer jo tydeligvis ikke å skrive 😒

Ja, det er jeg helt enig i. Jeg er heller ikke så gira på å snakke hele tiden, men å svare på 1-2 sms noen dager i uka bør, synes jeg, ikke være noe problem om man er litt interessert. Synes det er bra at du lar være å svare nå. Kanskje han ikke er så vant til dating, og tenker at han skal spille hard to get? Ikke vet jeg, men nå har du i hvert fall fått vist at du er interessert. Og det er bra! Så får han velge om han ønsker å sende deg noe mer. 'Min' date har heller ikke svart meg på over 1 døgn nå.. Har vært rimelig nær ved å bare gi opp, det er fristende. Merker at jeg heller ikke gidder dette tullet :roll:

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er jeg helt enig i. Jeg er heller ikke så gira på å snakke hele tiden, men å svare på 1-2 sms noen dager i uka bør, synes jeg, ikke være noe problem om man er litt interessert. Synes det er bra at du lar være å svare nå. Kanskje han ikke er så vant til dating, og tenker at han skal spille hard to get? Ikke vet jeg, men nå har du i hvert fall fått vist at du er interessert. Og det er bra! Så får han velge om han ønsker å sende deg noe mer. 'Min' date har heller ikke svart meg på over 1 døgn nå.. Har vært rimelig nær ved å bare gi opp, det er fristende. Merker at jeg heller ikke gidder dette tullet :roll:

Ikke sant.. syntes det er veldig rart med de som sier at de ikke liker å tekste, de ringer jo ikke heller? Og om de verken liker å tekste eller ringe, så forstår jeg ikke helt hvordan man skal bli kjent. Jeg har ikke hørt noe mer hittil av han jeg datet, så mistanken min begynner å bli bekreftet da. Håper det ordner seg med din :)

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke sant.. syntes det er veldig rart med de som sier at de ikke liker å tekste, de ringer jo ikke heller? Og om de verken liker å tekste eller ringe, så forstår jeg ikke helt hvordan man skal bli kjent. Jeg har ikke hørt noe mer hittil av han jeg datet, så mistanken min begynner å bli bekreftet da. Håper det ordner seg med din :)

Det kan jo hende din ikke helt vet hva han skal gjøre, og tenker litt. Hmm. Hvor lenge siden er det han sendte melding? :) Og jeg er enig. Man blir kjent i virkeligheten, men etablerer og opprettholder en viss kontakt gjennom mobilen. Det synes jeg er rimelig å forvente. Og ja, om man ikke kan sende melding, så kan man jo også ringe, enig! 

Takk :) Jeg må innrømme at jeg dessverre mister interessen litt når det er sånn. Vi har jo egentlig en avtale om og møtes. Sender ikke noe mer til han uansett. Lol. Tar han kontakt, så fint. Hvis ikke, så vet jeg at han ikke var så interessert likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...