AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #1 Skrevet 4. september 2017 Jeg har fått min første sykemelding etter en hendelse som har gjort at jeg sliter veldig mye med angst. Jeg fikk en ukes sykemelding, pluss 3 dager egenmelding fra jobben på grunn av situasjonen jeg befinner meg i for øyeblikket. Jeg er så heldig som har en forståelsesfull arbeidsgiver som hjelper meg mye. Jeg spurte i utgangspunktet legen min om å få to uker med sykemelding, men han mente det ikke var alvorlig nok og jeg ikke var syk nok til det. Etter min første dag tilbake på jobb i dag, kjenner jeg meg helt utslitt og absolutt ikke klar for å komme tilbake. Er det slik at hvis jeg nå har fått 7 dager sykemelding og får 14 daget til, er det da navn som skal betale ut sykepengene eller er det arbeidsplassen? Grunnen til at jeg spør er fordi vi er en liten bedrift og jeg får fryktelig dårlig samvittighet for at de skal betale meg uten at jeg er på jobb. Anonymkode: df57b...058
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #2 Skrevet 4. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har fått min første sykemelding etter en hendelse som har gjort at jeg sliter veldig mye med angst. Jeg fikk en ukes sykemelding, pluss 3 dager egenmelding fra jobben på grunn av situasjonen jeg befinner meg i for øyeblikket. Jeg er så heldig som har en forståelsesfull arbeidsgiver som hjelper meg mye. Jeg spurte i utgangspunktet legen min om å få to uker med sykemelding, men han mente det ikke var alvorlig nok og jeg ikke var syk nok til det. Etter min første dag tilbake på jobb i dag, kjenner jeg meg helt utslitt og absolutt ikke klar for å komme tilbake. Er det slik at hvis jeg nå har fått 7 dager sykemelding og får 14 daget til, er det da navn som skal betale ut sykepengene eller er det arbeidsplassen? Grunnen til at jeg spør er fordi vi er en liten bedrift og jeg får fryktelig dårlig samvittighet for at de skal betale meg uten at jeg er på jobb. Anonymkode: df57b...058 det skulle stå NAV, ikke navn* Anonymkode: df57b...058
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #3 Skrevet 4. september 2017 NAV betaler ikke før etter 16 dager. Men det må vel uansett være sammenhengende. Anonymkode: d0c7a...b56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå