Gå til innhold

Strøk på oppkjøring igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde min andre oppkjøring og strøk igjen. Første gang kjørte jeg for fort inn i en rundkjøring og brøt vikeplikten så da skjønner jeg hvorfor, men i dag følte jeg det gikk fint.

Hadde oppkjøring i Billingstad, bør jeg kjøre opp en annen plass?

Alle jeg har kjørt med, inklusiv kjørelærer, sier jeg er flink å kjøre og fortjener lappen.

Jeg var sykt nervøs da, og gjorde det ikke akkurat bedre at jeg fikk en skikkelig grinebiter av en sensor. . 

Huff, utrolig lei meg nå!

Anonymkode: c7fd3...944

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har ikke noe med sensoren å gjøre. Det er du som dessverre ikke er godt nok forberedt på å kjøre bil alene. 

Hva sa sensoren du var dårlig på da? Du stryker ikke uten grunn.

Det er også sånn at mange kjøreskoler er elendige på å anbefale elever å øvelseskjøre litt ekstra slik at man blir bedre forberedt.

Anonymkode: 4f1d7...22e

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde også en grinebiter av en sensor, men jeg strøk ikke. Du stryker ikke hvis du er flink nok til å kjøre bil

Hvis du strøk første gangen på at du kjørte for fort inn i en rundkjøring, så kanskje du rett og slett kjørte generelt for fort nå også. Sensor skal skrive på en lapp hva som ikke er bra nok, så du får nok bare lese hva som står

Anonymkode: 1b7aa...9dc

Skrevet

Generelle tips på hvordan man består oppkjøringen:

-Ta det med ro og pust dypt dersom du føler deg stresset. Er du stresset så vil det påvirke kjøringen din

-Kjør super sakte inn mot kryss og rundkjøringer 

-Anta alltid at det kommer en bil når du kommer til vikepliktsskilt, og hvis det faktisk kommer en så vent (med mindre den er langt unna), ikke ta sjanser 

-Du skal ikke vise at du er flink til å kjøre, du skal vise at du er trygg nok til at man kan slippe deg ut på veiene alene uten ledsager 

Anonymkode: 2b2f3...0db

Skrevet

Han sa jeg var dårlig på tegngiving og å sjekke speil, men jeg kan ikke huske en gang jeg glemte å blinke og jeg sjekket speil ofte. Jeg kjører ikke perfekt men syns ikke jeg gjorde noen store feil! 

Jeg har ikke fått noe lapp fra sensor om hva jeg gjorde galt, ikke forrige gang heller.

jeg vil ikke ha oppkjøring med en sur sensor, blir så nervøs da! 

Skrevet
På 4.9.2017 den 18.46, AnonymBruker skrev:

Hadde min andre oppkjøring og strøk igjen. Første gang kjørte jeg for fort inn i en rundkjøring og brøt vikeplikten så da skjønner jeg hvorfor, men i dag følte jeg det gikk fint.

Hadde oppkjøring i Billingstad, bør jeg kjøre opp en annen plass?

Alle jeg har kjørt med, inklusiv kjørelærer, sier jeg er flink å kjøre og fortjener lappen.

Jeg var sykt nervøs da, og gjorde det ikke akkurat bedre at jeg fikk en skikkelig grinebiter av en sensor. . 

Huff, utrolig lei meg nå!

Det hjelper ikke å "føle" at det gikk fint. Det skal gå fint. Og det har det tydeligvis ikke gjort, uavhengig av hva du "føler". I trafikken hjelper det ikke å føle at man kjører godt, du må faktisk gjøre det. Øv mer. 

Anonymkode: c98f8...44a

• Liker 1
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han sa jeg var dårlig på tegngiving og å sjekke speil, men jeg kan ikke huske en gang jeg glemte å blinke og jeg sjekket speil ofte. Jeg kjører ikke perfekt men syns ikke jeg gjorde noen store feil! 

Jeg har ikke fått noe lapp fra sensor om hva jeg gjorde galt, ikke forrige gang heller.

jeg vil ikke ha oppkjøring med en sur sensor, blir så nervøs da! 

Hva med å ta en time med læreren din og be han fortelle deg alt han kan pirke på? Selv hadde jeg en veeldig pirkete lærer og føler i ettertid at det var bra. Han så ALT liksom :P  

Sensor kan ikke stryke deg bare fordi h+n er sur da🙈 Akkurat som at du kan få en smørblid en som stryker deg! 

Med tegngivning kanskje han mente at du blinket for sent? Når du skal ut av en rundkjøring skal du blinke for de som kommer imot deg selv om det ikke er noen bak deg. Vil gjenta det flere har skrevet her inne før: handler ikke om å vise hvor flink du er, men at du først og fremst tenker sikkerhet. Dette hjalp meg i forkant av oppkjøring. Tydelig kjøring, rolig inn mot kryss, fotgjengerfelt osv. Plasser deg riktig når det er plass og tenk trafikkflyt. Vær veeldig tydelig på at du har sett og tar hensyn til gående langs kanten i veien eller hunder osv. Hvis du ser at det kommer en rundkjøring til er det ikke vits i å gasse deg opp selv om grensa er 50.

Min oppkjøring gikk ikke perfekt, men hun sa at jeg kjørte sikkert og dermed var det trygt å sende meg ut på veien alene. Hun sa rett ut du er ingen dårlig sjåfør, men heller ikke en veldig god en. Fikk kommentar på at jeg svingte litt hakkete, av og til hadde blikket for nært bilen og den ene gangen jeg skulle parkere så ble det litt skeivt. Hun sa ikke noe på parkeringen da :P

Et siste tips er å gjøre et godt førsteinntrykk og svare godt på spm du får før dere kjører. Litt av testen er jo å sjekke hvordan man er under press da trafikken av og til kan være stressende og man fortsatt må kjøre riktig.

Lykke til🌸

Anonymkode: 7d0d2...d77

Skrevet

Det verste som skjer er at du må prøve igjen, det ordner seg til slutt!

Har forøvrig en kompis som strøk en gang fordi sensor mente han ikke så i speilene så da overdrev han skikkelig neste gang og snudde hodet så mye han kunne i stedet for å bare bruke øynene, da bestod han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...