AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #1 Skrevet 4. september 2017 Er det noen her som er flinke med samkofter? Jeg synes samekulturen er veldig interessant, og holder for tiden på å sette meg inn i det og lære mer om det. På sikt har jeg lyst til å kjøpe samekofte. Men hvilken kofte skal jeg ha? Oldemoren min var same og ble født i Vadsø/Flaaget området. Håper noen kan hjelpe meg Anonymkode: 3f7de...88a
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #2 Skrevet 4. september 2017 Da ville jeg valgt kofte fra det området. Har du peiling på hvilken hun hadde kanskje? (Hvis hun hadde en) Anonymkode: 3b87f...cc5
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #3 Skrevet 4. september 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da ville jeg valgt kofte fra det området. Har du peiling på hvilken hun hadde kanskje? (Hvis hun hadde en) Anonymkode: 3b87f...cc5 Men hvilken kofte er fra det området? Hva heter den? Jeg vet ikke om hun hadde dessverre. Anonymkode: 3f7de...88a
Gjest førstedamen Skrevet 4. september 2017 #4 Skrevet 4. september 2017 http://sjosamene.nordligefolk.no/klaer-handverk-og-duodji/lyngenkofta/hvilken-kofte-skal-jeg-velge-2/ Er usikker på hva vadsø kofta heter, men jeg mener det er en av de mer kjente koftene. Fargevalg er jo blitt slik at man velger det man liker, jeg har hvit kofte, mens familien min har rød og blå. Vi har natuligvis samme "pynt" og bånd osv 😊
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #5 Skrevet 4. september 2017 7 minutter siden, førstedamen skrev: http://sjosamene.nordligefolk.no/klaer-handverk-og-duodji/lyngenkofta/hvilken-kofte-skal-jeg-velge-2/ Er usikker på hva vadsø kofta heter, men jeg mener det er en av de mer kjente koftene. Fargevalg er jo blitt slik at man velger det man liker, jeg har hvit kofte, mens familien min har rød og blå. Vi har natuligvis samme "pynt" og bånd osv 😊 Tusen takk for svar. Da skal jeg prøve å finne ut hva Vadsø kofta heter😊 Anonymkode: 3f7de...88a
Gjest Sisti Skrevet 4. september 2017 #6 Skrevet 4. september 2017 Meld deg inn i Facebookgruppa samiske kofter, der er det mange med peiling og vennlige svar.
Drikkeflaska Skrevet 4. september 2017 #7 Skrevet 4. september 2017 Brukeren @samekofter på instagram legger også ut mye!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå