Gå til innhold

Forsikringsselskap spionerer kynisk på folk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forsikringsselskaper kan overvåke deg uten at du vet det
DNB spionerte på og filmet kvinne i skjul
Tok video av at kvinnen bar handleposer, trodde ikke på at hun var ufør.
https://www.dinside.no/okonomi/dnb-spionerte-pa-og-filmet-kvinne-i-skjul/68648721

Forsikringsselskaper er ute etter å finne unnskyldninger for å kunne nekte å utbetale forpliktelsene sine.

Anonymkode: b5407...448

Skrevet

Dette er så gammelt nytt som det kan forbli. Mistenker forsikringsselskapene at folk lurer dem, så er en del av det å godta forsikringsvilkårene å godta at man om nødvendig blir "kikket i kortene" når man har fremsatt krav om utbetaling. 

Det er ikke slik en kan få inntrykk av, i overskriften din,  at forsikringsselskapet kynisk overvåker alle forsikringstakerne sine. Skjønt det er og mulig å frivillig la seg overvåke for å få lavere forsikringspremie. 

Er det din oppriktige mening, ts, at det er greit å svindel forsikringsselskapene? Om man dumper en bil i sjøen eller spiller syk så er det like mye svindel i mine øyne. Og ja, jeg vet hva jeg snakker om, jeg er nemlig alvorlig skadet og har vært igjennom en rekke rettssaker der min skade har blitt mistenkeliggjort, snudd og vendt på til det ubehagelige. 

Anonymkode: 2394b...751

• Liker 3
Skrevet

Ser ikke problemet. Forsikringsselskapet er et selskap som i hovedsak skal tjene penger. Om de urettmessig utbetaler penger til folk som ikke oppfyller vilkårene vil de tape penger. Business 101

Anonymkode: 3e0eb...3c9

• Liker 3
Skrevet

De er ikke opptatt av det moralske, å finne mennesker som ikke er syke som har lurt til seg forsikringspenger.

De er opptatt av å tjene penger, det er helt riktig. De er opptatt av å finne begrunnelser for å kunne nekte å betale ut forsikringspremie til de som har rettmessige krav, for på den måten å spare penger. Samme det om vedkommende de nekter penger faktisk er syk, det er ikke det viktige. Det viktige er å kunne tjene penger.

Anonymkode: b5407...448

Skrevet

Ser ikke problemet jeg. Hvis du har rent mel i posen, så burde det være uproblematisk at folk følger med på deg før du skal få utbetalt en ikke ubetydelig sum penger fra fellesskapet.

Det er ikke en menneskerett å tappe velferdsstaten for andres penger, men vi er heldige som har mulighet til å ta vare på de svakeste nettopp fordi svindel ofte (men ikke alltid) blir avslørt. Dessverre er det så mange folkesykdommer for "vondt i viljen" at vi kommer til å gå tomme for penger før alle som lever i dag har gått bort.

Anonymkode: bcb0c...274

Skrevet

Det er mye svindel ute og går blant uføre, eller "uføre". Gjelder selvsagt ikke alle, det gjelder et mindretall. Men noen er det, og bare bra at folk skjønner at de risikerer straff om de blir tatt for slik svindel :)

Skrevet

Dere som ikke ser problemet, Du veit ikkje kva du snakkar om, hehe, en digesjon fra Liv Signe Navarsete

Men seriøst, som kronisk syk, smerter 24/7, men hadde du møtt meg på gata, så kan du ikke se det på meg. Stikker jeg innom butikken på impuls å ikke har ryggsekken med meg, for jeg skal bare bare, så ender det opp med melk som da er tungt/vondt for meg å bære, da armene er en del av mine kroniske smerter. Poenget er, at du og ev forsikringsselskap kan ikke se hvordan jeg skynter meg hjem for å bære kortest mulig tid, hvordan jeg skifter vekta fra arm til arm for jeg har vondt, og ikke minst, greia er at "man tar smerten etterpå/senere" med kroniske smerter, så den handleturen som ble utvidet med 1 melk, gjør kanskje at jeg etter jeg har kommet hjem, at smerten stiger, og varer i timesvis. 

Melken er bare et eksempel, greia er at jeg kan gjøre ting jeg, bare for å få det gjort, spesielt hvis det er andre der, og jeg ikke vil vise hvor hvor gale det egentlig står til med meg, så kan jeg gjøre ting jeg, men tar smerten etterpå, som ingen ser. Dette er kun på en god dag, og en sjelden gang slikt oppstår, for jeg kan ikke gå på slike bommerter der jeg øker smerten til at kvelden blir helt fryktelig og jeg må ta sterke smertestillende ofte, jeg unngår jo å øke smertene. På dårlige dager ser du meg ikke, jeg er ikke ute. 

Så hvordan mente du at du ser ikke problemet? 

Anonymkode: cd576...018

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dere som ikke ser problemet, Du veit ikkje kva du snakkar om, hehe, en digesjon fra Liv Signe Navarsete

Men seriøst, som kronisk syk, smerter 24/7, men hadde du møtt meg på gata, så kan du ikke se det på meg. Stikker jeg innom butikken på impuls å ikke har ryggsekken med meg, for jeg skal bare bare, så ender det opp med melk som da er tungt/vondt for meg å bære, da armene er en del av mine kroniske smerter. Poenget er, at du og ev forsikringsselskap kan ikke se hvordan jeg skynter meg hjem for å bære kortest mulig tid, hvordan jeg skifter vekta fra arm til arm for jeg har vondt, og ikke minst, greia er at "man tar smerten etterpå/senere" med kroniske smerter, så den handleturen som ble utvidet med 1 melk, gjør kanskje at jeg etter jeg har kommet hjem, at smerten stiger, og varer i timesvis. 

Melken er bare et eksempel, greia er at jeg kan gjøre ting jeg, bare for å få det gjort, spesielt hvis det er andre der, og jeg ikke vil vise hvor hvor gale det egentlig står til med meg, så kan jeg gjøre ting jeg, men tar smerten etterpå, som ingen ser. Dette er kun på en god dag, og en sjelden gang slikt oppstår, for jeg kan ikke gå på slike bommerter der jeg øker smerten til at kvelden blir helt fryktelig og jeg må ta sterke smertestillende ofte, jeg unngår jo å øke smertene. På dårlige dager ser du meg ikke, jeg er ikke ute. 

Så hvordan mente du at du ser ikke problemet? 

Anonymkode: cd576...018

Trafikkpolitiet har i prinsippet gjort dette i alle år; hvis du følger fartsgrensen i 99,99% av tiden, men kjører for fort i et galt tidspunkt så kan du få fartsbot allikevel. Det finnes ingen grunn hos staten for å gi noen fritak fordi man ellers er snill og syk det meste av tiden. Sånn må det dessverre verre for forsikringssjekk også.

Anonymkode: 1fc38...3fa

• Liker 1
Skrevet

Det høres jo heller ut som om denne frøkna har rundlurt NAV og ble knepet av forsikringsselskapet.

Her har NAV mye å lære..

Anonymkode: b0048...94c

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er helt greit at ved mistanke om svindel, så kan personer overvåkes og ev avsløres. Helt i orden. Godt at de kan bli tatt, de elendige svindlerne!

Er selv uføretrygdet, men har "rent mel i posen", så meg kunne de godt overvåket eller sjekket om de ville. 

Skrevet

Det er ok å etterforske. Flere svindlere har blitt avslørt ved denne fremgangsmåten. 

Anonymkode: 6d886...9c1

Skrevet
På 4.9.2017 den 19.50, JackIost skrev:

Det er mye svindel ute og går blant uføre, eller "uføre". Gjelder selvsagt ikke alle, det gjelder et mindretall. Men noen er det, og bare bra at folk skjønner at de risikerer straff om de blir tatt for slik svindel :)

Du bruker irriterende mange smilefjes, og stort sett er de helt upassende i konteksten, som her. Slutt med det, er du snill. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du bruker irriterende mange smilefjes, og stort sett er de helt upassende i konteksten, som her. Slutt med det, er du snill. 

Du får søke jobb som moderator og innføre en regel mot det, om det plager deg så mye :)

Og selvsagt er det bra om folk skjønner at svindel kan bli oppdaget, og at det da vil få konsekvenser :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...