Gå til innhold

Koster alle valpekurs så mue som 2000kr?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Har søkte litt etter valpekurs og synes det koster så mye.. Er det vanlig at det koster mellom 2-3000kroner? Hvor mye betalte du? Og er det noen som kan anbefale ett i Østfold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Vi hadde meldt oss på valpekurs til 2000 kr men har nå droppet ut. Anthon er blitt veldig lydig og er godt sosialisert takket være alle hundene i parken. Offentlig transport er han også godt kjent med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vindelspev
Vi hadde meldt oss på valpekurs til 2000 kr men har nå droppet ut.  Anthon er blitt veldig lydig og er godt sosialisert takket være alle hundene i parken.  Offentlig transport er han også godt kjent med...

Bare et lite obs ift hundeparker og små valper: det kan fort få negativt utslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er man medlem i en (lokal) hundeklubb, får man det ofte rimeligere enn ikke-medlem.

Her hvor jeg bor, er det oftest en hundeklubb som arrangerer kursene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der vi gikk koster der 1800 kr men fikk valpekurset til halv pris, gratis vaksine og 10% i butikken i 1 år. Grunnkurset betalte vi full pris for.

Hannemor, det er ikke dumt å gå på valpekurs uansett og Anthon er vel ikke gamle karen? Dere lærer teknikker på hvordan dere skal trene hunden til de enkelte øvelser, dere kan spørre om ALT dere vil (dukker gjerne opp masse spørsmål når man har valp i hus)og dere får lære om fòring (hva som er bra, hva som ikke er bra) og stell av hunden osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg betalte 600 for valpekurs i min hundeklubb. Hvor på Østlandet bor du?

Takk for svar alle sammen.

:P Jeg bor i Østfold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med Midnattsol.

Sosialisering av hund kan du gjøre mange steder. Som tidligere instruktør, vil jeg si......... det er eierene som går på kurs og har noe og lære. Det er nesten umulig og lære en valp noe på kurs annet enn sosialiseringsbiten, men det gir eierene input på hvordan jobbe hjemme og lære om hund og innlæringsteknikker samt problemløsning.

På kurs blir hund og fører en totalvurdering - ikke hunden som enkelt individ.......... det er et tospann som blir observert og lært. Eieren må få kunskap og øve hjemme i trygt og vandt miljø før en kan kreve noe i et "stressende" miljø.

Som tidligere instruktør og som aktiv med brukshund sitter jeg nå med en valp igjen etter syv år. Jeg trener mye hjemme (og jeg vet litt om hvordan og hva jeg skal trene), parallellt med dette oppsøker jeg hundemiljø hvor jeg IKKE trener men bare er der for å tilpasse hunden. Den dagen hunden er tilpasset dette stressende miljøet .......... så kan jeg trene der også, men da har jeg også opparbeidet en god kontakt og enkle øvelser i hjemmet før jeg kan få det til i DET miljøet.

Så tenk etter............ hundekurs/dressurkurs/valpekurs er i hovedsak kunskap til eier/ekvipasjen ikke hunden. Noe og jobbe med hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Jeg anbefaler deg å komme i kontakt med lokal brukshundklubb, de har som regel gode og rimelige kurs med godkjente instruktører.

Finnes mange hundekskoler rundt om kring som har kurs, og de kan ofte være dyre og uten kvalitet. Kjenner til et par slike steder og der er instruktørene ikke akkurat noe å skryte av, for å si det slik. Men dem om det. Jeg velger å kjøpe tjenester (gå på kurs) et annet sted :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Glemte en ting, her i brukshundklubben ligger kursene på ca 600,- for medlemmer (medlemskontigent på 400 pr år). Andre steder i byen koster kurs fra 1250,- til 2000,- (og de har ikke godkjente instruktører fra NKK, men utdannet gjennom andre "bevegelser"/metoder). Nei huff, vil ikke snakke stygt, det er ikke meningen, men jeg anbefaler virkelig brukshundklubben!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...