Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg pleier å få mensen regelmessig, jeg pleier å få det 20 ca hver måned, dette betyr at jeg skal ha eggløsningden perioden fra 01 til 10 et sted mellom der, men har tatt den eggløsningstesten i flere dager på rad den sier at jeg ikke har eggløsning ? Er der feil ? 

Anonymkode: d11eb...3c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det høres fornuftig ut.

Ville testet 2 ganger for dagen 4.-7. og testet på kvelden de andre dagene, ikke morgen.

Anonymkode: dc3af...32a

Skrevet

Du kan ha el tidligere også. Om du først begynner på den 1. i mnd, er du allerede på syklus dag 11-12. Da kan el allerede være over. Begynn å teste fra syklusdag 28. Og test flere ganger om dagen. Som regel er LH høyest på ettermiddagen/kvelden, men hos noen kan den også være best om morgenen. 

Pass også på at det er noen timer siden sist du tisset, og at du ikke har drukket veldig mye før du tar testen. Da er urinen for svak til at testen plukker opp noe. 

Anonymkode: 61e4e...38d

Skrevet
På 5.9.2017 den 8.13, AnonymBruker skrev:

Du kan ha el tidligere også. Om du først begynner på den 1. i mnd, er du allerede på syklus dag 11-12. Da kan el allerede være over. Begynn å teste fra syklusdag 28. Og test flere ganger om dagen. Som regel er LH høyest på ettermiddagen/kvelden, men hos noen kan den også være best om morgenen. 

Pass også på at det er noen timer siden sist du tisset, og at du ikke har drukket veldig mye før du tar testen. Da er urinen for svak til at testen plukker opp noe. 

Beklager men jeg kjønte ikke det med 28 i syklusdagen, så eksempel om jeg får mensen den 20.09 så når har jeg eggløsning ? Når skal jeg ta eggløsningstest ? Tusen takk for svar

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Beklager men jeg kjønte ikke det med 28 i syklusdagen, så eksempel om jeg får mensen den 20.09 så når har jeg eggløsning ? Når skal jeg ta eggløsningstest ? Tusen takk for svar

Det "Normale" er å få eggløsning ca 14 dager før neste menstruasjon. Så om du får mensen 20.09, vil man normalt sett regne med at eggløsning er rundt 06.09. Så denne mnd kan det allerede være for seint. 

Men dette er ikke skrevet i stein, noen har tidligere, og noen har seinere. Jeg hadde el bare 11-12 dager før første mensdag. Andre har mye lenger igjen. 

Det anbefales at man begynner å teste for el seinet på syklusdag 10 (altså 10 dager etter første mensdag). Men det kan hende du må teste enda tidligere også, om du aldri får positiv test. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...