Gå til innhold

baby nekter å ligge i vogn...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har noen gode tips til å få baby til å akseptere vognen? Baby er 7 uker og  bare hylskriker i vognen. Jeg har bekkenproblemer etter fødsel og greier ikke bæresjal eller lignende, hvis ikke hadde det vært en løsning. Vi kommer oss ingen steder, er stuck i huset,  og mor er rimelig brakkesjuk! 

Anonymkode: ea94a...4b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke noen gode råd, annet enn å google "klistremerkebaby" eller "frimerkebaby" :) Du er langt ifra alene om å ha det sånn, selv om det er en mager trøst. 

Anonymkode: 2e7a2...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gråter baby like mye etter 5 minutters bevegelsestrilling og? Kan være at du bare må trille litt for å få tilvenning :vetikke: 

Anonymkode: 7ac04...8f7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan kjenne i vognen om den er litt hard? Kanskje litt mer mykt under vil hjelpe.
En sutteklutt kanskje? Noe som dufter deg. Kanskje et putetrekk i starten som du har hatt i sengen med deres duft. 
Aner ikke hva man gjør med babyer, men tenker at om den skriker er det enten seperasjon angst eller kanskje noe som føles feil. Kanskje det er litt skummelt inni vognen for barnet, så kanskje en liten oppladbar lampe kan være tingen. :) 
De har spøkelses lamper på ikea ment for barn (kan me andre ord sikles på). 
Kanskje om det er karm på barnevognen eller solskjerm, ta denne ned i starten og se om det er denne som skremmer barnet. 

Endret av Drakan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

" bygg opp" vognbagen slik at ungen kan ligge hevet så mye at den kan se over kanten og ha kalesjen nede slik at den ikke sperrer for utsikten. Vi bygget opp med dobbel dyne og pute og div pledd på den alderen. Eneste som fikk ungen til å godta vogna. 

Anonymkode: bed6f...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke uvanlig. Nyfødte har levd i vektløs tillstand og kan ha tilpassningsproblemer med tyngdekraften😉 Det er utrolig slitsomt å ikke komme seg ut, men gjør som ei nevner over her. Legg i noe som lukter av deg. Ikke gå på butikken med det første, men ta flere korte trilleturer i nabolaget. Kanskje det vil hjelpe. Liker baby å sove i kurv/seng? Eller vil den helst sove i armene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gråter baby like mye etter 5 minutters bevegelsestrilling og? Kan være at du bare må trille litt for å få tilvenning :vetikke: 

Anonymkode: 7ac04...8f7

Deter mulig. Jeg virkelig hater at baby gråter, så det er jo mulig fråtsingen ville gitt seg, men hvirfor da? Fordi baby gir opp fordi gråtingen ikke fører til hjelp, eller fordi h*n aksepterer vognen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Drakan skrev:

Kanskje du kan kjenne i vognen om den er litt hard? Kanskje litt mer mykt under vil hjelpe.
En sutteklutt kanskje? Noe som dufter deg. Kanskje et putetrekk i starten som du har hatt i sengen med deres duft. 
Aner ikke hva man gjør med babyer, men tenker at om den skriker er det enten seperasjon angst eller kanskje noe som føles feil. Kanskje det er litt skummelt inni vognen for barnet, så kanskje en liten oppladbar lampe kan være tingen. :) 
De har spøkelses lamper på ikea ment for barn (kan me andre ord sikles på). 
Kanskje om det er karm på barnevognen eller solskjerm, ta denne ned i starten og se om det er denne som skremmer barnet. 

Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, tekjerringa skrev:

Det er ikke uvanlig. Nyfødte har levd i vektløs tillstand og kan ha tilpassningsproblemer med tyngdekraften😉 Det er utrolig slitsomt å ikke komme seg ut, men gjør som ei nevner over her. Legg i noe som lukter av deg. Ikke gå på butikken med det første, men ta flere korte trilleturer i nabolaget. Kanskje det vil hjelpe. Liker baby å sove i kurv/seng? Eller vil den helst sove i armene dine?

Aksepterer bsbynest, og noen  ganger bedsidecriben, men liker jo godt å sove på meg ja... Det er liksom spesielt vognen som er forhatt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

" bygg opp" vognbagen slik at ungen kan ligge hevet så mye at den kan se over kanten og ha kalesjen nede slik at den ikke sperrer for utsikten. Vi bygget opp med dobbel dyne og pute og div pledd på den alderen. Eneste som fikk ungen til å godta vogna. 

Anonymkode: bed6f...75e

Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du plass til nestet oppi vogna da? 

Her var vogna ubrukelig en del uker (han nektet fullstendig), og så ble den ok hvis han sov, men ikke i våken tilstand. Var først rundt 8 mnd han begynte å like vogna godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ville heller ikke ligge i vogn. Han sovnet aldri der, var bare urolig og ville opp. Jeg la babynestet i vognen så han fikk det mykere og trangere, også fikk han en av mine tskjorter som koseklut og det hjalp veldig her. Nå er han 3 mnd og kan sove lenge i vognen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte mye store gulpekluter og jeg la som regel en under hodet til babyen når jeg matet eller bysset. Dette fordi vi begge er varme og vi ble begge så svette. Når han sovner la jeg ham ned i vogna (som han ikke likte så godt) men lot kluten fortsette å ligge under hodet. Også tok jeg ham ikke opp mer det samme han våknet med mindre han gråt. Varmen fra kluten gjorde at han ikke våknet, den luktet sikkert litt av meg. Og når han ofte våknet i vogna etter fredelig søvn, så ble han vant til den. Etter en uke med mange lurer I vogna på stuegulvet, så begynte vi å trille turer hvor jeg la ham våken ned i vogna og han sovnet på tur. Det var gått fra fremmed sted til kjent og trygt. 

Anonymkode: 46795...ef4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...