Gå til innhold

Hvilke kritierer har du for å legge til noen på facebook?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke kritierer har du for å legge til noen på facebook? 

Anonymkode: 95d33...e38

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke kollega/jobbforbindelse. 

Det skal være en faktisk venn/god bekjent. Jeg legger ikke til Tone jeg snakket med i 5 min på en konsert en gang, for å si det sånn. 

Anonymkode: f67e1...9b6

• Liker 1
Skrevet

Jeg skal kjenne personen så godt at det ville vært naturlig å slå av en prat om vi traff hverandre på butikken. Dersom jeg ikke kjenner folk så godt at jeg ikke hadde hilst på gata ser jeg ingen grunn til at de skal være venn på Facebook heller.
Blir aldri venner med klienter fra jobb eller barn under 13 år, selv om det er unger jeg kjenner godt gjennom ungene mine, eller folk jeg har å gjøre med til daglig.

• Liker 1
Skrevet

Jeg legger bare til folk jeg har en relasjon med, eller trenger å ha kontakt med av div grunner. Ellers så har jeg endel facebookvenner som er gamle venner/bekjente/studiekamerater som jeg ikke treffer lenger og det er hyggelig å opprettholde litt kontakt med. Men jeg legger ikke til folk jeg knapt kjenner eller som det ikke er naturlig å snakke med hvis jeg treffer dem. 

Anonymkode: d4470...56d

Skrevet

Jeg legger til alle som spør som jeg har et eller annet forhold til, det være seg jobb eller privat. 

Hva jeg deler med hvem, styrer jeg via lister, og de som støyer i feeden min blir mutet.

Skrevet

Ikke jobb eller kollega. Samt noen jeg har interesse av å chatte med jevnlig, ellers ser jeg ingen grunn til å bare ha folk på Facebook. 

Skrevet

Kollega ok. Sjef? Ikke ok. 

Ellers som nevnt, legger kun til og/eller godtar de som jeg kunne ha slått av en prat med på butikken. 

Skrevet

Som flere skriver over: Folk jeg faktisk kan slå av noen ord med om vi ser hverande.

Skrevet
8 minutter siden, dillyduzit skrev:

Kollega ok. Sjef? Ikke ok. 

Ellers som nevnt, legger kun til og/eller godtar de som jeg kunne ha slått av en prat med på butikken. 

Enig. Møter jeg noen jeg er facebook-venn med som ikke hilser på meg, er det sletting. 

Skrevet

Jeg har vel nesten ingen grenser på Facbook. Både kolleger og elever får legge meg til. Absolutt alle som jeg har gått i klasse med blir også godkjent. MEN, jeg er litt forsiktig med å godta de som ikke har noen felles venner og ikke deler informasjon om seg selv. Jeg liker å vite hvem folk er.
På snapchat har jeg bare mine ti nærmeste familie/venner. 

Skrevet

Folk jeg prater med om jeg møter de, venner og bekjente. Har blitt lagt til av andre og godkjent i påvente av at de skal skrive/snakke med meg. Når de da ikke engang hilser på butikken, blir de slettet.

Jeg godkjenner ikke/ legger ikke til barn, kolleger eller folk jeg ikke vet hvem er.

Skrevet (endret)

Jeg legger ikke til ukjente mennesker, men ellers legger jeg til de fleste jeg har hatt eller har kontakt med. Både nære og fjerne. Går helt fint om vi ikke hilser på butikken liksom. 

Men jeg deler heller aldri noe personlig på facebook. Legger ikke ut statuser eller bilder, og filtrerer det som jeg blir tagget i. Så jeg anser meg selv som kjedelig på facebook, og viss kjente/bekjente likevel ønsker å være venn med meg så er det jo opp til dem. 

Endret av Mass
Gjest NotNaomi
Skrevet

Fikk mange gjennom ulike grupper jeg var medlem av. Syntes det var morsomt å se statuser fra andre land osv. Så kjedelig med bare de en kjente og visste om i "virkeligheten". Greit nok,men var ikke akkurat de mest spennende. Ofte kun de bildene av barna og alt det "koselige"alle gjorde i helgen. Altså helt ærlig :- hvem fler enn de i familien,om enn de syns det er interessant at dere var ute i skauen og tente bål? Og det var nærmest det mest "spennende".

Myye morsommere å få foto fra andre land og ukjente steder. Og en så forskjell på kulturer. Hadde en del amerikanske,og jentene hadde et annet syn på menn og forhold enn det vi har. De var ofte "gammeldagse". Så mye mer underholdende med ukjente. 

Skrevet

Voldsomt til Facebookmas her inne for tida

Anonymkode: 80103...1f2

Skrevet

Vi skal enten være i familie, eller gode venner. Jeg legger ikke til bekjente av bekjente, eller Bjarne jeg gikk i klasse med for 15 år siden.

Skrevet

Jeg legger aldri til noen, det hender jeg godtar. Men da må det være noen jeg vet hvem er. Jeg godtar ikke forespørsler kun for å fylle opp lista å late som jeg har så mange bekjente og venner. Jeg har færre enn 20 fb, og alle har jeg en relasjon til. Er i slutten av 20-årene. 

Anonymkode: 9ae9c...070

Skrevet

Kollega ok, sjef nei. Random på byen som jeg ikke ønsker å møte igjen, nei. 

Gjest Margit Spat
Skrevet

Jeg takker ja til invitasjoner fra folk jeg ville sagt hei til om jeg møter dem på gata.
Jeg sender invitasjoner selv til folk jeg jobber med, folk jeg møter gjennom hobbyer ,og andre som jeg blir kjent med og har en god tone med. Da jeg jobbet som leder sendte jeg ikke forespørsel til underordnede, men hvis de ville legge til meg så aksepterte jeg. 

Jeg har en salig blanding av ekte venner, nåværende og tidligere kolleger, studiekompiser, gamle bekjente fra skolen, folk jeg kjenner gjennom felles interesser og familiemedlemmer på vennelista. 

Skrevet

Kommer HELT ann på.

Noen kan jeg ha sett i en gruppe jeg er aktiv i og syntes de bidro med noe smart i den gruppa og hadde en interessant profil, så legger jeg de til for å lære mer av de tingene de poster, det kan være folk fra hele verden.

Men om det er folk fra min egen by så skal jeg ha møtt de flere ganger og ha en relasjon til de før jeg legger de til.

Anonymkode: 314e9...b24

Skrevet

Før la jeg til hvem som helst av bekjente i hjembyen, folk jeg ikke pratet med på butikken en gang.

Men de siste månendene har jeg slettet enormt mange, og har for det meste bare folk som jeg har en relasjon til, eller som jeg hilser på når jeg møter de på butikken.

Anonymkode: 8dc7e...528

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...