Gå til innhold

Er det "upassende"?

Er det "upassende"?  

2 stemmer

1. 1. Er det "upassende"?

• Går fint!
      29
    • Går ikke!
      7
    • Heller billigbrus på 1/2l flasker
      2
    • 1 1/2l flasker som folk forsyner seg av selv
      7

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en skikkelig diskusjon med mamma i sta, vi snakket om at jeg ikke hadde fått kjøpt inn brus til bryllupet, og da jeg nevnte at jeg kanskje hadde tenkt meg over til sverige å kjøpe noen brett med bokser så klikka hun helt og sa "det går ikke ann" det var tydligvis så simpelt som det kunne bli.. Det har jeg aldri tenkt over før..men jeg vet ikke jeg, er det simpelt??

Jeg syns det er mer simpelt med RC-cola, asina o.l sånn billigbrus greier. Hun nevnte også at vi kunne ta 1 1/2l flasker som stod ved siden av buffeten som folk kunne forsyne seg av.. Jeg likte ikke noe av det i hele tatt.

1/2 flasker med "ordentlig" brus er jo svindyrt og blir så mye flasker overalt! Derfor jeg tenkte å ta bokser, billigere og tar mindre plass.. Er jo bare å kaste siden det ikke er pant på de svenske! (Er ikke sånn veldig mye plass til sånnt på lokalet vårt)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gått for 1/2l flasker.

Dersom du alikevell vil kjøpe bokser i Sverige, så synes jeg ikke du skal kaste de etterpå.

Har du mulighet til å kjøpe bokser i Sverige synes jeg også at du burde ta deg turen over til Sverige for å pante de etterpå også...

Men jeg mener alikevell at 1/2l flasker er det beste.

SÅ stor prisforskjell blir det da vel ikke...

Skrevet

Jeg ville tatt bokser. Og noen bokser kan du pante i norge også. Uansett drikker mange ikke så mye som en halvliter, og dere slipper å kaste slanter.

Fordelen med å kjøpte brus i en vanlig burikk her i Norge, er at du kan gjøre en avtale om å levere tilbake det dere ikke bruker.

Helt enig i at RC-cola og sånn ikke smaker det samme som annen brus, velg det dere liker.

Skrevet

Hadde gått for bokser, helt klart! Synes de er veldig greie jeg...

Chiquita: Tyske bokser kjøpt i Sverige er det ikke pant på, og det er de vi her på Østlandet kjøper for de er en god del billigere enn de Svenske. De kan derfor ikke pantes, men jeg leverer dem selvfølgelig i denne "Glass eller metall? Ja takk, begge deler" dingsen.

Skrevet

Chiquita: Tyske bokser kjøpt i Sverige er det ikke pant på, og det er de vi her på Østlandet kjøper for de er en god del billigere enn de Svenske. De kan derfor ikke pantes, men jeg leverer dem selvfølgelig i denne "Glass eller metall? Ja takk, begge deler" dingsen.

Ok, sånn å forstå.

Har ikke tyske bokser "her i nord", så det visste jeg ikke... :-)

Skrevet

Tok akkurat og satte opp et regnestykke på det.

Tenkte vi skulle kjøpe ca 6 brett i sverige Det er totalt 47,5L Dette tilsvarer 95 1/2L flasker. Sett at hver flaske koster 10kr inkl pant så blir dette 950kr, og sett at vi får pantet alle så blir kostnaden 855kr.

Men hvis vi kjøper akkurat lik menge i bokser koster det ca 420kr hvis vi regner at ett brett koster 70kr. Det er halv pris.. Og til sverige må vi uansett, så jeg regner ikke bensin som et tap på en måte, bruker ikke mer enn under en tank fram og tilbake heller så...

Bare lurte på om det så simplet ut egentlig...

Skrevet

Synes absolutt du skal gå for bokser! De er enklere å håndtere en halvannenlitere, og når man åpner en boks får man sprudlende frisk brus hver eneste gang :)

Skrevet

Så halvlitersflasker er like dyrt i Sverige som i Norge eller?

Skrevet
Så halvlitersflasker er like dyrt i Sverige som i Norge eller?

Hehehe! Aldri tenkt over, kan nesten ikke huske å ha sett det noe sted heller :ler:

Men uansett så er det ikke i nærheten så billig som bokser da.. Så blir det så mye styr med panting og sånn! Og de tar så mye større plass!

Skrevet

Jeg ville ikke hatt bokser eller 1,5 l stående fremme i et bryllup :wink: Vi skal ha koldtbord og det kommer ikke på tale her i gården, det vil ikke se pent ut synes vi :roll:

Men for all del - det kommer an på hvordan stil dere skal kjøre :) HVa med å kjøpe akkurat coca cola i glassflasker og heller spe på med rimeligere merker på andre smaker? Det er vel cola'en de fleste kicker på når det gjelder smak... Eller hva med å ha en bardisk hvor man kan henvende seg for drikke og så blir den skjenket der til dem - da vil ikke bokser, evt 1,5 l flasker stå skjemmende fremme rundt omkring :)

Skrevet

Hehehe! Aldri tenkt over, kan nesten ikke huske å ha sett det noe sted heller :ler:

Men uansett så er det ikke i nærheten så billig som bokser da.. Så blir det så mye styr med panting og sånn! Og de tar så mye større plass!

Det er jo sant at de tar mye plass.

Synes hvertfall ikke at dere bør ha halvannenlitersflasker. Det synes jeg blir litt stort og klumpete. Men ang. bokser eller ikke.... :klø: vet faktisk ikke helt...

Skrevet
HVa med å kjøpe akkurat coca cola i glassflasker og heller spe på med rimeligere merker på andre smaker? Det er vel cola'en de fleste kicker på når det gjelder smak... Eller hva med å ha en bardisk hvor man kan henvende seg for drikke og så blir den skjenket der til dem - da vil ikke bokser, evt 1,5 l flasker stå skjemmende fremme rundt omkring :)

Jeg syns det er værre med de billigmerkene, ikke bare når det gjelder cola, syns hvertfall det ser simpelt ut!

Enda et problem som vi har er at det er lite glass på lokalet, sånn at det blir litt vanskelig hvis folk skal ha nye glass hele tiden, kan ikke akkurat be de om å skylle glassene sine heller lissom :ler:

Synes hvertfall ikke at dere bør ha halvannenlitersflasker. Det synes jeg blir litt stort og klumpete
Det syns jeg også..
Gjest Madam Felle
Skrevet

Bokser seg kjipt ut, og jeg ville ikke hatt det på bordene. Kunne brukt det til drinkmiksing senere på kvelden. Står det bokser rundt omkring, så ser det mer ut som en vanlig fest, og bryllup er ikke vanlig fest.

Rett og slett kjipt

Skrevet

Vi var i Sverige nå i helgen og droppet bokser fordi det blir litt feil synes jeg, men hadde nok ikke tenkt på det om noen andre hadde det :)

Skrevet

Er egentlig litt enig i det jeg å, men finner liksom ikke noe bedre løsning da..

Syns det er like ille (hvis ikke værre) med de billigbrusene, og store 1 1/2 L ser klumpete ut!

Æsj assa.. Er litt i villrede nå!

Men så skal ikke vi ha sånn skikkelig top class bryllup heller da, det skal være fint, ikke misforstå(!!) Men har leid et ganske koselig grendehus og det skal være litt uformellt...

Hmmm... Vanskelig!

Gjest Embla s
Skrevet

Jeg ville i allefall ikke tenkt økonomi på akkurat brusen folk skal drikke! Det er jo snakk om hundrelapper og må dere spare inn, ville jeg heller spart inn på andre ting enn brusen gjestene skal kose seg med!!! Jeg syns det virker billig og kjipt når vertskapet tydelig har tenkt økonomi framfor smak på akkurat sånne ting!

Skrevet
Er egentlig litt enig i det jeg å, men finner liksom ikke noe bedre løsning da..

Syns det er like ille (hvis ikke værre) med de billigbrusene, og store 1 1/2 L ser klumpete ut!

Æsj assa.. Er litt i villrede nå!

Men så skal ikke vi ha sånn skikkelig top class bryllup heller da, det skal være fint, ikke misforstå(!!) Men har leid et ganske koselig grendehus og det skal være litt uformellt...

Hmmm... Vanskelig!

Det som er fordelen med 1 1/2liters flasker er at de kan settes på gulvet, godt skjult bak et bordben eller en duk. Men vet jo ikke om det passer i deres tilfelle da.

Skrevet
Det som er fordelen med 1 1/2liters flasker er at de kan settes på gulvet' date=' godt skjult bak et bordben eller en duk. Men vet jo ikke om det passer i deres tilfelle da.[/quote'] Skjønner ikke helt jeg?? :klø: Da ser jo ikke gjestene disse...

Vi skal ikke ha noen til å servere brus, kun vin..

Vi skal ha ølflasker stående på bordet, et par grupper av øl og cider og brus (det var i alle fall tanken)

Skrevet
Jeg ville i allefall ikke tenkt økonomi på akkurat brusen folk skal drikke! Det er jo snakk om hundrelapper og må dere spare inn' date=' ville jeg heller spart inn på andre ting enn brusen gjestene skal kose seg med!!! Jeg syns det virker billig og kjipt når vertskapet tydelig har tenkt økonomi framfor smak på akkurat sånne ting![/quote']

Var ikke det at jeg absolutt måtte spare inn, bare tenkte det var en grei måte å gjøre det på, siden jeg ikke selv tenkte over at det på noen måte kunne se simpelt ut.. Syns egentlig ikke bokser ser så mye værre ut enn 1/2L plastflasker??? Siden det er det i hovedsak valget står mellom...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...