Gå til innhold

Ned i fettprosent

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har virkelig fått motivasjon til å få "drømmekroppen" i det siste, dvs få.bort det jeg har av magefett og det som tyter ut ved armhulene når jeg har på singlett. Har blitt litt slappere i kroppen i sommer, så nå trenger jeg en forandring. 

Jeg er 22 år gammel og spiser relativt sunt, men skeier ut litt i helgene, noe jeg mener bør være lov. Kan informere om at jeg ikke tåler gluten og for det meste går for laktosefri melkeprodukter, hvis det skulle ha noe å si.  Er veldig glad i vegetarisk mat, men spiser også fisk og kyllingkjøttdeig i løpet av uken. Havregryn, makrell i tomat og cottage cheese spiser jeg nesten daglig.

Trener som oftest 4 ganger i uken, noe jeg har gjort de siste årene (med unntak ferier og lignende). Har nå planer om å øke til 5 økter i uken, der to av dem skal gå til kondisjonstrening og resten til styrke (knebøy, hip-thrust osv). 

Er det noen med litt erfaring på dette feltet som har noen tips å komme med? Hva slags kondisjonstrening bør jeg gå for for å minske fettprosent? Er det enkelte øvelser (f.eks. baseøvelser) jeg bør gå for? Hvordan bør jeg spise? Andre tips?

Anonymkode: 7d228...645

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du senker ikke fettprosenten med trening, du må spise mindre enn du forbrenner. Ikke så mye mindre enn du gjør nå, men litt mindre.

Skrevet

Du er ikke verdt hverken mer eller mindre uansett hvordan kroppen din ser ut. Tren for å holde deg frisk, og spis for å holde deg mett, så skal du se at du ikke trenger noe mer for å bli lykkelig.

For du er perfekt akkurat som du er 😄

Skrevet
48 minutter siden, Pringle skrev:

Du senker ikke fettprosenten med trening, du må spise mindre enn du forbrenner. Ikke så mye mindre enn du gjør nå, men litt mindre.

Hun trenger ikke spise mindre dersom hun øker forbrenningen ved trening ;) Da går hun ned uansett siden hun da vil forbrenne mer enn hun spiser. 

Jeg trener aller mest fordi jeg elsker det, men det er jo ganske fantastisk å ha en flott kropp i tillegg! Motivasjonen er dog ikke kroppen, for da hadde den dalt ganske fort siden det er en overfladisk motivasjon, men det som motiverer meg er at jeg greier en repetisjon til med styrke eller kan løpe intervallene med 1 km/t fortere og at jeg bare suser forbi alt og alle uten noe problem når jeg går på fjelltur fordi jeg er i så god form. 

TS: Du trenger ikke dele opp styrke og kondisjon. Du kan kjøre to intervalløkter i uka der du trener styrke etterpå og så kan du i tillegg ha en (men helst to) styrkeøkt der du varmer opp bare med sånn 1000-2000 meter roing eller sykling i 10 minutt og så kan du ha en økt med terrengløp, langkjøring eller en fjelltur der du virkelig får opp pulsen og svetter i noen timer. Da har du det jeg kaller 5 økter i uka, men det som du sikkert ser på som 7 økter i uka dersom du kjører 4 styrkeøkter og ikke 3. Da ser du at du får 2 hviledager. Dette er min oppskrift til toppform, men er du ikke godt trent er ikke det sånn at du må kjøre alle øktene hardt eller ta så mange økter til å begynne med. 

Anonymkode: 46e22...a3c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...