Lerke3000 Skrevet 4. september 2017 #1 Skrevet 4. september 2017 (endret) Hei kjære alle Etter å ha jobbet flere år i oljebransjen, er jeg blitt arbeidsledig. Perioden med dagpenger blir en gang over, og jeg må begynne å tenke på å tjene penger etter hvert. Jeg tenker på å snart etablere et foretak, som kan gi meg en viss inntekt. Det er en boliglån som jeg betjener, og privatøkonomien er ellers ikke spesielt frodig Jeg vurderer å søke et forbrukerlån hos en bank, som har gitt meg tilbud om dette. Lurer på om dere har noen formeninger om noe så skummelt som forbrukslån? Er det noen som var bort i det og hadde dermed en innmari positiv opplevelse, eller omvendt - noe som dere aldri skal gjøre igjen eller anbefale noen? Setter stor pris på alle tilbakemeldinger Endret 4. september 2017 av Lerke3000
Joppeline Skrevet 4. september 2017 #2 Skrevet 4. september 2017 Se litt på rentene, så ser du hvor skummelt det er! 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #3 Skrevet 4. september 2017 Når du ikke har dærlig inntekt kan et forbrukslån lett sette deg i luksusfellen. Selg heller ting du ikke trenger, og gå ned i forbruk og boligstandar. Det er noe som heter å sette tæring etter næring. (Ivar Aasen) Anonymkode: 3ce18...372
Gjest Un nouveau départ Skrevet 4. september 2017 #4 Skrevet 4. september 2017 Ikke ta opp forbrukslån, det er bare kostbart og ikke løsningen på noe. Vet at livet på dagpenger ikke er lønnsomt, regner med at du har ca. 21.000 utbetalt pr mnd. og det er ikke mye å rope hurra for, men se heller på hvordan du kan bruke de pengene best mulig og lev nøkternt. Et forbrukslån er ALDRI løsningen på et problem, bare noe som skaper ytterligere problemer vil jeg si.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #5 Skrevet 4. september 2017 Man starter ikke et foretak på kreditt, når man har 0 kr i sikker inntekt å falle tilbake på. Få deg jobb, spar opp litt kapital, så kan du regne på om du tåler risikoen da (det gjør du ikke nå!). Anonymkode: 71379...c0a
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #6 Skrevet 4. september 2017 Alt jeg eier er kjøpt med kredittkort. En suuuper måte skaffe seg fine ting på. Har plutselig råd til å slå til på tilbud og salg . Passer på betale i tide da. Kan anbefales..... Anonymkode: f9b76...72e
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #7 Skrevet 4. september 2017 Jeg ville aldri ha tatt opp forbrukslån dersom jeg ikke hadde visst at jeg ville klare å betjene det før rentene begynner å løpe. Hvor risikofylt er etablering av foretaket du nevner? Anonymkode: c4570...4bf
prt90 Skrevet 4. september 2017 #8 Skrevet 4. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Man starter ikke et foretak på kreditt, når man har 0 kr i sikker inntekt å falle tilbake på. Få deg jobb, spar opp litt kapital, så kan du regne på om du tåler risikoen da (det gjør du ikke nå!). Anonymkode: 71379...c0a De aller fleste foretak blir startet på kreditt, men ikke til kreditt med 30% rente. Hvis du skal starte et foretak må du finne deg billigere finansiering!
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #9 Skrevet 4. september 2017 Det er i en SÅNN situasjon man absolutt virkelig IKKE tar opp forbrukslån. Anonymkode: 3d08c...1d0
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #10 Skrevet 8. september 2017 ALDRI ta opp forbrukslån. Vi var nødt til det pga moms og skattekrav til enkeltpersonsforetak . Tok opp 400.000 hos Santander. Betalte minimum PR mnd på 5500,- (rundtom.. hadde ikke råd til mer) Vi refinansierte boliglånet slik at vi kunne betale dette ut etter litt over et år tror jeg. Da hadde vi betalt 5500- i 12-13 mnd. Da jeg skulle overføre var lånet fremdeles på litt over 400.000. 😒Altså etter 12-13 måneder. Enda vi hadde betalt inn over 66.000. ALDRI ALDRI ALDR ta opp forbrukslån!!!!!!!! Anonymkode: 10fd2...7f7
Try2 Skrevet 8. september 2017 #11 Skrevet 8. september 2017 På 4.9.2017 den 17.52, AnonymBruker skrev: Alt jeg eier er kjøpt med kredittkort. En suuuper måte skaffe seg fine ting på. Har plutselig råd til å slå til på tilbud og salg . Passer på betale i tide da. Kan anbefales..... Anonymkode: f9b76...72e Ikke noe galt i K.KortMEN her er det snakk om forbrukslån. Ser mange reklamer om dette (og de er nødt til å vise rentene...alltid med en liten skrift). Hold deg langt unna disse lånene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå