Gjest Anonymous Skrevet 16. januar 2005 #1 Skrevet 16. januar 2005 Hva skal man gjøre når man har mistet mobilen? Var på fest i går og klarte å miste mobilen min:( da jeg ringte den var den avslått. Da er det vel ingen som kan klare å komme seg innpå mobilen min hvis de ikke kan pinkoden min? men er det mulig at noen kan ta ut simkortet å bruke d uten koden min?Synes dette er kjipt siden jeg nå har mistet alle numrene mine og blir nødt til å skaffe meg et nytt nummer(jeg må vel det, eller??)
Gjest Gjesta Skrevet 16. januar 2005 #3 Skrevet 16. januar 2005 og blir nødt til å skaffe meg et nytt nummer(jeg må vel det, eller??) Du ringer til operatøren og bestiller et nytt SIM-kort med samme telefonnummer.
Brunhilde Skrevet 16. januar 2005 #4 Skrevet 16. januar 2005 Du ringer til operatøren og bestiller et nytt SIM-kort med samme telefonnummer. Det gjorde en jeg kjenner etter å ha mistet mobilen - den regningen ble VELDIG stor ettersom de som hadde funnet den hadde ringt til utlandet i stor stil!
Gjest Gjesta Skrevet 16. januar 2005 #5 Skrevet 16. januar 2005 Det gjorde en jeg kjenner etter å ha mistet mobilen - den regningen ble VELDIG stor ettersom de som hadde funnet den hadde ringt til utlandet i stor stil! Man ringer for å sperre nummeret først, naturligvis! Gikk utifra at det var unødvendig å nevne, siden det allerede var nevnt,... (Når man får det nye SIM-kortet får man ny PIN- og PUK-kode)
~sikka~ Skrevet 16. januar 2005 #6 Skrevet 16. januar 2005 Den regningen hadde blitt stor uansett om han du kjenner hadde bestilt ett nytt simkort med samme nummer eller ikke. Det går jo på abonnementet. Man må alltid sperre nummeret når man mister tlf. Hvis ikke er man selv ansvarlig for misbruket. Forsikring er også fornuftig å ha, da slipper man ansvaret dersom nummeret blir misbrukt (hvertfall med netcom). Jeg ville også anmeldt tapet av telefonen slik at den kan sperres fysisk, da kan ingen få glede av å stjele den.
Brunhilde Skrevet 16. januar 2005 #7 Skrevet 16. januar 2005 Man ringer for å sperre nummeret først, naturligvis! Gikk utifra at det var unødvendig å nevne, siden det allerede var nevnt,... (Når man får det nye SIM-kortet får man ny PIN- og PUK-kode) Jammen kjære deg, Clea! jeg beklager at jeg glemte å si at den personen jeg kjenner som mistet mobilen ringte og sperret nummeret øyeblikkelig. Fordi dette var en jobbtelefon skulle h*n få samme nummer. Fordi telefonen var slått på (og fulladet) da den forsvant rakk de som fant den å ringe for et stort beløp... Tror du jeg sitter her og finner på, eller? Beklager hvis jeg virker hissig, men jeg syns du var unødvendig patroniserende her!
Dru Skrevet 16. januar 2005 #9 Skrevet 16. januar 2005 Jeg ville også anmeldt tapet av telefonen slik at den kan sperres fysisk' date=' da kan ingen få glede av å stjele den.[/quote'] Da må man også ha telefonens IMEI-nummer for å sperre selve telefonen. Det er alltid en fordel å skrive ned en plass, fordi det letter identifiseringen dersom telefonen blir funnet. Jeg leverte en anmeldelse, og la ved IMEI-nummer, og to dager senere ringte politiet for å si at de hadde fått inn min telefon. Angående misbruk: Det er selve sim-kortet som sperres, ikke abbonementet. Derfor vil et nytt sim-kort utstedt på samme abb. fungere umiddelbart
Gjest Gjesta Skrevet 16. januar 2005 #10 Skrevet 16. januar 2005 Tror du jeg sitter her og finner på, eller? Beklager hvis jeg virker hissig, men jeg syns du var unødvendig patroniserende her! Jeg tror ikke du sitter og finner på det nei. Beklager, men jeg trodde du bare var ute etter å krangle.
Brunhilde Skrevet 17. januar 2005 #11 Skrevet 17. januar 2005 Det er et av problemene med internett - jeg trodde DU var...
Gjest Anonymous Skrevet 18. januar 2005 #12 Skrevet 18. januar 2005 Jammen kjære deg, Clea! jeg beklager at jeg glemte å si at den personen jeg kjenner som mistet mobilen ringte og sperret nummeret øyeblikkelig. Fordi dette var en jobbtelefon skulle h*n få samme nummer. Fordi telefonen var slått på (og fulladet) da den forsvant rakk de som fant den å ringe for et stort beløp... Tror du jeg sitter her og finner på, eller? Beklager hvis jeg virker hissig, men jeg syns du var unødvendig patroniserende her! Men, dette kan jo skje uavhengig av om man bestiller et nytt sim-kort med samme nummer eller ikke. Det kommer jo an på tiden det tar fra den blir stjålet til sim-kortet faktisk blir sperret. Uansett er det ganske leit når det skjer, har selv betalt en grusom stor regning etter tap av mobiltelefon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå