AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #1 Skrevet 4. september 2017 Om man møter partner nummer to og begge har barn fra før, for så og starte på runde to sammen. Ja, da blir jo et evig virrvarr av barn her og der, ekser og eks-svigers, samt ny svigerfamilie og hurrameirundt. Noen som har det slik eller vet om noen som har det slik? Hvordan fungerer familielivet da? Er det mye fordommer rundt disse type familier? Anonymkode: 71871...c5d
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #2 Skrevet 4. september 2017 Jeg har det sånn. Vi har begge to fra før og en felles. Jeg opplever ingen fordommer mot familiesituasjonen, og alle barna har det veldig bra. Men fy f så vanskelig. Hadde jeg kunne valgt om igjen ville jeg ALDRI involvert meg i en mann som hadde barn fra før.. Anonymkode: 549d9...df5 2
Gjest NotNaomi Skrevet 5. september 2017 #3 Skrevet 5. september 2017 Er det ikke ganske vanlig egentlig?og har det ikke vært det i lang tid? Fordommer? Har ikke tenkt så mye på det annet enn at det kan skje forskjellsbehandlingen. Som at besteforeldre på farens barns side gir disse barna mye mer enn barna til moten. Sånne ting har jeg tenkt litt på. Kan ikke bare være lett.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #4 Skrevet 5. september 2017 Dette er jo veldig vanlig, og blir kanskje mer og mer vanlig også. Det er den nye moderne familien Jeg har to vennepar som har mine og dine barn (men ingen felles). De har ganske store barn begge (over 10-15 år) og jeg vil tro at det er enklere jo større og mer selvstendig barna er. De har det veldig fint alle sammen, og det eneste utfordringene jeg har hørt snakk om, er slitsomme ekspartnere . Noe som oftest er utfordringen når man ikke er slike forhold også Jeg tror løsningen i slike forhold er å være rause med hverandre (og ekspartnere) og akseptere at livet vil handle litt mer om logistikk enn andres Anonymkode: 4ee12...570 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #5 Skrevet 5. september 2017 Man må ikke få barn med alle man møter. Jeg har liten respekt for folk som lager barn for å skape lim i forholdet. Anonymkode: 4c1a9...1aa 6
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #6 Skrevet 5. september 2017 Det går stort sett bra for mannen og hans forhold til sine stebarn, men kvinnen og hennes forhold til hennes stebarn (altså mannens barn) går sjeldent bra. I tillegg setter sjelden mannen ned foten ved uenighet, slik at det er mannens barn som får lide for slike forhold. Kvinnens barn blir tatt vare på av kvinnen i huset. Aldri inngå et slikt forhold med en mann som har barn. Bruk en mann som ikke har barn fra før, men kvinnen kan ha barn. Menn er for puslete til å be slike kvinner skjerpe seg, og det går kun utover barna. Anonymkode: daecb...198 2
Simbyxor Skrevet 5. september 2017 #7 Skrevet 5. september 2017 Vet om noen som har det slik. Er ikke for det, for å si det sånn. 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #8 Skrevet 5. september 2017 Jeg har vært enslig mor til 2 barn i 9 år. Og har vært i forhold med noen menn med barn, men det har ikke gått. For far lar seg fullstendig styre og kontrollere, av sin lille prinsesse. Så når barnet finner, ut at hun bare vil ha pappa for seg selv, ja da må hun selvfølgelig få det. Så jeg har ikke hatt samboer i løpet av disse årene. Og nå dater jeg enten menn uten barn, menn som har store barn, eller bare har barna annenhver helg. Anonymkode: d1e43...c98 2
Gjest chisandra Skrevet 5. september 2017 #9 Skrevet 5. september 2017 Fatter ikke hvordan folk orker å produsere ny familie flere ganger. Blir jo bare kaos.
MapleSirup Skrevet 5. september 2017 #10 Skrevet 5. september 2017 Jeg vet ikke om noen som lykkes godt med dine, mine og våre. "dine og mine" kan gå "mine og våre" kan gå. 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #11 Skrevet 5. september 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Om man møter partner nummer to og begge har barn fra før, for så og starte på runde to sammen. Ja, da blir jo et evig virrvarr av barn her og der, ekser og eks-svigers, samt ny svigerfamilie og hurrameirundt. Noen som har det slik eller vet om noen som har det slik? Hvordan fungerer familielivet da? Er det mye fordommer rundt disse type familier? Anonymkode: 71871...c5d Ansvarlige, oppegående mennesker bevarer hver sin bolig, og flytter overhode ikke sammen. De treffes i uker de ikke har barna. Anonymkode: 18963...793 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #12 Skrevet 5. september 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ansvarlige, oppegående mennesker bevarer hver sin bolig, og flytter overhode ikke sammen. De treffes i uker de ikke har barna. Anonymkode: 18963...793 Helt enig. Det eneste riktig er å bevare den gode stabiliteten til barna, og så kan man heller ta opp igjen kjærligheten når barna er store. Anonymkode: 4c1a9...1aa 5
Carrot Skrevet 5. september 2017 #13 Skrevet 5. september 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Om man møter partner nummer to og begge har barn fra før, for så og starte på runde to sammen. Ja, da blir jo et evig virrvarr av barn her og der, ekser og eks-svigers, samt ny svigerfamilie og hurrameirundt. Noen som har det slik eller vet om noen som har det slik? Hvordan fungerer familielivet da? Er det mye fordommer rundt disse type familier? Anonymkode: 71871...c5d Veldig mye fordommer og veldig mange som skal mene alt mulig.. Hos oss fungerer det helt fint med mine barn, våre barn, andres barn som bor hos oss på heltid eller deltid - og det beste er at alle foreldrene forholder seg bra til hverandre, alle besteforeldrene og annen familie også fordi alle ønsker det beste utgangspunktet for ALLE ungene! 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #14 Skrevet 5. september 2017 Jeg står nær en mine, dine, våre-familie. Her hadde de en hver og har fått en sammen. I det daglige fungerer de som hvilken som helst kjernefamilie. Her har barna begrenset kontakt med mor/far som ikke er i "storfamilien", av ulike årsaker.. Så her har ikke barna annenhver uke hos mor og far. Det gjør det kanskje litt ryddigere. Ellers ser jeg ingen ulemper.. Etter noen år så er familien så godt sveiset sammen:) tanter og onkler er like mye tante og onkel for stebarna. Det er jo kun sin farmor farfar/ mormor morfar via den forelderen som ikke er i storfamilien de har for seg selv. Blir jo mer splittet i julefeiringen enn andre familier, feks. Da de skal feire litt med alle sine slektninger. Og det kan jo oppstå problemer i hvilken som helst familie dersom ekser ikke klarer å samarbeide ordentlig, men man må jo legge breisida til og få det til å fungere best mulig for barnet/barna. Anonymkode: 70501...7ce 1
Rosalie Skrevet 5. september 2017 #15 Skrevet 5. september 2017 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt enig. Det eneste riktig er å bevare den gode stabiliteten til barna, og så kan man heller ta opp igjen kjærligheten når barna er store. Anonymkode: 4c1a9...1aa Man kan da fint pleie kjærligheten selv om man er særboere. 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #16 Skrevet 5. september 2017 1 time siden, Rosalie skrev: Man kan da fint pleie kjærligheten selv om man er særboere. Ja det går fint. Men det virker som at de er ganske utelukket for mange. Anonymkode: 4c1a9...1aa
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #17 Skrevet 5. september 2017 Vi har bestemt oss for å ikke få barn sammen... vi har mine, dine, hans og hennes barn... altså hans ex kone og min ex mann har fått nye barn med ny partner.. vi låner heller de barna... Så kan vi levere dem tilbake når de blir umulige 😝 Anonymkode: 56d30...ed1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #18 Skrevet 5. september 2017 Jeg har 1 barn, han har 2. Vi skal ha hvertfall 1 barn sammen og ser ikke hva som kan bli problematisk med det.. Anonymkode: ce8d1...a85
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #19 Skrevet 5. september 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har 1 barn, han har 2. Vi skal ha hvertfall 1 barn sammen og ser ikke hva som kan bli problematisk med det.. Anonymkode: ce8d1...a85 Så trist at du ikke ser det. Barna kjenner det og de ser alt. Stakkars barn 😢😨 Anonymkode: 18963...793 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #20 Skrevet 5. september 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Ansvarlige, oppegående mennesker bevarer hver sin bolig, og flytter overhode ikke sammen. De treffes i uker de ikke har barna. Anonymkode: 18963...793 Hva hvis man ikke har barnefri da? Skal man da gi opp kjærligheten helt, de neste 18 år. Anonymkode: d1e43...c98 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå