Gå til innhold

Er det "upassende"?

Er det "upassende"?  

2 stemmer

1. 1. Er det "upassende"?

• Går fint!
      29
    • Går ikke!
      7
    • Heller billigbrus på 1/2l flasker
      2
    • 1 1/2l flasker som folk forsyner seg av selv
      7

Fremhevede innlegg

Skrevet

Men svar meg på en ting HVOR får man kjøpt disse fantastiske glassflaskene dere alle snakker om.. Bortsett fra cola flasker.. For de finner nemlig ikke jeg!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg var bokser totalt forbudt på bordet i vårt bryllup. Vi kjøpte inn kasser med halvlitere som vi satte rundt på bordene. I baren hadde vi bokser.

Skrevet
Men svar meg på en ting HVOR får man kjøpt disse fantastiske glassflaskene dere alle snakker om.. Bortsett fra cola flasker.. For de finner nemlig ikke jeg!!!

Tror du må kjøpe direkte fra Ringnes bryggeriene.

Skrevet
For meg var bokser totalt forbudt på bordet i vårt bryllup. Vi kjøpte inn kasser med halvlitere som vi satte rundt på bordene. I baren hadde vi bokser.
Det er det vi også har tenkt å gjøre...

Tror du må kjøpe direkte fra Ringnes bryggeriene.
Der fikk vi beskjed om at de hadde gått ut av produksjon... :o
Skrevet

Jeg får tilogmed kjøpt glassflasker i vår lille Spar-butikk borti svingen. Hvis det ikke har skjedd en endring her de siste to - tre månedene da....

Gjest Lizbet ii
Skrevet

De har disse glassflaskene på resturanter ol, så ute av produksjon kan de ikke være. Men privatpersoner får ikke pant på disse, de inngår i et lukket pantesystem for serveringsbransjen.

Så de blir jo ikke noe lettere enn boksene å kvitte seg med...

Forøvrig hadde jeg nok ikke tenkt noe over om det var boks eller flaske....

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ville gått for 0.33 glassflasker med brus. Disse kan kjøpes gjennom resturanter eller bestilles direkte fra bryggeriet. Store plastflasker eller svensk-burk blir bare simpelt (synes jeg hvertfall).

Gjest Anonymous
Skrevet

Gud bedre da..

Hva slags prinsessenykker er dette da?

Det tar seg ikke ut med boksr og store flasker?

Neivel. så hadde jeg vel ett bondetarvelig bryllup da.

Dersom gjestene reagerer på at de får bokser servert så sier det mer om dem enn om boksene synes jeg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi går nok for halvlitersflasker stående på bordet til middag, og muligens det samme til baren. Synes kullsyra går fort ut av halvannen liter. :wink:

Gjest Embla s
Skrevet
Gud bedre da..

Hva slags prinsessenykker er dette da?

Det tar seg ikke ut med boksr og store flasker?

Neivel. så hadde jeg vel ett bondetarvelig bryllup da.

Dersom gjestene reagerer på at de får bokser servert så sier det mer om dem enn om boksene synes jeg.

Hva har dette med prinsessenykker å gjøre? Hun spør jo etter andres mening om dette, hva andre syns er finest, og da må man vel få svare hva man syns er stiligst/penest uten at man skal ha prinsessenykker?!!

Tross alt er det snakk om en stor begivenhet; og bruder lurer jo på alt fra hvilke kjole de skal ha til hvordan blomsterdekorasjoner etc. Så hva er galt med å tenke igjennom hvordan man skal gjøre det med brus til maten?? (og jeg tviler på at du hadde et tarvelig bryllup uansett om du hadde bokser eller ikke!)

sist bryllupp jeg var i, hadde de satt 0,5 plastflasker med ulike typer brus og lettøl på bordene, i "klynger". Det var helt greit, tenkte ikke over dette.

Skrevet

Vil ikke ha bokser selv, selv om jeg innimellom er i sverige og "harry-handler" og sikkert kunne spart noen litt penger. Går for 1/2 liters flasker selv.

Synes det var litt morsomt at noen i et tidligere innlegg skrev at Asina var billig brus. HVorfor det? 1/2 literne koster jo det samme som coca cola.

Mulig jeg er litt Patriot, siden Trio er "herfra", men kaller det absolutt ikke billigbrus. :wink: (..asina er dessuten mye bedre enn solo.)

Ang. 1/2 liters priser i Sverige... Her er det ikke mye å spare. Har bodd i Sverige og bortsett fra bokser og enkelte steder 0.33 flasker er brus generelt dyrere.(men kan sikkert finnes lokale unntak.)

Skrevet

Ville ikke tenkt "gud så harry" av boxer, ville sikkert ikke sett dem en gang, sånn bevisst. Men ville nok tenkt "så flott/gjennomtenkt" av glassflasker.

Farris og Mozell tror jeg er å få på glassflasker i vanlige butikker (som meny)(Ringnes har til og med bilde av glassflaske-mozell på nett, så den er nok i produksjon, og er en god "middagsbrus"), colaflasker er jeg usikker på.

Skrevet

Dersom du er forbruker og har spørsmål til Coca-Cola® som virksomhet, eller om våre produkter, er du velkommen til å ta kontakt med vår Forbrukerservice

Tlf nr og mail adresse er slettet. Du kan ikke Identifisere deg selv eller andre gjennom navn, adresse, telefonnummer. http://forum.kvinneguiden.no/faq.php

Remyline Moderator

...de kan sikkert fortelle deg om forhandlere som selger glassflasker.

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Beklager, fant informasjonen på coca-cola.no så ta evt en titt der.

Skrevet

Hei!

Ringnes selger dessverre ikke brus direkte til privatpersoner.

Når det gjelder glassflaskene med brus, så blir de kun brukt på restauranter o.l., og selges derfor ikke i dagligvarebutikker.

Beklager dette!

:kjempesinna::sinna:

Glassflasker Coca-Cola 0,35L selgers i de fleste store daglivarebutikker.

0,5L glass gikk ut av produksjon i 1990

:kjempesinna: :kjempesinna: :kjempesinna: :kjempesinna: :kjempesinna: :kjempesinna:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...