Gå til innhold

Hjelp!! Søker to filmer fra barndommen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Dette er et siste lille forsøk på å finne igjen to filmer jeg så på tidlig 90-tallet som barn. Men filmene var nok eldre enn dette, ihvertfall 1.utgavene.. Håper på at noen kaaaanskje skjønner ut i fra mine vage minner hvilke filmer det er:)

Film 1:

Dette synes jeg huske var en samle VHS med flere korte tegnefilmer. Den eneste jeg husker av én av tegnefilmene er mange bøker i høøye bokhyller hvor historienes figurer kommer ut av bøkene. Synes huske en bokorm og Jack og bønnestengelen. Mulig det var kun melodi gjennom hele tegnefilmen.. om det var Disney vet jeg ikke, men tror det var noe i likheten..

Film 2:

Dette er en hel/lang tegnefilm. Tegningene er veldig "virkelighetstro" og av nyere tid, ikke sånn som den forrige. Det lille jeg husker er to mus som er på en togstasjon, løper blandet benene til folk og hopper inn på et passasjertog. Jeg tror det prates på høyttaleren på togstasjonen, muligens på fransk.. musene er som sagt veldig naturtro, ingen klær og løper på alle 4...

håper noen av dere kjenner igjen noe og har noen forslag:laugh:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den første er "bøkenes herre". Det er ekte film først, så går den over i tegnefilm

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Teddi skrev:

Den første er "bøkenes herre". Det er ekte film først, så går den over i tegnefilm

Nei det var ikke den:/ jeg tror den jeg mener kun er én av flere korte tegnefilmer i en samlefilm.. men takk likevel:))

Skrevet

Kan filmen du tenker på være "Rattatouille"? :smilyblomst:

Skrevet

Kan den første være fantasia?

Anonymkode: 9e6c9...413

Skrevet

Anonymkode: 2982c...51c

Skrevet
På ‎05‎.‎09‎.‎2017 den 6.46, AnonymBruker skrev:

Kan den første være fantasia?

Anonymkode: 9e6c9...413

Jeg tenkte også Fantasia ut i fra den beskrivelsen. Ikke helt riktig, men passer ganske godt.
Den andre aner jeg ikke....

Skrevet

Den første: høres ganske lik ut som en VHS vi hadde med "gåsemors fortellinger" eller noe sånt. Det var tegnefilm med små historier som jack og bønnestengelen, humpty dumpty etc. Jeg husker imidlertid ikke noen bokhylle.

Nummer to tror jeg kan være denne? Den er iallefall vel verdt å se: https://en.m.wikipedia.org/wiki/An_American_Tail

Anonymkode: 85a52...ea0

• Liker 1
Skrevet

Mulig du finner noen opplysninger på IMDb.com

Skrevet
På 5.9.2017 den 5.43, Scapa skrev:

Kan filmen du tenker på være "Rattatouille"? :smilyblomst:

Nei det er ikke den:)

Gjest lillapippi
Skrevet (endret)

'

Endret av lillapippi
Skrevet
På 5.9.2017 den 6.45, AnonymBruker skrev:

Fant to korte tegnefilmer med figurer som kommer ut av bøker, men ligner ikke stort på det du beskriver. Googlet "characters come out of books cartoon" og "books come to life cartoon" men fant ikke stort mere.
https://www.youtube.com/watch?v=JaMHa57g2AQ

http://www.b99.tv/video/book-revue/

Jeg troooor faktisk at den første linken du la ut er "film 1"! Jeg kjenner vagt igjen flere ting, men føler likevel jeg aldri har sett andre ting.. men helheten føles riktig! Og jeg har nok kanskje laget en del bilder og versjoner av filmen for meg selv etter gamle minner:))

Skrevet
På 5.9.2017 den 6.56, AnonymBruker skrev:

Oi.. her var det noe som føltes kjent ut, men likevel mye som ikke gjør det! Toget, alle menneskebenene osv føles riktig ut, men musene og at de prater virker ikke kjent i det heletatt!... så blei veldig usikker nå.. kanskje jeg bare har laget "bilder" i hodet av det jeg tror jeg husker av filmen..Hehe.

Skrevet

Kan film to være Stuart Little? 

Skrevet
6 minutter siden, Cirkelin skrev:

Kan film to være Stuart Little? 

Nei den jeg refererer til er eldre enn det. Jeg så den nok tidlig på 90 tallet og da var den nok ikke ny..

Skrevet

Kan film 2 være om Bernhard og Bianca? 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Aldrisur skrev:

Kan film 2 være om Bernhard og Bianca? 

Nei det er nok ingen "kjent" film tror jeg...ihvertfall ikke kjent som Disney klassikere osv:)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...